W dniach 24-26.02 odbędzie się IV edycja Trójwymiarowych Targów
Edukacyjnych ACI. Maturzyści zapoznają się z setkami ofert
kształcenia szkół publicznych i niepublicznych ze wszystkich ośrodków
akademickich. Wystarczy wejść na stronę Edutargi.pl, by znaleźć uczelnię, która w najwyższych
stopniu spełnia nasze oczekiwania w zakresie dalszej drogi kształcenia.
Centralna Komisja Egzaminacyjna próbuje walczyć ze stereotypem, że
matematyka jest trudnym przedmiotem. Na kampanię telewizyjną, która
wystartowała 15 lutego i będzie trwać do końca kwietnia, składają się
krótkie filmy edukacyjne i spoty, w których występują znane osoby
przekonując widza, że znajomość matematyki jest potrzebna w
życiu.
Wyniki badań wskazują, że rozwój zawodowy nauczycieli powinien skupiać
się na ocenianiu pomagającym się uczyć. Jak jednak powinniśmy wspierać
nauczycieli w praktycznym stosowaniu tego typu oceniania? Jeśli mamy
pomóc nauczycielom w podnoszeniu poziomu osiągnięć uczniów, naszym
punktem wyjścia musi być to, co na osiagnięcia najbardziej wpływa.
Czy potrafimy sobie wyobrazić świat bez Internetu? Co by się
stało, gdyby pewnego dnia sieć znikła? Albo gdyby kompletnie zatkała się ilością
przesyłanych informacji?
Scenariusz taki wcale nie jest niemożliwy. Dlatego przez najbliższe
trzy lata 120 specjalistów z 9 polskich uczelni i instytutów naukowych
będzie pracować nad Internetem Przyszłości.
Coraz częściej zauważalne są w przestrzeni publicznej debaty
zwolenników i przeciwników szkół żeńskich oraz męskich. Jakie są ich
argumenty? Jaki model nauczania bardziej podoba się dzieciom? Czy badania naukowe prowadzone w szkołach różnego poziomu pomagają w
uzyskaniu odpowiedzi, która opcja jest korzystniejsza dla
uczniów?
Amerykański Związek Producentów Oprogramowania (SIIA) co roku przygląda
się najnowszym technologiom pod kątem możliwości ich
wykorzystania w edukacji. Spośród 29 aplikacji zgłoszonych do Inkubatora
Innowacji w ubiegłym roku – wybrano 10 produktów,
natomiast dwa wyróżniono jako narzędzia mające duże szanse na sukces w sektorze edukacji.
Mamy za sobą wyniki próbnej matury z matematyki i oczekujemy jak
wypadnie ta prawdziwa. Myślę, że nie ma co się martwić. Jak się wydaje
ci, co przygotowują ten prawdziwy egzamin zrozumieli, że matura jest tylko zakończeniem kariery szkolnej i nie powinna być zbyt
surowa, bo uczelnie wyższe i tak potrzebują studentów, a
młodzież chce zdobywać wyższe wykształcenie.