Co może łączyć zajęcia praktyczne w gimnazjum z popularną aplikacją na urządzenia mobilne Class Dojo (słynącą z kolorowych stworków, które wybierają i z którymi zaprzyjaźniają się uczniowie) oraz edukacją wczesnoszkolną. Pozornie niewiele. Albo wręcz potwornie dużo.
Szalony chińczyk
Jako niepoprawny ludolog, „czerpię inspirację” (jak ładnie określił kiedyś na spotkaniu poznańskiej grupy Polskiego Towarzystwa Badania Gier jego założyciel Augustyn Surdyk) z wielu różnych gier. Moje zawodowe zboczenie, zapewne znane wielu z wam, polega na każdorazowym zastanawianiu się przy poznaniu nowej gry, czy przypadkiem nie udałoby mi się jakoś jej zastosować na zajęciach.
Gramy w piktogramy
Edukacja matematyczna dzieci rozpoczynających naukę szkolną to interesujące doświadczenie, ale i prawdziwe wyzwanie dla nauczycieli. Dzieci we wczesnej edukacji, jak wskazują badania, lubią rozwiązywać zagadki, łamigłówki, grać w gry pozwalające rozwijać intuicje matematyczne.
Wykorzystanie Diigo w nauce języka obcego
Jak zrobić ćwiczenie na słownictwo lub gramatykę, maksymalnie angażując uczniów? Potrzebne nam będzie: konto na Diigo, tablety/telefony z zainstalowaną aplikacją Diigo (są na Androida oraz na iOS) oraz komputer podłączony do rzutnika/drukarka.
Ciekawiej o historii
Szukamy pomysłów na dobre lekcje historii. W jaki sposób efektywnie, a zarazem efektownie wykorzystać czas lekcji? Jak łączyć przekazywanie uczniom wiedzy z rozwijaniem samodzielnego myślenia? Aby zachęcić nauczycieli do podzielenia się sprawdzonymi metodami pracy, Instytut Badań Edukacyjnych ogłosił trzecią edycję konkursu „Lekcja dobrej historii”. Na zwycięzców czekają cenne nagrody, a z ich pomysłów będzie mógł skorzystać każdy nauczyciel.
Mistrzowie Kodowania już w całej Polsce
120 szkół z 16 województw, 330 nauczycieli i ponad 5000 uczniów wzięło udział w edukacyjnej przygodzie z programem Mistrzowie Kodowania - inicjatywie, która udowodniła, że programowanie jest proste i wciągające oraz…konieczne!
Historie schwytane obiektywem
Wszyscy lubimy słuchać opowieści, gdyż uruchamiają one naszą wyobraźnię i emocje. Kiedy do opowiadania historii zachęcimy uczniów, pozwalając im użyć cyfrowych narzędzi – uzyskamy oryginalne zasoby edukacyjne. Do wykorzystania na wielu przedmiotach i na każdym etapie kształcenia.