A gdyby tak powstało miejsce, w którym znajdą się portale z zasobami edukacyjnymi i narzędziami, wspierającymi uczenie, współpracę, czy tworzenie własnych materiałów edukacyjnych? Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza do korzystania z Wrót Wiedzy!
Tańczyć każdy może! – School Dance 2014
Narzekamy, że dzieci i młodzież w szkołach mają mało ruchu, że uczniowie ciągle siedzą zgarbieni w ławkach. Czas więc najwyższy trochę się poruszać! Zapraszamy do aktywności, która przyniesie małym i dużym uczniom wiele śmiechu, ruchu i zabawy. A jednocześnie nauczy współpracy w grupie i przyniesie radość ze wspólnych działań. Rozpoczynamy konkurs School Dance 2014. Cała szkoła tańczy!
Gra w powtórkę, powtórka z grą
Uwielbiam projekty, mogłabym w sumie pracować tylko i wyłącznie w ten sposób. Oprócz projektów lubię gry planszowe. Dlatego, gdy dwa lata temu do gimnazjalnego projektu edukacyjnego zgłosiła się do mnie grupka chłopców niezbyt aktywnych szkolnie, nie miałam wątpliwości, co do przydzielenia im zadania.
Jak nie kupować kota w worku?
15 marca to w kalendarzu edukacyjnym Światowy Dzień Praw Konsumenta, który w Unii Europejskiej jest też obchodzony pod hasłem Europejskiego Dnia Konsumenta. Wszyscy jesteśmy konsumentami, ale nie wszyscy mamy świadomość praw przysługującym konsumentom podczas zawierania umów kupna-sprzedaży i korzystania z usług na rynku. Z badań europejskiego urzędu statystycznego (Eurostatu) wynika, że w większości krajów Unii Europejskiej świadomość konsumencka jest wciąż bardzo niska.
Zoomuj na kulturę
Czy da się uczyć w szkole o kulturze, nie dając szansy uczniom, by sami weszli w rolę twórców? Czy w dobie technologii oferujących moc kreacji młodzi wykorzystują je do nauki, opowiadania o świecie na swój własny sposób? Te pytania były punktem wyjścia do projektu (Ro)Zoom na Kulturę. Jego celem jest zachęcenie uczniów do skierowania obiektywu kamery na kulturę, historię i tradycję ich miejscowości.
Zabawy z wiedzą
Chcemy, by nasze dzieci były samodzielne, kreatywne i chciały się uczyć? Zastąpmy więc klasówki, wypracowania i odpowiedzi przy tablicy – projektami. Moja przygoda z projektem trwa już od osiemnastu lat – praktycznie od początku pracy nauczycielskiej. Dziś już wszyscy dobrze wiedzą, czym jest metoda projektów w edukacji czy podejście zwane „autonomią ucznia”. Kiedy zaczynałam, były to zagadnienia praktycznie nieznane.
Pomoc w diagnozowaniu dzieci
Polskie dzieci badane są dziś narzędziami nawet sprzed pół wieku. Dlatego Instytut Badań Edukacyjnych zaplanował cykl spotkań z pracownikami poradni psychologiczno-pedagogicznych, podczas których omawiany będzie sposób postępowania przy opiniowaniu sprawy rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko z uwzględnieniem konieczności współdziałania poradni ze szkołami podstawowymi.