AI jako asystent nauczyciela, czyli nowoczesne technologie w codziennej pracy z dziećmi 

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy nauczyciel może mieć asystenta, który nie narzeka, nie choruje i zawsze jest gotów pomóc – o każdej porze dnia i nocy? Może! Właśnie taką rolę może pełnić sztuczna inteligencja w szkole. Podczas mojego wystąpienia AI jako asystent nauczyciela, czyli nowoczesne technologie w codziennej pracy, pokazałam, że korzystanie z narzędzi opartych na AI to nie science fiction, ale codzienna praktyka, która może znacząco odciążyć każdego nauczyciela. Bez nudnych wykresów i bez trudnych słówek – za to z humorem, luzem i mnóstwem praktycznych wskazówek.

Jak możemy wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji wczesnoszkolnej?

  • Chat GPT jako wsparcie w generowaniu kart pracy, kreatywnych pomysłów, kolorowanek, zadań, tekstów piosenek …
  • Suno – narzędzie, które skomponuje dla Ciebie piosenkę szybciej niż Ty zrobisz kawę.
  • Vidnoz – czyli jak w kilka minut ożywić obraz
  • A do tego: jak pisać prompty, żeby AI działało jak nauczycielski GPS, a nie jak zagubiony turysta bez mapy.

Kliknij, zobacz moje wystąpienie na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2025, zainspiruj się i wejdź w świat edukacji z pomocnikiem (wspierającym) AI.

Dlaczego warto obejrzeć? Bo to nie tylko pokaz możliwości nowych technologii, ale też praktyczny poradnik, jak z nich korzystać z głową. Prelegentka podzieliła się sprawdzonymi pomysłami, gotowymi rozwiązaniami i kilkoma błędami, których lepiej nie powielać. Wszystko po to, żeby nauczyciele mogli oszczędzić czas, zyskać nowe narzędzia i – co tu dużo mówić – trochę się tym wszystkim pobawić. Bez obaw, sztuczna inteligencja nie zastąpi nauczyciela, ale bez wątpienia może być jego cennym wsparciem.

Sami zobaczcie:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 22-23 marca 2025 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Fundacja Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, MAC Edukacja, Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Edu3Dkacja, Educarium, FAST Heroes, Wydawnictwo Nasza Ksiegarnia, Kampania "Mamy kota na punkcie mleka"
 

Notka o autorce: Monika Walkowiak jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Wrocławskim. Prowadzi również indywidualne zajęcia terapeutyczne, pełni funkcję przewodniczącej zespołu samokształceniowego nauczycieli klas 0-3 i świetlicy. Trenerka i mentorka w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog. Należy do społeczności Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. W wolnych chwilach wolontariuszka w fundacji "Matuzalki".

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie