Finał kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” 2017

fot. Cartoon Network

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Blisko pół tysiąca szkół podstawowych przyłączyło się do trzeciej edycji kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj” organizowanej przez Cartoon Network. W tym roku do koleżeńskich zachowań i gry fair play zachęcał dzieci - ambasador kampanii Jakub Błaszczykowski.

Akcja, którą honorowym patronatem objął Rzecznik Praw Dziecka, spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony uczniów. W kampanię zaangażowało się blisko 500 szkół podstawowych, a prawie 200 wzięło udział w organizowanym przez Cartoon Network konkursie. Zadanie polegało na przygotowaniu pracy grupowej, która prezentuje, jakimi koleżeńskimi zachowaniami wyróżniają się uczniowie w klasie. Do zwycięzców trafiły: tablica interaktywna, plecaki, koszulki i fankarty z autografem Kuby Błaszczykowskiego.

Jedną z nagród były też warsztaty, podczas których dzieci dowiedziały się, jak ważna jest praca zespołowa i jak dbać o koleżeńskie postawy w grupie. Wspólna zabawa umocniła też wśród uczniów życzliwość i otwartość na innych. – Warsztaty były świetną zabawą. Uczniowie mogli bliżej poznać siebie i kolegów, ich pasje i zainteresowania. Wzmocnili jeszcze bardziej koleżeńskie relacje i nauczyli się jak działać wspólnie i być dobrym kumplem dla siebie wzajemnie – podkreśliła Katarzyna Holc wychowawca klasy 1a z Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Juliusza Verne'a w Warszawie, która wzięła udział w warsztatach.

Pierwsze miejsce zajęła klasa II a ze Szkoły Podstawowej w Świątkach. Na drugiej pozycji znalazła się klasa I a ze Szkoły Podstawowej im. Juliusza Verne'a w Warszawie, a na ostatnim miejscu podium klasa II f ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Przyznano również dwa wyróżnienia: dla klasy III b ze Szkoły Podstawowej w Górzynie oraz klasy V a ze Szkoły Podstawowej im. J. Kukuczki w Rybniku. Wszystkie klasy, które w ramach kampanii promowały koleżeńskie zachowania, otrzymają certyfikaty przynależności do Klubu Kumpli Cartoon Network.

Przez cały czas na stronie kampanii badzkumplem.cartoonnetwork.pl dostępne są materiały dla dzieci, rodziców i nauczycieli, które pomogą im radzić sobie z problemem dokuczania. W witrynie można znaleźć scenariusze lekcji i poradniki dla wychowawców, a także zbiór rad dla dzieci i rodziców. Na najmłodszych czekają też filmiki, które pomagają zrozumieć, co to jest prawdziwa przyjaźń, jak zachowują się przyjaciele i jak przywitać w klasie nowego kolegę.

Jednym z Patronów medialnych akcji był Edunews.pl.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie