Gry edukacyjne - od edutainment do naturalnego narzędzia edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
Motywacja i mistrzowskie umiejętności
Efektywność procesu nauczania w grze DimensionM została poddana w 2008 roku badaniom porównawczym, w których porównywano wyniki osiągane przez grupy graczy oraz uczniów okręgu Orange County na Florydzie. Pod uwagę wzięto również czynnik motywacji w nauce. Uczniowie, którzy zasady matematyki ćwiczyli w grze osiągnęli dwa razy lepsze wyniki testów niż ci, którzy uczyli się tradycyjnymi metodami. Ta gra sprawiła, że uczniowie zostają po lekcjach w szkole lub przychodzą wcześniej do szkoły, aby w nią zagrać. Tak kształcą się przyszli mistrzowie.

Badania przeprowadzono również na grupie edukatorów. 90% badanych nauczycieli poleciłoby grę swoim uczniom. Nic dziwnego – wszystkie wymienione wyżej gry są spójne z programem nauczania i oferują nauczycielom gotowe scenariusze zajęć oraz profesjonalnie przygotowane materiały edukacyjne.

Gry edukacyjne ciągle ewoluują. Nowa generacja młodych ludzi jest dużym wyzwaniem dla systemu edukacji i wymusza zmianę narzędzi, które tradycyjnie używane były w nauczaniu. Jeśli do szkół wejdzie nowe pokolenie młodych nauczycieli, którzy od lat mają styczność z komputerami i grami, przełom w edukacji będzie już bliski. Pytanie jednak, czy będziemy w stanie podjąć to wyzwanie i uznać, że gry są dla naszych dzieci równie ważnym narzędziem jak muzyka ściągana z Napstera czy iTunes’a. Nie traćmy czasu. Niech gra się już zaczyna!

(Ntiendo Etuk jest współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym Tabula Digita; tłumaczenie: Marcin Polak)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie