Czy można wyczuć Boże Narodzenie w powietrzu?

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na co dzień i od święta dzieci zadają wiele pytań! Chcąc zaspokoić ciekawość swoich podopiecznych, jako nauczyciel każdego dnia stajesz przed ogromnym wyzwaniem. W ten przedświąteczny czas z pomocą przychodzi serwis Scenariuszelekcji.edu.pl i dostępne każdemu człowiekowi… zmysły!

Czy stół wigilijny w każdym domu wygląda tak samo? Co naprawdę stoi za tradycjami świątecznymi? Skąd się wzięły w naszych domach? – ze scenariuszem „Dlaczego świętujemy rodzinnie?” zdołasz w tym roku wskazać dzieciom drogę do odpowiedzi na niemal ich wszystkie, świąteczne pytania.

Podczas zajęć uczniowie wcielą się w rolę badaczy! Porównają rodzinne tradycje wigilijne w swoich domach na podstawie wywiadów przeprowadzonych z rodziną i podzielą się ulubionym smakiem świąt. Doświadczą, jak można poznać zbliżające się święta za pomocą zmysłów i będą zgadywać jakie zapachy wyczuwają w przygotowanych słoiczkach. Zastanowią się, co to w ogóle znaczy, że „święta czuć już w powietrzu” oraz czy święta można usłyszeć.

Do Twojej dyspozycji jest film o tradycjach choinki i podłaźniczki oraz tradycyjnych polskich ozdobach świątecznych, a także spis materiałów potrzebnych do zajęć.

Przygotuj niebanalną lekcję i wprowadź magiczną atmosferę świąt do swojej klasy. Powodzenia!

Zobacz scenariusz Dlaczego świętujemy rodzinnie?: https://www.scenariuszelekcji.edu.pl/scenariusz/do-czego-sluzy-oplatek

Scenariusz jest częścią jednego z programów dla nauczycieli przygotowanych przez Fundację Uniwersytet Dzieci - Pomysłowy rok. Jest to cykl okolicznościowych lekcji, które zapewnią nauczycielowi i uczniom moc radości w całym roku szkolnym a jednocześnie poszerzą wiedzę matematyczną czy przyrodniczą.

Zapisy do kolejnych programów ruszą na początku przyszłego roku szkolnego. Tymczasem zapraszamy do serwisu ScenariuszeLekcji.edu.pl, gdzie znajdziesz inspiracje do przeprowadzenia wyjątkowych lekcji okolicznościowych w różnych momentach roku szkolnego.

 

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie