Czy można wyczuć Boże Narodzenie w powietrzu?

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na co dzień i od święta dzieci zadają wiele pytań! Chcąc zaspokoić ciekawość swoich podopiecznych, jako nauczyciel każdego dnia stajesz przed ogromnym wyzwaniem. W ten przedświąteczny czas z pomocą przychodzi serwis Scenariuszelekcji.edu.pl i dostępne każdemu człowiekowi… zmysły!

Czy stół wigilijny w każdym domu wygląda tak samo? Co naprawdę stoi za tradycjami świątecznymi? Skąd się wzięły w naszych domach? – ze scenariuszem „Dlaczego świętujemy rodzinnie?” zdołasz w tym roku wskazać dzieciom drogę do odpowiedzi na niemal ich wszystkie, świąteczne pytania.

Podczas zajęć uczniowie wcielą się w rolę badaczy! Porównają rodzinne tradycje wigilijne w swoich domach na podstawie wywiadów przeprowadzonych z rodziną i podzielą się ulubionym smakiem świąt. Doświadczą, jak można poznać zbliżające się święta za pomocą zmysłów i będą zgadywać jakie zapachy wyczuwają w przygotowanych słoiczkach. Zastanowią się, co to w ogóle znaczy, że „święta czuć już w powietrzu” oraz czy święta można usłyszeć.

Do Twojej dyspozycji jest film o tradycjach choinki i podłaźniczki oraz tradycyjnych polskich ozdobach świątecznych, a także spis materiałów potrzebnych do zajęć.

Przygotuj niebanalną lekcję i wprowadź magiczną atmosferę świąt do swojej klasy. Powodzenia!

Zobacz scenariusz Dlaczego świętujemy rodzinnie?: https://www.scenariuszelekcji.edu.pl/scenariusz/do-czego-sluzy-oplatek

Scenariusz jest częścią jednego z programów dla nauczycieli przygotowanych przez Fundację Uniwersytet Dzieci - Pomysłowy rok. Jest to cykl okolicznościowych lekcji, które zapewnią nauczycielowi i uczniom moc radości w całym roku szkolnym a jednocześnie poszerzą wiedzę matematyczną czy przyrodniczą.

Zapisy do kolejnych programów ruszą na początku przyszłego roku szkolnego. Tymczasem zapraszamy do serwisu ScenariuszeLekcji.edu.pl, gdzie znajdziesz inspiracje do przeprowadzenia wyjątkowych lekcji okolicznościowych w różnych momentach roku szkolnego.

 

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie