Pracujemy z osią czasu

fot. ZSS w Kowanówku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim, mają duże problemy z orientowaniem się w stosunkach czasowych. Mają też kłopoty z powiązaniem nowych informacji z poprzednio zapamiętanymi. Takie deficyty utrudniają naukę. Świetnym sposobem na pokazanie zdarzeń, które tworzą logiczną i chronologiczna całość są interaktywne osie czasu.

Do tworzenia osi czasu warto wykorzystać aplikację tabletową RWT Timeline. Jest to wszechstronne narzędzie, które pozwala na prezentowanie dowolnego pomysłu na osi czasu. Jak zatem wykorzystać tę aplikację w szkole? Na lekcji przyrody można dokumentować wzrost roślin, na lekcji historii umieszczać w czasie wydarzenia historyczne, na lekcji języka polskiego tworzyć plany wydarzeń, biogramy pisarzy, poetów czy postaci literackich, planować działania w projekcie.

Umieszczone na osi wydarzenia mogą zawierać daty, krótki opis i zdjęcie. Można dodać także dłuższą treść, która pojawi się tylko po wydrukowaniu osi. Gotową pracę zapisać w formacie .RWT (pozwala na edycję), .JPG lub wysyłać mailem jako plik .PDF.

Timeline to świetne rozwiązanie dla szkół, które udostępniają swoim uczniom tablety, ponieważ umożliwia dodanie wielu kont użytkowników, co szczególnie przydaje się wtedy, gdy na jednym tablecie pracuje kilku uczniów.

Aplikacja działa na platformie iOS i Android. Można ją pobrać ze Sklepu Play oraz z App Store.

W projekcie Mitologujemy narzędzie to wykorzystamy omawiając Mit o Dedalu i Ikarze. Napiszemy w nim plan wydarzeń. Krótki tutorial, który nagrałyśmy dla nauczycieli i uczniów biorących udział w projekcie, ułatwi pracę w tej aplikacji:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii, członkinie grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmieniony przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie