Matematyka wciąż należy do tych przedmiotów, z którymi uczniowie mają ogromne problemy. Choć dysponujemy już wieloma, w tym również polskimi badaniami, problem nie znika, a można nawet odnieść wrażenie, że wciąż się pogłębia. Sytuacji nie poprawiło wprowadzenie obowiązkowej matury, bo od mierzenia ani wiedzy, ani umiejetności nikomu nie przybywa.
Zondle, czyli jak stworzyć własną grę edukacyjną
Będąc nauczycielami często spotykamy na swojej drodze uczniów z trudnościami w nauce i takich, którym potrzebne jest dodatkowe wsparcie. Jak się okazuje, aby pokonać trudności, czasami wystarczy zmiana metod pracy – na przykład wprowadzenie gier, które praktycznie wszyscy uczniowie lubią. Dzięki Zondle możemy to zrobić w atrakcyjny i przyjazny dla ucznia sposób.
Jak powstawał samodzielny blog ośmiolatki
Moja ośmioletnia siostrzenica od dawna marzyła o prowadzeniu swojego bloga. Brzmi dość ambitnie, prawda? Co więc powstrzymywało rodzinę przed spełnieniem marzenia dziecka? Ano głównie to, że blog miał powstać jako miejsce dzielenia się pasją, a pasją są malutkie zabaweczki kolekcjonowane przez dziewczynki w tym wieku, przezywane petszopami.
30 lat pracy z najzdolniejszymi
Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci 30 marca 1983 roku uruchomił program pomocy wybitnie zdolnym. Polska szkoła nadal potrzebuje organizacji pozarządowych, bo najlepszym uczniom nie ma zbyt wiele do zaoferowania.
Wirtualna Pracownia Edukacji Filmowej
Wirtualna Pracownia to miejsce spotkań i dyskusji. Nauczyciele znajdą w niej wszystko, co może pomóc w prowadzeniu zajęć filmowych z młodzieżą: e-materiały, scenariusze lekcji, testy i filmy. O tym dlaczego warto dyskutować o miejscu filmu w szkole przekonali się uczestnicy projektu Filmoteki Szkolnej. Akcja!
Co to znaczy dobrze uczyć? Kto to jest dobry nauczyciel?
Dziś trudno jest być dobrym nauczycielem, ale na pewno nie jest to niemożliwe. Dobry nauczyciel to nauczyciel skuteczny. Skuteczność oznacza osiąganie celów przy optymalnym nakładzie pracy. Skuteczny nauczyciel to taki, który osiąga cele, jakie postawiono przed nim i jakie on sam sobie wyznaczył. Jeżeli go zrealizuje, to znaczy, że jest dobrym nauczycielem. A jaki dziś cel stawia się przed nauczycielami? Co jest jego głównym zadaniem? Egzaminy, testy i sprawdziany zewnętrzne! Czyż nie?
Konkurs niepotrzebny
Dlaczego odradzam moim uczniom i uczennicom udział w konkursie przedmiotowym z języka niemieckiego dla gimnazjalistów? Moim zdaniem nie potrzebują go do niczego. A na marginesie, w języku niemieckim wyraz Konkurs oznacza bankructwo, upadłość...