Większość nauczycieli nie pozwala uczniom używać telefonów na lekcji. Jest to uzasadniane z wielu powodów. Uczniowie za wszelką cenę próbują potajemnie korzystać z narzędzia, które traktują jak przedłużenie mózgu. Trudno im wyobrazić sobie życie bez komórek i pierwszą rzeczą, po która sięgają, kiedy chcą coś obliczyć, sprawdzić czy nawet zapisać jest smartfon.fot. Fotolia.com

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Społeczność szkolna to coś więcej niż tylko nauczyciele i uczniowie uczęszczający do szkoły. To także rodzice, o których szkoła nie może zapominać, podobnie jak rodzice nie mogą oddać dzieci do szkoły tylko po to, by mieć „problem z głowy”. Rodzice powinni być zaangażowani w życie szkoły, zaś nauczyciele powinni wychodzić do rodziców z propozycjami i działaniami wspierającymi aktywizację i rozwój uczniów.

Mapy Google są potężnym narzędziem mającym wiele zalet i zastosowań. Także edukacyjnym. Dzięki nim nigdy więcej nie będziemy walczyć z wielką płachtą papierowej mapy, która za żadne skarby nie chce się na powrót złożyć. A to tylko początek ich wspaniałych możliwości.fot. Google Maps

fot. Fotolia.com

Stopień w szkole nie rozwija dziecka. Nie niesie w sobie informacji, co zrobiło dobrze, co źle, co powinno poprawić, a w czym jest już świetne. Jak Polska długa i szeroka edukacja stopniami stoi, a większości nauczycieli sama myśl o rezygnacji z nich i wprowadzenie oceny opisowej od razu podnosi ciśnienie. Czy naprawdę to takie straszne?

Pokój relaksu, wypożyczalnia rowerów, nowoczesne i kolorowe szafki dla uczniów czy projekt oparty o warsztaty kulinarne i zdrową żywność w szkołach – to niektóre z pomysłów odpowiadających na potrzeby społeczności uczniowskiej, które zostały zbadane i opracowane przez młodzież z gdańskich gimnazjów nr 8 i 25. Zaprojektowanie takiego przedsięwzięcia i odpowiednie opisanie go w modelowych szablonach to ostatnie z zadań gimnazjalistów biorących udział w projekcie „Lekcje Przedsiębiorczości”.fot. Michał Młynarczyk

fot. Fotolia.com

Szybki rozwój szeroko otwartych kursów online (ang. massive open online courses — MOOC) odnowił zainteresowanie otwartymi systemami kształcenia online. Ten renesans podkreśla wyzwania i możliwości związane z projektowaniem takich środowisk edukacyjnych.

fot. Fotolia.com

Dzisiejsza szkoła nie zajmuje się pojedynczym uczniem, ale sobą w zdobywaniu coraz wyższych miejsc w rankingach. Nie zajmuje się człowiekiem, bo nadal sporo czasu poświęca technologiom i dyskusjom o aplikacjach, programach komputerowych i nowoczesnych narzędziach. Nie zajmuje się uczniem, bo realizuje program i z tego jest rozliczana.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...
Wojciech napisał/a komentarz do Tabliczka mnożenia z błędem?
Świetna inicjatywa pokazująca, że edukacja nie musi być sztywna i bezduszna. Uczenie się poprzez błę...
Szkoła jest elementem całej konstrukcji, wpięta i zintegrowana z całą strukturą społeczną, demografi...
Jan napisał/a komentarz do Raportem w płot
Zawsze myślałem że nauczanie języków obcych w całej Europie opiera się na ESOKJ, czyli Europejskim S...
Niestety system edukacji w Polsce musi się zmienić żeby można mówić o jakimkolwiek budowaniu marki.....

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie