Gdyby jeszcze miesiąc-dwa temu ktoś zapytał mnie o „lapbook” czy prowadzenie klasowego bloga, postawiłabym oczy w słup i pozostawiła to bez komentarza. Ba! Wtedy własny profil na Facebooku był dla mnie nie lada wyzwaniem, ale…fot. Martyna Radłowska-Lewińska

fot. Fotolia.com

Ta wypowiedź jest „chłodnym” spojrzeniem na szaleństwo ostatnich lat zwane kodowaniem. Sukcesy godziny kodowania oszałamiają - blisko 115 milionów uczniów kierujących poczynaniami Angry Bird, czy sterujących lotem Flappy'ego. To zajmuje i angażuje uczniów i nauczycieli.

Od wielu lat toczą się dyskusje, które czynniki wpływają pozytywnie na uczenie się, a które mogą ten proces hamować. Badacze zastanawiają się m.in. nad tym, czy odpowiednio zorganizowana fizyczna przestrzeń szkolna (np. wygląd budynku, wielkość pomieszczeń, wyposażenie pracowni) może wpływać znacząco na wyniki edukacyjne. Zdania są tu podzielone.CC-BY Fundacja Think! - Szkoła Podstawowa w Książenicach

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Ocenianie towarzyszy nam w zasadzie przez całe życie. Codziennie oceniamy siebie samych, siebie nawzajem i inne osoby. Ocena nabiera szczególnego znaczenia w klasie I szkoły podstawowej, kiedy dziecko chce się uczyć i lubi to, znajduje wielką radość w nauce. Jak oceniać uczniów, aby oceny wspierały ich rozwój w trakcie edukacji szkolnej i poza szkołą? Spróbujmy spojrzeć szerzej na problem stopni szkolnych i oceniania.

Zakończyła się II edycja Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej. Jedenaście osób, które uzyskały najwyższe oceny podczas wcześniejszych etapów konkursu, walczyło o atrakcyjne nagrody: wyjazd na 10-dniowy obóz medialny Digital Media Summer Camp do USA, czytniki e-booków oraz intensywne kursy języka angielskiego prowadzone na Akademii Leona Koźmińskiego. Zwycięzcą okazał się 17-letni Piotr Kędziora z I Liceum Ogólnokształcącego im. A. J. ks. Czartoryskiego w Puławach.fot. Fundacja Nowoczesna Polska

Wszyscy zgodzimy się zapewne, że we współczesnym świecie niezbędna jest znajomość języków, którymi będziemy mogli komunikować się z innymi mieszkańcami globu. Dlatego od najwcześniejszych lat uczymy się na przykład języka angielskiego, w którym mniej lub bardziej skutecznie porozumiemy się już w większości krajów świata. Ale spójrzmy szerzej na dzisiejsze "potrzeby językowe". Potrzebujemy jeszcze znajomości innych języków.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Lapbooki są bardzo popularne w edukacji domowej. Znalazłam je kilka lat temu na stronach anglojęzycznych, bo mamy uczące swoje dzieci w krajach zachodnich pięknie dokumentują działania edukacyjne podejmowane z dzieckiem. Poza tym dzielą się materiałami z innymi rodzicami, którzy dzięki temu mają dostęp do wielu ciekawych i sprawdzonych materiałów.fot. Aleksandra Schoen-Kamińska - Lapbook uczennicy klasy II ZS nr 3 w Pile

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ahh... skandynawia to w ogóle ma swój klimat
Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie