W ramach projektu „Fundusze dla Polski – Interaktywna  mapa przemian” szkoły z całej Polski wzięły udział w obchodach Dni Funduszy Europejskich. Co polscy uczniowie wiedzą o funduszach? Czy szkoła jest miejscem na przekazywanie takiej wiedzy? W jaki sposób przekazywać ją młodym ludziom?photo: sxc.hu

W czerwcu zakończył się program edukacji ekonomicznej “Młodzi do Akcji!” prowadzony przez Centrum Edukacji Obywatelskiej pod patronatem Ministerstwa Skarbu Państwa. I chociaż był to program - w porównaniu z innymi w CEO - średniego zasięgu i skali (zgłosiło się do niego 76 szkół), to udało się w nim sprawdzić motywacyjne zalety internetowej gry giełdowej.(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

Firmy w Polsce coraz częściej prowadzą atrakcyjne programy stypendialne lub stażowo-stypendialne. Bywa, że programy te umożliwiają przedsiębiorstwom pozyskanie cennego kapitału intelektualnego. Również wiele samorządów i organizacji pozarządowych, chcąc wesprzeć lokalną społeczność, realizuje programy stypendialne. Uczelnie wyższe coraz liczniej dostrzegają w programach stypendialnych szansę na przyciągnięcie najzdolniejszych studentów.photo: sxc.hu

„Otwarte zabytki” to projekt Centrum Cyfrowego Projekt: Polska, które chce w ten sposób ułatwić obywatelom dostęp do wiedzy o polskich zabytkach i zaangażować do działań na rzecz ich ochrony. „Otwarte” znaczy legalnie dostępne dla wszystkich. Wszystkie efekty projektu publikowane będą w sieci na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach, co oznacza, że można z nich będzie swobodnie korzystać, modyfikować je, kopiować i udostępniać innym.(CC-BY-SA) Centrum Cyfrowe

Pora wakacji, a więc czas na refleksję na nowy rok szkolny. Proponuję zapoznać się ze wstępnymi wynikami projektu „Umiem się uczyć”. Warto to zrobić zwłaszcza „mając w pamięci” wyniki sprawdzianu szóstoklasistów lub inne rezultaty procesu uczenia się uczniów – chociażby świadectwa szkolne. Na tym tle warto zadać sobie pytanie: czy to co robię doprowadza mnie i uczniów do celu?(C) Andres Rodriguez - fotolia.com

W dzisiaj czasach, informacja jest wszechobecna i łatwo dostępna – problemem jest raczej jej selekcja, niż znalezienie. W związku z tym, coraz rzadziej wygrywa ten, kto wiedzę posiada, a coraz częściej ten, kto potrafi zastosować ją w dynamicznie zmieniającym się świecie. Aby natomiast posiąść tę umiejętność, trzeba rozwijać się przez całe, także w zupełnie nowych obszarach. Nad tym, jak wzbudzić taką postawę wśród polskich studentów zastanawiali się przedstawiciele czołowych polskich ośrodków nauczania.photo: sxc.hu

Aby skutecznie szkolić młode kadry fachowców nie wystarczy tylko realizowany pobieżnie szkolny program nauczania i nie zawsze uczciwa praktyczna nauka zawodu. Przykładowo, młodzi adepci fachu cukierniczego i piekarskiego muszą również poznawać najnowsze techniki i technologie oraz nowoczesne wyposażenie techniczne. Równie ważne jest również aktywne uczestnictwo w wydarzeniach branżowych i bezpośredni kontakt z osobami znaczącymi w tym fachu. Wszystkie te postulaty są możliwe do realizacji dzięki działaniom podejmowanym przez Małą Akademię Mistrzostwa Zawodowego.(C) MAMZ.PL

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie