Lekcja dobrej historii

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak przeprowadzić dobrą lekcję historii, jak zainteresować ucznia, jak sprawić, by nauka historii była nie tylko zapamiętywaniem dat i nazwisk, ale również dawała kompetencje potrzebne w codziennym życiu? Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza nauczycieli gimnazjalnych do wzięcia udziału w konkursie „Lekcja dobrej historii”.photo: sxc.hu

Przedmiotem konkursu są dobre praktyki w nauczaniu historii w gimnazjach. Praktyki te powinny rozwijać umiejętności ogólne, wskazane w podstawie programowej – umiejętność krytycznego myślenia, rozumienia procesów historycznych, poprawnego wnioskowania czy obrony własnego stanowiska. Najlepsze pomysły zostaną upublicznione, tak aby mogli skorzystać z nich również inni nauczyciele.

Konkurs ma trzy kategorie: fragment lekcji (np. praca z mapą), scenariusz lekcji oraz cykl lekcji (np. rozwijających umiejętność krytycznej analizy materiałów źródłowych). Jury konkursu będzie brać pod uwagę między innymi oryginalność pomysłów oraz możliwość zastosowania ich w innych szkołach gimnazjalnych. Zgłoszenia można nadsyłać do 18 maja poprzez formularz na stronie: www.eduentuzjasci.pl. Jury ogłosi wyniki już 5 czerwca.

Laureaci konkursu, oprócz cennych nagród – e-booków Kindle, dostaną zaproszenie do wzięcia udziału w dwudniowym spotkaniu poświęconym omówieniu ich pomysłów, podsumowaniu wniosków z konkursu, omówieniu strategii upowszechniania nagrodzonych praktyk. Wydarzenie będzie miało nietypowy charakter: będzie po części warsztatem, po części spotkaniem integrującym nauczycieli entuzjastów, wreszcie – okazją do uroczystego wręczenia nagród. Wydarzenie odbędzie się w ciekawym, historycznym miejscu (organizatorzy wskażą je w późniejszym terminie).

Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu znajduje się na stronie www.eduentuzjasci.pl. Pytania związane z konkursem można przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie