Letnia Akademia Ochrony Danych Osobowych

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Urząd Ochrony Danych Osobowych zaprasza uczniów z klas VII i VIII szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych do wzięcia udziału w „Letniej Akademii Ochrony Danych Osobowych”. To cykl webinariów upowszechniających ważną wiedzę na temat naszych danych, która w dzisiejszych, "cyfrowych" czasach ma coraz większe znaczenie dla każdego aktywnego użytkownika internetu.

UODO organizuje cykl spotkań online z przedstawicielami urzędu oraz liderami programu edukacyjnego „Twoje dane – Twoja sprawa”. Codziennie, od 22 do 26 sierpnia 2022 roku, w godzinach 10:00–10:45, młodzież będzie mogła m.in.:

  • dowiedzieć się więcej o mechanizmach cyfrowej sztuki manipulacji, tzw. dark patterns;
  • poznać zasady ochrony danych osobowych oraz możliwe konsekwencje wynikające z naruszenia prawa do prywatności;
  • poszerzyć wiedzę na temat wykorzystywania danych biometrycznych jako inwazyjnej metody weryfikacji dostępu do urządzeń;
  • poznać praktyczne sposoby anonimizacji zdjęć, usuwania danych lokalizacyjnych i innych metod sprzyjających dbaniu o ochronę prywatność za pomocą bezpłatnych narzędzi informatycznych.

Zajęcia organizowane są w celu wsparcia młodych ludzi w kształtowaniu świadomych i odpowiedzialnych zachowań, aby bezpiecznie korzystali z Internetu, poprzez upowszechnienie wiedzy o zasadach posługiwania się danymi osobowymi w świecie nowych technologii. Inicjatywa służyć ma również podkreśleniu roli wartości ochrony danych osobowych w życiu każdego człowieka – przedstawicieli młodego pokolenia zwłaszcza. Dodatkowo webinaria stanowią okazję do przybliżenia młodzieży celów ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Twoje dane – Twoja sprawa” i zachęceniu do udziału w nim w nowym roku szkolnym, w nadchodzącej XIII edycji.

Udział w zajęciach jest bezpłatny, a dostęp będzie możliwy za pomocą linków podanych poniżej. Harmonogram spotkań:

22.08.2022 – Dark patterns, czyli jak łowią w Sieci (link)

23.08.2022 – Czy dane osobowe mogą być kolorowe? Czyli kolorowy element na czarno-białym tle (link)

24.08.2022 – DODO Agencja – mitologiczna interwencja (link)

25.08.2022 – Jak chronić swoją prywatność na zdjęciach? (link)

26.08.2022 – Dane biometryczne – bezpieczeństwo czy ryzyko? (link)

 

(Źródło: Urząd Ochrony Danych Osobowych)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie