Bądź kumplem, nie dokuczaj - wykorzystaj materiały o życzliwości

fot. Cartoon Network

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W ramach tegorocznej edycji akcji Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” udostępniono zestaw różnorodnych materiałów edukacyjnych do wykorzystania w pracy z uczniami i uczennicami. Myślą przewodnią tych treści jest hasło: „Bądź życzliwy: dla siebie i dla innych!”. Do kumpelskich zachowań i przeciwdziałania dokuczaniu zachęca Ambasador – Kamil Stoch.

Wszystkie elementy edukacyjne zostały opracowane tak, aby można ich użyć do pracy z grupą zarówno w klasie, jak i podczas lekcji online. Część zadań uczniowie/uczennice realizują po zajęciach – samodzielnie lub w małych zespołach. W tym roku zaproponowano poruszenie z uczniami i uczennicami tematu życzliwości na trzech poziomach:

  • w stosunku do siebie – jak mogą zadbać o własny dobrostan i być odpowiedzialnym/odpowiedzialną za siebie;
  • w stosunku do innych – co zrobić, by inni czuli się przy dobrze,
  • we wspólnocie – jak tworzyć w najbliższym otoczeniu (np. w grupie szkolnej, klasowej) miejsca życzliwości, w których każda osoba jest widoczna, wzmacniana, włączana i współpracująca.

Scenariusze lekcji, minizadania i mikroprojekty, a także przewodnik metodyczny zostały opracowane przy wsparciu metodycznym i merytorycznym Centrum Edukacji Obywatelskiej, a ich autorkami są współpracujące z fundacją od wielu lat nauczycielki ze szkół podstawowych.

Każda klasa, która dołączy do akcji, może otrzymać certyfikat Klubu Kumpli. Zasady są dostępne na stronie: https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/#/dla-szkol

Czy Kamil Stoch jest dobrym kumplem?

W tym roku do akcji dołączył jeden z najlepszych polskich skoczków narciarskich – Kamil Stoch.

Sport uczy cierpliwości, wytrwałości, ale również zasad fair play i koleżeństwa, dlatego uznałem, że udział w kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj!" jest moją powinnością. Celem kampanii jest promowanie życzliwych postaw i przeciwdziałanie dokuczaniu. Takimi wartościami powinniśmy się kierować już od najmłodszych lat – twierdzi Ambasador.

Na kanale YouTube marki pojawiły się materiały, w których Kamil Stoch odpowiada na pytania uczniów:

 

Partnerzy kampanii

Honorowy patronat nad kampanią Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” objął Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak. W gronie partnerów znaleźli się: Librus, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Orange, Lifetube, Pracownia psychologiczna NINTU i klub sportowy Eve-nement. Patronami medialnymi zostali: Magazyn Kumpel, Victor Junior, WP, Mama:du, Dad:hero i Edunews.pl.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie