W Malborku o edukacji XXI wieku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
 
Rozwój technologiczny jest kolejnym wyzwaniem dla człowieka. Do 2049 r. powstanie prawdopodobnie komputer mający większą moc od ludzkiego mózgu. Zmiany stają się również faktem na rynku pracy: prawdopodobnie współczesny uczeń będzie wykonywał od 6 do 9 różnych zawodów przed ukończeniem 38 roku życia.

Jak uczyć, czego uczyć? Kluczowym wyzwaniem dla edukacji jest zmiana koncepcji nauczania. Uczyć uczniów, jak mają się uczyć – to najważniejsze zadanie stojące przed edukatorami. „Jeżeli nauczymy uczniów, jak mają szybko i skutecznie uczyć się, wyposażymy ich w podstawową i fundamentalną kompetencję XXI wieku.“ – przekonywał Colin Rose.
 
projekty edukacyjne 
 
Jak to zrobić? Po pierwsze musimy skorzystać z dobrodziejstw nowych technologii, tych samych, z których tak często korzysta młodzież – pokolenie MTV/YouTube, czyli osoby przyzwyczajone do krótkich i dynamicznych materiałów wideo i audio. Jednym z takich narzędzi może być w szkolnej klasie tablica interaktywna, dająca możliwość realizacji bardziej interaktywnych zajęć z uczniami.

Równie ważne jest dobranie odpowiednich technik uczenia się do indywidualnych preferencji osoby uczącej się. Każdy ma swój styl uczenia się. Kiedy używamy wybranej techniki, która pasuje do tego stylu, uczymy się łatwiej i szybciej. Ze strony nauczyciela oznacza to konieczność uznania istnienia w klasie szkolnej wielorakich inteligencji uczniów. „Jeśli odkryjemy drogę w klasie na odniesienie się do wielorakich inteligencji, odniesiemy sukces, poniewaz uczniowie będą bardziej efektywnie uczyli się.“ – przekonywał Rose.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie