Edukacja konsumencka w gospodarce opartej na wiedzy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W świecie Web 2.0, czyli większej aktywności internautów w tworzeniu zawartości Internetu i silnych społeczności internautów, edukacja konsumencka podejmowana przez firmy nabiera jeszcze większego znaczenia. Dziś każdy konsument może się okazać internautą, który będąc niezadowolony z usług konkretnej firmy, ma możliwość zepsucia jej opinii w społeczności internautów (marketing szeptany i wirusowy). Znane są już przypadki wykorzystywania siły serwisów internetowych do napiętnowania nieuczciwych wobec klientów działań firmy, co przekładało się na poważne straty finansowe. Badania przeprowadzone w USA pokazują, że konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na fałszywe recenzje i opinie pojawiające się w internecie. 30%. badanych twierdzi, że to jest już poważny problem. 57% osób przepytywanych przez WPP Group przyznaje, że wykrycie tego typu oszustwa wpłynęłoby negatywnie na ich decyzję o zakupie.

 

Coraz większa liczba konsumentów ucieka również od tradycyjnych przekazów reklamowych i jest nimi wyraźnie znudzona. Sztampowe reklamy w radiu, telewizji i prasie kosztują firmy bardzo dużo (efekt przywiązania do wskaźnika GRP), ale nie przyciągają już skutecznie uwagi konsumentów. Należy zatem poszukiwać innych narzędzi komunikacji z konsumentem. Nowoczesny konsument interesuje się rzeczami, które dają mu konkretne korzyści. Kolejna gwiazda reklamująca w telewizji lokatę oszczędnościową nie wywołuje prawie żadnej reakcji oglądających. Konsument musi odnaleźć nową wartość w przekazie marketingowym firmy. Taką wartość może zapewnić rzetelna edukacja konsumencka podejmowana przez firmę, ale również połączenie edukacji konsumenckiej z rozrywką, czyli Edutainment, bo dzięki temu konsument może się także dobrze bawić.

 

Podsumowując – nowoczesny konsument wchodzący w relację z przedsiębiorstwem (także przez pośrednika) potrzebuje ze strony firmy przede wszystkim rzetelnej i zrozumiałej informacji, poważnego traktowania, dobrej komunikacji z przedstawicielem firmy oraz otwartości na dialog. Takie oczekiwania konsumenta jest w stanie spełnić nowoczesny program edukacyjny wykorzystujący media i różne narzędzia komunikacyjne w celu dostarczenia mu wiedzy i umiejętności potrzebnych do swobodnego funkcjonowania na rynku.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie