narzędzia edukacyjneEuforia po wprowadzeniu przez Apple na rynek iPada trwa w najlepsze. Eksperci edukacyjni zastanawiają się, czy tak będzie wyglądał „zeszyt” ucznia za kilka lat i czy tablet będzie w stanie zastąpić komputery stacjonarne i laptopy w szkołach. Na pewno mamy do czynienia nowym kierunkiem patrzenia na narzędzia wspomagające nauczanie. Czy będą one przydatne uczniom?
 

ict w edukacjiProblemy budżetu w Wielkiej Brytanii zmusiły nowy rząd do radykalnych cięć wydatków. Niestety prawdopodobnie ze stratą dla brytyjskiej (i globalnej) edukacji. Po 12 latach działalności zamknięta została BECTA – Brytyjska Agencja ds. Technologii Edukacyjnych i Komunikacyjnych, która odpowiedzialna była m.in. za proces wdrażania narzędzi ICT w brytyjskim systemie szkolnym.
 

system oświatyOdnoszę nieraz wrażenie, że tak jesteśmy zafascynowani nowymi technologiami i możliwościami edukacji, że zapominamy o najprostszych, a zarazem, najważniejszych pytaniach: jakie mają być cele współczesnej edukacji? Czyje potrzeby ma zaspokajać? Co to są efekty edukacji? Czy można rozmawiać o wizji szkoły przyszłości, nie mając wizji absolwenta?
 

system oświatyTemat jest nośny, przyzna chyba każdy, komu leży na sercu dobro edukacji, więc warto zaprosić nauczycieli, w szczególności innowacyjnych i niepokornych, do rozważenia tego ważnego problemu. Przecież on dotyczy podstaw edukacji i działania każdej szkoły: wszystkim po równo czy różnicować: cele, zadania, wymagania itp. Warto poszukać dobrej odpowiedzi!
 

debaty edukacyjnePolska edukacja nie jest czynnikiem zwiększającym konkurencyjność naszego kraju. System edukacji uległ petryfikacji, a kolejne reformy, próby reform i dyskusje o reformach nie przyczyniąją się do zmiany tego stanu rzeczy. Czy zamknięci w kręgu inicjatyw optymalizacyjnych straciliśmy zdolność do refleksji, czy zmierzamy w dobrym kierunku? Dokąd zmierzamy?

PrzedsiębiorczośćZnamy już laureatów najlepszych pomysłów na biznes VI edycji Konkursu na Biznesplany organizowanego przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości i Fundację BRE Banku. Laureat nagrody głównej w projekcie Titanis BCI planuje tworzyć interfejsy polepszające komunikację człowieka z komputerem, a następnie szerzej wykorzystać je w życiu społecznym i gospodarczym.
 

badania i analizyWiadomościami naukowymi i technologicznymi interesuje się w Europie więcej osób niż newsami o sporcie, kulturze czy polityce. Ale Polska jednak jest jednym z sześciu krajów Unii Europejskiej, których obywatele najmniej interesują się sprawami nauki - wynika z nowego sondażu Eurobaromertu. Badanie objęło ponad 26 tys. obywateli Unii Europejskiej, w tym tysiąc Polaków. 
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Są najliczniejszą grupą zawodową, więc muszą być problemem społecznym. System w jaki została zorgani...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie