nowe technologie w edukacjiNieformalne aktywności, których pełno w naszym codziennym życiu mogą wymiernie wspierać proces uczenia się i stąd powinny być uznawane za wartościowe i istotne dla podnoszenia poziomu kompetencji człowieka – uważają eksperci brytyjskiej Futurelab, którzy przygotowali raport na temat edukacji nieformalnej z wykorzystaniem cyfrowych technologii.
 

Czy mamy do czynienia z jednym ciągłym procesem edukacji przez całe życie? A może z wieloma różnymi procesami? Znany na całym świecie specjalista od finansów osobistych, Robert Kiyosaki, wyróżnia trzy rodzaje edukacji: szkolną/akademicką, profesjonalną/zawodową oraz finansową. Aby odnieść w pełni życiowy sukces, trzeba zadbać o nie wszystkie.PHOTO: SXC.HU

media i edukacjaJak przybliżyć naukę zwykłym ludziom? Jak zainteresować ich edukacją i zdobywaniem praktycznej wiedzy, która mogą wykorzystać w życiu? Kluczem do świadomości społecznej są i jeszcze długo będą media. Jeśli chcemy skutecznie promować naukę i edukację, trzeba angażować dziennikarzy, zwłaszcza młodych, w rozmaite projekty propagujące naukę.
 

Wydawałoby się, że edukacja finansowa w Polsce to temat, który pojawił się dopiero w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Tymczasem już w latach 30-tych minionego wieku państwo aktywnie i oryginalnie zachęcało Polaków do oszczędzania, wykorzystując do tego celu wiele form promocyjnych i reklamowych, które również i dziś spotykamy na ulicach i w publikacjach.PHOTO: SXC.HU

media i edukacjaEdukacja medialna i wychowanie fizyczne? Połączenie egzotyczne. Ale skoro MEN proponował mariaż wychowania do mediów i plastyki, co nie było wcale bezsensownym pomysłem, dlaczego nie szukać innych kierunków łączenia mediów i zajęć szkolnych. Zwłaszcza, że co do wychowania fizycznego są pewne przesłanki za, a to dzięki powszechnie dostępnym urządzeniom GPS. 
 

media i edukacjaCzasem czujemy się rozdrażnieni sloganami i rajskimi wizjami lepszego życia. Reklama mami składając obietnice niczym złota rybka: kup mnie proszę, a spełnią się twoje najskrytsze marzenia. To nie tylko informacja o produkcie, ale skrzętnie skrywane polecenie, które ma dogłębnie poruszyć naszą emocjonalnością. Żebyśmy tylko otworzyli portfel i dokonali zakupu.
 

edukacja przez życieNintendo, światowy producent multimediów sprzedał na świecie ponad 90 mln mobilnych konsol gier wideo NDS. Okazuje się, że gry edutainment przygotowane na konsole mogą być świetnym sposobem ćwiczenia umysłu. W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych gier na konsole znajdują się dwie gry pt. Brain Age, które pomagają ćwiczyć i rozwijać umysł.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie