media i edukacjaPakiet Filmoteki Szkolnej trafił do 14.000 szkół ponadpodstawowych w całym kraju. Wielu nauczycieli jednak albo nie wie, że ma zestaw 55 polskich filmów w swojej placówce, albo nie potrafi go używać. Dlatego wszystkich tych, którzy mają pakiet w swojej szkole, Centrum Edukacji Obywatelskiej zachęca do przyłączenia się do programu Filmoteka Szkolna.Akcja!
 

edukacja przez całe życieKluczowa wiedza dotycząca problematyki uczenia się to tzw. wiedza parasolowa; pochodząca ze skumulowania rezultatów wielu badań naukowych. Na ich podstawie z całą pewnością można stwierdzić, że nie ma jednej strategii uczenia się, odpowiadającej potrzebom wszystkich ludzi! Spróbujmy dokonać przeglądu tego, co wiemy – w telegraficznym skrócie.
 

media i edukacjaNa temat edukacji medialnej zabrał niedawno głos Barack Obama, prezydent, który z pełną świadomością wykorzystał siłę mediów społecznościowych, aby zwyciężyć w wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. Warto przytoczyć fragmenty jego wystąpienia na Uniwersytecie Hampton, ponieważ wiele uwagi poświęcił przygotowaniu do korzystania z mediów.
 

edukacja społecznaPoziom edukacji obywatelskiej w polskich szkołach jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Polscy gimnazjaliści w badaniach wiedzy obywatelskiej zajęli wysokie 6. miejsce wśród uczniów z 38 krajów i pięciu kontynentów. Tak dobre miejsce to zasługa nie tylko dobrych nauczycieli, ale również świetnej pracy organizacji pozarządowych zajmujących się edukacją obywatelską.
 

media i edukacja'Film był fajny, podobał się nam' - na tym stwierdzeniu dyskusja o filmie często się kończy. Nauczyciele po usłyszeniu takiej opinii mogą czuć się bezradni. Co zrobić, żeby uczniowie bardziej świadomie podchodzili do filmów? Przeczytajcie tekst o filmowym analfabetyzmie przygotowany na potrzeby projektu Filmoteki Szkolnej Centrum Edukacji Obywatelskiej.
 

projekty edukacyjneProjekt Galeria Kształcenia to nietypowe przedsięwzięcie upowszechniające kształcenie ustawiczne wśród dorosłych mieszkańców woj. śląskiego. W ramach kampanii w największych centrach handlowych w regionie odbywają się niecodzienne akcje promującedeficytowe zawody województwa. Z ideą kampanii zetknęło się już 250 tyś. mieszkańców aglomeracji śląskiej.
 

edukacja przez życieNie do końca jesteśmy świadomi, że obok nas nastąpiła cicha rewolucja w sferze uczenia się przez całe życie - twierdzi prof. Maria Mendel z Uniwersytetu Gdańskiego. Dlatego tak istotne staje się dziś pytanie gdzie i w jaki sposób będziemy zdobywać kompetencje - w szkole, w domu, w pracy; w sposób formalny, nieformalny czy pozaformalny?
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie