przedsiębiorczośćJedną z bolączek edukacji przedsiębiorczości w polskich szkołach jest przeładowanie teorią. Zajęcia często są prowadzone przez nauczycieli, którzy nie mają doświadczeń w biznesie. Nie lepiej jest z kształceniem studentów. Tu również dominuje teoria. Warto zatem brać udział w inicjatywach, które uzupełniają braki i kształcą praktyczne umiejętności przydatne w życiu.
 

projekty edukacyjneUmiejętność gospodarowania środkami finansowymi należy do najważniejszych kompetencji życiowych. Edukacja finansowa młodych konsumentów jeszcze na etapie szkolnym, wpływa istotnie na ich postawy w dorosłym życiu. Pozwala mieć pewność, że w przyszłości unikną wielu problemów mających źródło w niedostatecznej wiedzy na temat własnego portfela.
 

projekty edukacyjne W czasach komputerów, telefonów komórkowych, e-maili, czatów i sms’ów coraz bardziej zanika pisanie odręczne. Młodzież uznaje ten sposób komunikacji wręcz za niemodny i przestarzały. Coraz częściej młodzi ludzie stają się niezdolni do wyrażania uczuć własnoręcznie na piśmie, mają też problemy z poprawnym pisaniem we własnym języku.
 

narzędzia edukacyjneCoraz więcej szkół decyduje się na wprowadzanie nowych technologii, które miałyby usprawnić pracę nauczycieli i pedagogów. Jedną z takich innowacji są elektroniczne dzienniki lekcyjne. Do tej pory pojawiały się one w szkołach sporadycznie – najczęściej na zasadzie eksperymentu. Od września nauczyciele mogą na zawsze pożegnać się ze staromodnymi “kajetami”.
 

edukacja finansowaFundacja Kronenberga przy Citi Handlowy już po raz trzeci organizuje obchody Światowego Dnia Oszczędzania, który przypada na 31 października. Społeczna akcja edukacyjna Tydzień dla Oszczędzania jest zakrojoną na szeroką skalę inicjatywą, która służy budowaniu świadomości tego, jak ważne jest oszczędne gospodarowanie pieniędzmi.
 

narzędzia edukacyjneCoraz większą uwagę naukowcy zachodnich uczelni poświęcają grom komputerowym. Ich popularność skłania wielu wykładowców akademickich do szerszego wykorzystania gier w dydaktyce. Są one traktowane jako skuteczne narzędzia, dzięki którym można się wiele nauczyć, a zwłaszcza w zakresie kompetencji podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. 
 

Kongres ObywatelskiNajważniejszym wyzwaniem, wobec którego stoimy jako Polacy w następnym 20-leciu jest poprawa zdolności do współdziałania, lepsze wykorzystanie potencjału zbiorowego, zbudowanie naszego prawdziwego RAZEM. Temu właśnie wyzwaniu będzie poświęcony IV Kongres Obywatelski. Bardzo istotne w tym RAZEM jest również myślenie o przyszłości polskiej edukacji.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie