Olbrzymią popularność w Stanach Zjednoczonych zdobywa film pokazujący uczniów szkoły średniej z Ocoee śpiewających piosenkę „Gotta Keep Reading“ (Musisz czytać) promującą czytanie. Słychać często narzekanie, że uczniowie nie czytają. Nauczyciele i edukatorzy przekonują ich ciągle, że czytać muszą. Może trzeba wytłumaczyć to w inny sposób?PHOTO: SXC.HU

projekty edukacyjneEdukacja nie może dziś stać w miejscu. Tradycyjne systemy edukacji, które powstały dla zaspokojenia potrzeb społeczeństw epoki przemysłowej, muszą przestawić się na nowe tory i dopasować do potrzeb społeczeństwa i gospodarki epoki cyfrowej. Kształtowanie się innowacyjnego społeczeństwa XXI wieku zaczyna się w szkole. Ale aby to nastąpiło, szkoły muszą się zmienić.
 

Młody człowiek w epoce cyfrowej uczy się inaczej niż jego rodzice kilkadziesiąt lat wcześniej. To inna kultura i metoda uczenia się, z wykorzystaniem szerokiej gamy narzędzi cyfrowych oraz narzędzi komunikowania się dostępnych w internecie. Aby przekaz skutecznie docierał do "multimedialnego ucznia", powinien być podawany w formie, w jakiej jest dobrze odbierany.PHOTO: SXC.HU

projekty edukacyjneW edukacji obywatelskiej ważne miejsce powinna zajmować troska o długofalowy rozwój kraju. Ten zaś nie nastąpi, jeśli zabraknie mądrych decyzji gospodarczych oraz obywateli świadomych znaczenia głosów oddawanych w wyborach. Doskonale oddają to komiksy i animacje nagrodzone w II edycji konkursu Fundacji FOR i Banku Zachodniego WBK.
 

projekty edukacyjneW 2009 r. egzamin dojrzałości z wiedzy o społeczeństwie wybrało aż 23% abiturientów. Sami uczniowie oceniają, że przygotowanie do egzaminu z popularnego WOS-u nie jest trudne -  wystarczy na bieżąco śledzić zjawiska społeczno-polityczne i regularnie czytać prasę. Jak jednak w obliczu dynamicznych zmian usystematyzować swoją wiedzę przed maturą?
 

gry w edukacjiNie można dłużej ignorować znaczenia gier komputerowych w rozwijaniu umiejętności potrzebnych w społeczeństwie informacyjnym. Do takiego wniosku doszły szkockie władze edukacyjne, uznając, że wprowadzenie do szkół gier jako narzędzi edukacyjnych nie tylko jest formą ćwiczenia umysłu, ale przekłada się na zwiększenie motywacji uczniów do nauki.
 

projekty edukacyjne27 maja mija 20 lat od pierwszych wyborów samorządowych w wolnej Polsce. Centrum Edukacji Obywatelskiej wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej zaprasza uczniów ze wszystkich gmin do udziału w Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej „20 lat wspólnie”. To dobra okazja do zastanowienia się nad przemianami politycznymi, społecznymi i gospodarczymi w Polsce.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie