O „Kolejce” było głośno jeszcze przed jej premierą. Informację o grze zamieściły największe światowe serwisy, m.in. BBC, CNN, Spiegel, które pisały o niej jako o „communist monopoly”. Premiera miała miejsce 5 lutego 2011 r. w warszawskiej siedzibie Instytutu Pamięci Narodowej. Oto przykład gry edukacyjnej, która próbuje wytłumaczyć młodym ludziom złożoną rzeczywistość PRL-u.(C) Instytut Pamięci Narodowej

internetKorzystanie z internetu to nieodłączna część życia polskich dzieci: według badań 98% loguje się do sieci przynajmniej raz na tydzień, 74% codziennie. Dlatego organizatorzy tegorocznej edycji Dnia Bezpiecznego Internetu przestrzegali młodych ludzi przed zamieszczaniem informacji, których potem będą się wstydzić: „internet to więcej niż zabawa. To Twoje życie".
 

Chciałbyś zabrać swoich uczniów na wycieczkę po National Gallery w Londynie lub pokazać im Muzeum Sztuki Współczesnej MoMA w Nowym Yorku? Niemożliwe? Ależ tak, jak najbardziej. Dzięki nowemu projektowi Google Art Project to marzenie jest na wyciągnięcie…myszki. Jeszcze nigdy kultura przez duże K nie była tak blisko użytkowników internetu.(PD)

Centrum Edukacji Obywatelskiej po raz drugi ogłasza konkurs na krótki film uczniowski w ramach projektu „Filmoteka Szkolna. Akcja!“. Filmy mogą być wykonane dowolną techniką, muszą trwać od 1 do 5 minut i być inspirowane którymś z filmów należących do pakietu Filmoteki. Na prace uczniów organizatorzy czekają do 1 lutego 2011 roku. Łap kamerę!(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

projekty edukacyjneZnamy już wyniki konkursów ogłoszonych w ramach czwartej edycji akcji Tydzień dla Oszczędzania. Blisko 150 tys. uczniów z 234 szkół wzięło udział w działaniach w ramach tegorocznej edycji Tydzień dla Oszczędzania. Według organizatorów to dowód, że Polacy chcą pogłębiać swoją wiedzę w dziedzinie zarządzania domowym budżetem.
 

projekty edukacyjneObchody Dnia Domeny Publicznej 2011 upłynęły pod znakiem projektów i inicjatyw realizowanych przez instytucje szeroko rozumianej kultury. Wszystkie zaprezentowane pomysły bazują na zasobach domeny publicznej i wykorzystują je na różnych poziomach i na różne sposoby. Domena publiczna jest kluczowa dla rozwoju cyfrowych zasobów kultury i edukacji.
 

projekty edukacyjneSerwis MillionYou zaprasza do wzięcia udziału w nowym konkursie edukacyjnym z zakresu przedsiębiorczości pod hasłem „Nakręcona ekonomia”. By wygrać cenne nagrody o łącznej puli 52 tysięcy złotych, należy połączyć siły nauczycielskie i uczniowskie i przygotować edukacyjny materiał. Konkurs dofinansowany został ze środków Narodowego Banku Polskiego.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie