Uczniowie pogłębiają swoją wiedzę o domowym budżecie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneZnamy już wyniki konkursów ogłoszonych w ramach czwartej edycji akcji Tydzień dla Oszczędzania. Blisko 150 tys. uczniów z 234 szkół wzięło udział w działaniach w ramach tegorocznej edycji Tydzień dla Oszczędzania. Według organizatorów to dowód, że Polacy chcą pogłębiać swoją wiedzę w dziedzinie zarządzania domowym budżetem.
 
Uczniowie podczas specjalnych zajęć poznawali zalety i metody skutecznego oszczędzania, uczyli się jak mądrze inwestować pieniądze i rozsądnie korzystać z kredytów.

W ramach tegorocznej akcji przeprowadzono dwa konkursy, w których uczniowie mogli wykorzystać wiedzę zdobytą podczas zajęć. Do udziału w konkursach motywowała pula nagród, która w tym roku wyniosła aż 53 tys. złotych. Członkowie Jury konkursu ocenili, że poziom prac był wyrównany, a uczestnicy obu konkursów dowiedli, że do oszczędzania można przekonywać w sposób ciekawy i interesujący.

W konkursie na najciekawszy reportaż nadesłano 44 filmy, 51 fotostory i 62 plakaty. W kategorii Szkoła pierwsze miejsce zajął licealista Kacper Zięba z Częstochowy, a w kategorii Open – Agnieszka Płuska z Rudnik. Jury przyznało także po 3 wyróżnienia z obu kategorii.

Spośród 155 kursów zgłoszonych w konkursie na najciekawszą  lekcję e-learningową, w kategorii Szkoła jury nagrodziło pracę Anity Machury z II LO w Zawierciu, w kategorii Nauczyciel - lekcję Małgorzaty Skulskiej-Bebek z Bielska-Białej, a w kategorii Open wygrał Marek Mazur z Poznania. Jury przyznało także w każdej z trzech kategorii  II i III miejsce. Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie www.tdo.edu.pl.

Tegoroczna edycja akcji była także okazją do zbadania wiedzy Polaków na temat oszczędzania. Na zlecenie Fundacji Kronenberga przeprowadzone zostały badania, które w formie raportu dostępne są na stronie projektu. Wynika z nich m.in., że Polacy nie znają podstawowych narzędzi finansowych, służących pomnażaniu oszczędności.

Ekonomia jest dziedziną, która bezpośrednio wpływa na jakość naszego życia. Stąd też tak ważne jest, by od najmłodszych lat uczyć, jak efektywnie zarządzać własnymi środkami finansowymi. Dlatego od czterech lat Fundacja Kronenberga organizuje akcję edukacyjną „Tydzień dla Oszczędzania” adresowaną do uczniów i nauczycieli. Celem akcji jest budowanie społecznej świadomości dotyczącej racjonalnego gospodarowania finansami osobistymi oraz promocja nawyku oszczędzania.

W ramach zakończonej właśnie edycji 2010 akcji „Tydzień dla Oszczędzania“, dzieci i młodzież dowiedziały się, że efektywne oszczędzanie nie polega na odkładaniu pieniędzy „do skarpety”, ale na takim ich ulokowaniu, by zgromadzony kapitał pracował dla swojego właściciela. Edukacja na temat oszczędzania miała nie tylko pomóc uczestnikom zrozumieć podstawowe pojęcia dotyczące finansów, jak inflacja czy deficyt, ale także przedstawić narzędzia, dzięki którym można efektywnie pomnażać własne środki finansowe.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie