innowacje w edukacjiTechnologie informatyczne na stałe zadomowiły się w naszym życiu. Przy wsparciu nowoczesnych urządzeń pracujemy, podróżujemy, odpoczywamy i bawimy się. Coraz częściej też nauczamy i  uczymy się przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań. Tablica interaktywna jest jednym z tych urządzeń, który powinno z kolei zadomowić się w szkole XXI wieku.

ict w edukacjiBadając wpływ popularności SMS, czatów i komunikatorów internetowych na rozwój umiejętności pisania dotychczas skupiano się wyłącznie na negatywnych trendach, informując, że zastępowanie słów skrótami, znakami lub symbolami graficznymi (emotikonami) przyczynia się do degradacji tej umiejętności wśród młodzieży. Okazuje się, że są również tego dobre strony.

 

trendyWobec szybkiego rozwoju narzędzi informacyjno-komunikacyjnych naukowcy amerykańscy próbują identyfikować główne trendy w technologii edukacyjnej. Za najważniejszy uznano program 1:1 – rozumiany jako zapewnienie każdemu uczniowi komputera do celów edukacyjnych, za równie ważny – tworzenie narzędzi do egzaminowania i oceniania nauki online.

 

ict w edukacjiWyniki badania SpeakUp w Stanach Zjednoczonych ujawniają rozbieżności wśród studentów i dorosłych, jeśli chodzi o kwestie wykorzystania nowych technologii edukacyjnych w szkole. Edukatorzy w większości przypadków nie uwzględniają „apetytu” uczniów na uwzględnienie gier online i symulacyjnych w nauczaniu najważniejszych zagadnień programowych.
 

ict w edukacjiZestaw narzędzi edukacyjnych szybko się zmienia spychając na dalszy plan formy, do których przywykliśmy. Może o tym świadczyć nie tylko popularność serwisu WolneLektury.pl, nieodpłatnych kursów e-learning (np. NBPortal.pl), ale i wyniki badań, które wskazują, że uczestnicy procesu edukacji chcą zmiany podejścia do edukacji – od statycznej do interaktywnej.

 

ict w edukacjiW dzisiejszych czasach o sukcesie decyduje w dużej mierze dostęp do informacji oraz jej sprawna wymiana. Komunikacja jest decydującym czynnikiem warunkującym rozwój każdego przedsięwzięcia oraz istotnym narzędziem w budowaniu potencjału wiedzy w środowisku akademickim. Rozwiązaniem wartym zauważenia jest inicjatywa "Globalna klasa".

 

ict w edukacji„Poważne gry” to termin, którym zaczęto określać gry wykorzystywane w edukacji, szkoleniach, tematyce zdrowotnej czy polityce publicznej. Oznaczają więcej niż tylko atrakcyjny dodatek do realizacji jakiegoś ważnego, lecz może nudnawego, mało angażującego zadania. Ich celem jest zmienić to zadanie w coś, co zasadniczo zmienia doświadczenia osoby uczącej się.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Z zainteresowaniem przeczytałem ten artykuł, który stara się przybliżyć środowiskowy wymiar ADHD. Ni...
Ppp napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Po prostu to nie dzieci są złe, tylko system niedopasowany. Oczywiście dotyczy to nie tylko ADHD, al...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie