ict w edukacjiNa czas Świąt Wielkanocy sięgniemy po nieco lżejsze tematy. Bob Harrison, konsultant Brytyjskiej Agencji ds. Nowych Technologii Edukacyjnych, opracował test dla pedagogów, sprawdzający, w jakim stopniu korzystają oni z technologii informacyjno-komunikacyjnych, do których są przyzwyczajeni i których używają ich uczniowie.
 

ict w edukacjiTechnologie informacyjno-komunikacyjne, które towarzyszą nam na co dzień, ciągle w zbyt małym stopniu są wykorzystywane jako narzędzia wspierające nauczanie. Ich potencjał edukacyjny jest ogromny, ale często edukatorzy i uczniowie nie potrafią go skutecznie wykorzystać. Czy problemem jest brak wiedzy, czy niska świadomość korzyści z użycia ICT w edukacji?
 

gry w edukacjiCzy gry mogą stać się powszechnie wykorzystywanym narzędziem edukacyjnym? Przekonani są o tym twórcy inicjatywy ENGAGE Learning – europejskiej sieci organizacji z dwunastu krajów członkowskich UE, którzy od ponad roku realizują projekt badawczo-szkoleniowy przekonując nauczycieli, że warto wprowadzić komputerowe gry edukacyjne na zajęcia lekcyjne.
 

ict w edukacjiO programie „Laptop dla każdego ucznia“ pewnie nikt już dziś w Polsce nie pamięta. Pomysł upadł, zanim jeszcze zaczął się na dobre krystalizować. Był nie do końca przemyślany, zaprezentowany w pośpiechu i raczej na fali euforii. Ale sama inicjatywa nie jest zła. Trzeba ją tylko lepiej przygotować. I przyjąć nieco inne założenia, na przykład takie, jak w Irlandii.
 

ict w edukacjiSamorządy regionalne są coraz bardziej świadome potrzeb uczniów i szkół w zakresie nowoczesnej edukacji i starają się podejmować szeroko zakrojone działania na rzecz modernizacji placówek oświatowych. W roku szkolnym 2010/2011 do każdej klasy pierwszej, drugiej i trzeciej szkoły podstawowej w województwie kujawsko-pomorskim trafią nowoczesne tablice interaktywne.
 

ict w edukacjiDla młodzieży codziennie korzystającej z różnych mediów, obraz odgrywa szczególną rolę w zapamiętywaniu informacji, wydarzeń, czy też nowych pojęć. Łatwiej będzie przypomnieć sobie np. nazwę owocu w obcym języku, kiedy go zobaczymy, powąchamy, a nawet spróbujemy. Umożliwienie odbioru jednej informacji przez różne zmysły zwiększa szanse na jej zapamiętanie.
 

ict w edukacjiPrawdopodobnie wielu nauczycieli zmaga się z tym problemem: mówią do uczniów i spostrzegają, że ci nic nie rozumieją. Czy nauczyciele mówią jakimś innym językiem, czy też uczniowie w ogóle nie starają się zrozumieć przekazu? Może rozwiązanie problemu leży w zmianie sposobu komunikowania się, nie tylko podczas lekcji, ale i poza szkołą? Co nauczyciel może zmienić?
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Z zainteresowaniem przeczytałem ten artykuł, który stara się przybliżyć środowiskowy wymiar ADHD. Ni...
Ppp napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Po prostu to nie dzieci są złe, tylko system niedopasowany. Oczywiście dotyczy to nie tylko ADHD, al...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie