Sidebar

03
Wt, Cze

Szkoły, które uczą ciekawiej i skuteczniej

fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy szkoły mogą rozwijać umiejętność uczenia się, przedsiębiorczość i kreatywność u uczniów i uczennic? Czy potrafią uczyć młodych ludzi twórczego rozwiązywania problemów, myślenia analitycznego i krytycznego, odpowiedzialności i samodzielności? Centrum Edukacji Obywatelskiej od blisko 25 lat pomaga szkołom uczyć lepiej i skuteczniej przygotowywać młodzież do dorosłego życia. W nowym roku szkolnym uruchamia ponad 20 programów edukacyjnych, które rozwijają praktyczne umiejętności młodych ludzi, pożądane na rynku pracy.

W Zawierciu (woj. śląskie) straszy mieszkańców opuszczony i zaśmiecony teren rekreacyjny przy basenie przy ul. Paderewskiego. Uczniowie i uczennice ze Szkół Podstawowych nr 5 i 11 postanowili wziąć sprawy w swoje ręce! Opracowali różne koncepcje zagospodarowania tego terenu w formie prac plastycznych, filmów i makiet, które przekształcają to miejsce w plac zabaw, skatepark czy mini-zoo. Swoje prace przedstawili w Urzędzie Miasta i wystawili w Miejskim Domu Kultury. – Dzięki projektowi nauczyliśmy się współpracy i śmiałości wobec innych ludzi. Wiemy, że więcej zdziałamy dużą grupą niż samemu – podkreślają dumni uczestnicy programu edukacyjnego „Młodzi w akcji”.

Grupa uczniów i uczennic z Zawiercia to przykład jednej z 4 tys. szkół, które każdego roku biorą udział w programach edukacyjnych Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Rozpoczęliśmy swoją działalność w 1994 roku, zaraz po transformacji ustrojowej, aby przygotować nowoczesny i praktyczny podręcznik uczący, czym jest demokracja – mówi Jędrzej Witkowski, prezes zarządu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej. – Szybko przekonaliśmy się, że podręcznik to nie wszystko, choć uczyło się już z niego ponad 0,5 mln młodych Polaków. Zaczęliśmy prowadzić też programy edukacyjne, w ramach których uczniowie i uczennice poznają świat poza murami szkoły i zmieniają swoje najbliższe otoczenie – dodaje prezes CEO.

CEO zachęca nauczycieli i nauczycielki do uczenia metodą projektu, w ramach której młodzi ludzie podejmują się rozwiązania konkretnego problemu występującego w ich szkole, sąsiedztwie czy miejscowości. Zbierają i analizują informacje na ten temat, planują konkretne działania, określają zasoby i czas potrzebne na ich realizację, dzielą się zadaniami. Pracują w zespole, wprowadzają zmiany w najbliższym otoczeniu, rozwijają wrażliwość społeczną. Przez 25 lat CEO zaangażowało w działania obywatelskie prawie 5 mln młodych Polaków.

To najskuteczniejsza metoda uczenia przez działanie, rozwijana od lat 60. – podkreśla Marta Dobrzyńska, dyrektor programu „Szkoła Ucząca Się” w CEO. – Stawia młodych przed autentycznymi problemami ich społeczności lokalnej i uczy praktycznego stosowania zdobywanej wiedzy w określonym kontekście społecznym. Rozwija najbardziej pożądane przez pracodawców kompetencje: komunikacyjne, pracy zespołowej, samoorganizacji, odpowiedzialności, adaptacji i przetwarzania informacji – wymienia Dobrzyńska.

W nowym roku szkolnym 2018/2019 dyrektorzy i nauczyciele mogą wybierać spośród ponad 20 programów z zakresu metodyki nauczania i oceniania, edukacji obywatelskiej, kulturalnej, ekonomicznej, globalnej, a także nauk matematyczno-przyrodniczych. Szkoły uczestniczące w programach CEO uzyskują bezpłatne wsparcie ekspertów i praktyków; mają dostęp do inspirujących scenariuszy zajęć i poradników; biorą udział w webinariach, kursach internetowych i szkoleniach. Na zakończenie roku, uczniowie i uczennice zapraszani są na ogólnopolskie prezentacje efektów ich całorocznej pracy, a do szkół trafia dyplom.

W przededniu obchodów 100-lecia Niepodległości, CEO przygotowało także pomysły na niesztampowe i angażujące wspólne świętowanie. Udowadnia, że obchody Święta Niepodległości nie muszą być nudnym apelem – za to przekształcić się mogą w pasjonującą akcję czytelniczą, lekcję o 100-leciu praw wyborczych kobiet czy migracjach wojennych, rozmowy z lokalnymi bohaterami codzienności, odkrywanie historii obiektów muzealnych z XX w. czy filmowe kluby dyskusyjne.

Centrum Edukacji Obywatelskiej to także akredytowana przez Kuratorium Oświaty w Warszawie Placówka Doskonalenia Nauczycieli, która podnosi kwalifikacje zawodowe nauczycieli oraz wprowadza nowoczesne metody nauczania, oceniania i zarządzania. Uczy oceniania kształtującego, efektywnego prowadzenia zespołów zadaniowych, motywowania uczniów, doskonalenia pracy szkoły. Wybierać można spośród oferty ponad 20 szkoleń tematycznych.

Serdecznie zapraszamy dyrektorów, nauczycieli i nauczycielki, uczniów i uczennice do przekonania się, że szkoła może być miejscem ciekawym i rozwijającym – dodaje Jędrzej Witkowski, prezes CEO. – Wierzymy, że partnerskie relacje, ocenianie kształtujące, uczenie w duchu szacunku dla innych i poczucia odpowiedzialności za otaczający nas świat to przepis na dobrą i nowoczesną szkołę. Wiemy, jak to zrobić – podkreśla Witkowski.

Więcej informacji o ofercie bezpłatnych programów edukacyjnych CEO na rok szkolny 2018/2018 znaleźć można TUTAJ >>

 

(Źródło: Centrum Edukacji Obywatelskiej)

 

Komentarze (4)
This comment was minimized by the moderator on the site
Ponieważ jesteśmy na portalu edukacyjnym, dlatego zwracam uwagę na poważny błąd w tekście: Autorka użyła błędnego zwrotu "uczniowie i uczennice". Otóż zgodnie z regułami języka polskiego słowo "uczniowie" może odnosić się w zależności od...
Ponieważ jesteśmy na portalu edukacyjnym, dlatego zwracam uwagę na poważny błąd w tekście: Autorka użyła błędnego zwrotu "uczniowie i uczennice". Otóż zgodnie z regułami języka polskiego słowo "uczniowie" może odnosić się w zależności od kontekstu albo do wszystkich uczniów, albo tylko do chłopców. Ponieważ ten tekst dotyczy ogólnie uczniów, więc poprawnie należało użyć tylko słowa "uczniowie". Podobnie jak mówimy "nauczyciele", a nie "nauczyciele i nauczycielki", "kierowcy", a nie "kierowcy i kierowczynie", "dyrektorzy", a nie "dyrektorzy i dyrektorki" itp.

Oczywiście doskonale zdaję sobie sprawę, jakie jest źródło tego błędu, ale jesteśmy w Polsce, posługujemy się językiem polskim, a język ten ma bardzo proste reguły, do których wszyscy powinniśmy się stosować.

Do proponowanych projektów na linkowanej stronie odniosę się później, gdyż jest tam bardzo dużo materiałów i chciałbym się z nimi dobrze zapoznać. Ale już po wstępnym skanie treści widzę, że będę miał dużo roboty ...

Szczególnie zainteresowały mnie projekty polityczne oraz ekonomia i przedsiębiorczość. Tak na marginesie to nie wiem, czy lekcję polegającą na zbieraniu ofert banków i ich porównywanie odważyłbym się nazwać "projektem z przedsiębiorczości". Ale poczytam więcej, będę mądrzejszy, to się wypowiem.
More
Piotr
This comment was minimized by the moderator on the site
Nie ma błędu w użyciu zwrotu "uczniowie i uczennice". Forma ta jest poprawna, ponieważ mówiąc "uczniowie" autorka miała na myśli chłopców, a "uczennice" - dziewczęta. Oba słowa są jak najbardziej poprawną formą języka polskiego. Jeśli Pan uważa...
Nie ma błędu w użyciu zwrotu "uczniowie i uczennice". Forma ta jest poprawna, ponieważ mówiąc "uczniowie" autorka miała na myśli chłopców, a "uczennice" - dziewczęta. Oba słowa są jak najbardziej poprawną formą języka polskiego. Jeśli Pan uważa inaczej - prosimy o dowód. Nie ma takiego przymusu, aby używać wyłącznie słowa "uczniowie" w odniesieniu do bliżej określonej grupy uczniów.
More
Administrator
This comment was minimized by the moderator on the site
Sprawa jest bardzo prosta. Oto dwa przykłady użycia tych słów:

1. Kontekst ogólny:
Mówimy ogólnie o społeczności uczniowskiej. Nie ma dla nas znaczenia płeć uczniów. (zresztą, tyle teraz mamy tych płci ...)

Zdanie: Uczniowie naszej szkoły przywitali...
Sprawa jest bardzo prosta. Oto dwa przykłady użycia tych słów:

1. Kontekst ogólny:
Mówimy ogólnie o społeczności uczniowskiej. Nie ma dla nas znaczenia płeć uczniów. (zresztą, tyle teraz mamy tych płci ...)

Zdanie: Uczniowie naszej szkoły przywitali wiosnę tradycyjnie topiąc Marzannę w pobliskim strumyku. Tyle było przy tym radości !

2. Kontekst specyficzny:
Gdy z uwagi na kontekst istotne jest rozróżnienie grup uczniów z uwagi a płeć. Np.:
Z okazji Święta Szkoły dziewczynki przygotowały ciasta własnego wypieku i udekorowały salę, w której prowadziły kawiarenkę dla rodziców. Przychody ze sprzedaży kawy i ciast zasilą konto samorządu uczniowskiego. Z kolei chłopcy zorganizowali konkursy sprawnościowe w postaci terenowego biegu z przeszkodami dla pierwszoklasistów. Na podsumowaniu Święta Szkoły zebrali się uczniowie i uczennice i wszyscy dostali upominki i nagrody od Pani Dyrektor.

W drugim przypadku używamy obydwu wersji, gdyż w tekście wyraźnie rozróżniliśmy te grupy, więc potem łącząc je niejako pozostawiamy je nadal jako "oddzielne". Jest to więc logiczne i spójne.

Gdy nie ma takiego kontekstowego podziału, użycie dwóch słów jest niezgodne z duchem i literą języka polskiego. Jest wiele słów, które możemy używać w wersji ogólnej, bez odniesienia do płci, jak i w wersji skonkretyzowanej. Np. mieszkańcy, nauczyciele, lekarze itp.

Problem byłby z marynarzami i kierowcami.

A skąd się wziął problem? Otóż z bezrefleksyjnego przenoszenia ideologii tkwiącej w języku angielskim (tam pozamieniali spokesman, chairman na spokesperson, chairperson itp.) do języka polskiego. Problem w tym, że język polski bardzo różni się od języka angielskiego w zakresie odniesienia do płci. W języku polskim każdy rzeczownik ma płeć. W języku angielskim jedynie "ship" (statek) to "she", reszta to "it". W języku polskim z treści zdania wiemy, czy mówi je kobieta ("poszłam do sklepu). W języku angielskim nie da się w ten sposób określić płci autora wypowiedzi.

Nie zmieniajmy języka polskiego w nienaturalny twór ideologiczny. Język to część naszej tożsamości, polskiej tożsamości. I niech tak pozostanie.

Czy leci z nami jakiś polonista ? (lub polonistka ?)
More
Piotr
This comment was minimized by the moderator on the site
Dostrzegam tylko jeden błąd w "uczniowie i uczennice" - powinno być "uczennice i uczniowie". Jednak, by nie wywoływać niepotrzebnej dyskusji napisałbym "uczniowie", jak "students".
Maciej M Syslo
Maciej M. Sysło
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
😀 🧑🏻 ❤️ 🍀 🍌 💡 ✈️
No Emojis found
😀😃😄😁😆😅🤣😂🙂🙃😉😊😇🥰😍🤩😘😗😚😙😋😛😜🤪😝🤑🤗🤭🤫🤔🤐🤨😐😑😶😏😒🙄😬🤥😌😔😪🤤😴😷🤒🤕🤢🤮🤧🥵🥶🥴😵🤯🤠🥳😎🤓🧐😕😟🙁☹️😮😯😲😳🥺😦😧😨😰😥😢😭😱😖😣😞😓😩😫🥱😤😡😠🤬😈👿💀☠️💩🤡👹👺👻👽👾🤖😺😸😹😻😼😽🙀😿😾🙈🙉🙊
👋🤚🖐️🖖👌🤏✌️🤞🤟🤘🤙👈👉👆🖕👇☝️👍👎👊🤛🤜👏🙌👐🤲🤝🙏✍️💅🤳💪🦾🦿🦵🦶👂🦻👃🧠🦷🦴👀👁️👅👄👶🧒👦👧🧑👱👨🧔👨‍🦰👨‍🦱👨‍🦳👨‍🦲👩👩‍🦰🧑‍🦰👩‍🦱🧑‍🦱👩‍🦳🧑‍🦳👩‍🦲🧑‍🦲👱‍♀️👱‍♂️🧓👴👵🙍🙍‍♂️🙍‍♀️🙎🙎‍♂️🙎‍♀️🙅🙅‍♂️🙅‍♀️🙆🙆‍♂️🙆‍♀️💁💁‍♂️💁‍♀️🙋🙋‍♂️🙋‍♀️🧏🧏‍♂️🧏‍♀️🙇🙇‍♂️🙇‍♀️🤦🤦‍♂️🤦‍♀️🤷🤷‍♂️🤷‍♀️🧑‍⚕️👨‍⚕️👩‍⚕️🧑‍🎓👨‍🎓👩‍🎓🧑‍🏫👨‍🏫👩‍🏫🧑‍⚖️👨‍⚖️👩‍⚖️🧑‍🌾👨‍🌾👩‍🌾🧑‍🍳👨‍🍳👩‍🍳🧑‍🔧👨‍🔧👩‍🔧🧑‍🏭👨‍🏭👩‍🏭🧑‍💼👨‍💼👩‍💼🧑‍🔬👨‍🔬👩‍🔬🧑‍💻👨‍💻👩‍💻🧑‍🎤👨‍🎤👩‍🎤🧑‍🎨👨‍🎨👩‍🎨🧑‍✈️👨‍✈️👩‍✈️🧑‍🚀👨‍🚀👩‍🚀🧑‍🚒👨‍🚒👩‍🚒👮👮‍♂️👮‍♀️🕵️🕵️‍♂️🕵️‍♀️💂💂‍♂️💂‍♀️👷👷‍♂️👷‍♀️🤴👸👳👳‍♂️👳‍♀️👲🧕🤵🤵‍♂️🤵‍♀️👰👰‍♂️👰‍♀️🤰🤱👩‍🍼👨‍🍼🧑‍🍼👼🎅🤶🧑‍🎄🦸🦸‍♂️🦸‍♀️🦹🦹‍♂️🦹‍♀️🧙🧙‍♂️🧙‍♀️🧚🧚‍♂️🧚‍♀️🧛🧛‍♂️🧛‍♀️🧜🧜‍♂️🧜‍♀️🧝🧝‍♂️🧝‍♀️🧞🧞‍♂️🧞‍♀️🧟🧟‍♂️🧟‍♀️💆💆‍♂️💆‍♀️💇💇‍♂️💇‍♀️🚶🚶‍♂️🚶‍♀️🧍🧍‍♂️🧍‍♀️🧎🧎‍♂️🧎‍♀️🧑‍🦯👨‍🦯👩‍🦯🧑‍🦼👨‍🦼👩‍🦼🧑‍🦽👨‍🦽👩‍🦽🏃🏃‍♂️🏃‍♀️💃🕺🕴️👯👯‍♂️👯‍♀️🧖🧖‍♂️🧖‍♀️🧗🧗‍♂️🧗‍♀️🤺🏇⛷️🏂🏌️🏌️‍♂️🏌️‍♀️🏄🏄‍♂️🏄‍♀️🚣🚣‍♂️🚣‍♀️🏊🏊‍♂️🏊‍♀️⛹️⛹️‍♂️⛹️‍♀️🏋️🏋️‍♂️🏋️‍♀️🚴🚴‍♂️🚴‍♀️🚵🚵‍♂️🚵‍♀️🤸🤸‍♂️🤸‍♀️🤼🤼‍♂️🤼‍♀️🤽🤽‍♂️🤽‍♀️🤾🤾‍♂️🤾‍♀️🤹🤹‍♂️🤹‍♀️🧘🧘‍♂️🧘‍♀️🛀🛌🧑‍🤝‍🧑👭👫👬💏👩‍❤️‍💋‍👨👨‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👩💑👩‍❤️‍👨👨‍❤️‍👨👩‍❤️‍👩👪👨‍👩‍👦👨‍👩‍👧👨‍👩‍👧‍👦👨‍👩‍👦‍👦👨‍👩‍👧‍👧👨‍👨‍👦👨‍👨‍👧👨‍👨‍👧‍👦👨‍👨‍👦‍👦👨‍👨‍👧‍👧👩‍👩‍👦👩‍👩‍👧👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👦‍👦👩‍👩‍👧‍👧👨‍👦👨‍👦‍👦👨‍👧👨‍👧‍👦👨‍👧‍👧👩‍👦👩‍👦‍👦👩‍👧👩‍👧‍👦👩‍👧‍👧🗣️👤👥👣
💘💝💖💗💓💞💕💟❣️💔❤️🧡💛💚💙💜🤎🖤🤍💋💌💯💢💥💫💦💨🕳️💣💬👁️‍🗨️🗨️🗯️💭💤🏧🚮🚰🚹🚺🚻🚼🚾🛂🛃🛄🛅⚠️🚸🚫🚳🚭🚯🚱🚷📵🔞☢️☣️⬆️↗️➡️↘️⬇️↙️⬅️↖️↕️↔️↩️↪️⤴️⤵️🔃🔄🔙🔚🔛🔜🔝🛐⚛️🕉️✡️☸️☯️✝️☦️☪️☮️🕎🔯🔀🔁🔂▶️⏭️⏯️◀️⏮️🔼🔽⏸️⏹️⏺️⏏️🎦🔅🔆📶📳📴♀️♂️⚧️✖️♾️‼️⁉️〰️💱💲⚕️♻️⚜️🔱📛🔰☑️✔️〽️✳️✴️❇️©️®️™️#️⃣*️⃣0️⃣1️⃣2️⃣3️⃣4️⃣5️⃣6️⃣7️⃣8️⃣9️⃣🔟🔠🔡🔢🔣🔤🅰️🆎🅱️🆑🆒🆓ℹ️🆔Ⓜ️🆕🆖🅾️🆗🅿️🆘🆙🆚🈁🈂️🈷️🈶🈯🉐🈹🈚🈲🉑🈸🈴🈳㊗️㊙️🈺🈵🔴🟠🟡🟢🔵🟣🟤🟥🟧🟨🟩🟦🟪🟫◼️◻️▪️▫️🔶🔷🔸🔹🔺🔻💠🔘🔳🔲
🐵🐒🦍🦧🐶🐕🦮🐕‍🦺🐩🐺🦊🦝🐱🐈🐈‍⬛🦁🐯🐅🐆🐴🐎🦄🦓🦌🐮🐂🐃🐄🐷🐖🐗🐽🐏🐑🐐🐪🐫🦙🦒🐘🦏🦛🐭🐁🐀🐹🐰🐇🐿️🦔🦇🐻🐻‍❄️🐨🐼🦥🦦🦨🦘🦡🐾🦃🐔🐓🐣🐤🐥🐦🐧🕊️🦅🦆🦢🦉🦩🦚🦜🐸🐊🐢🦎🐍🐲🐉🦕🦖🐳🐋🐬🐟🐠🐡🦈🐙🐚🐌🦋🐛🐜🐝🐞🦗🕷️🕸️🦂🦟🦠💐🌸💮🏵️🌹🥀🌺🌻🌼🌷🌱🪴🌲🌳🌴🌵🌾🌿☘️🍀🍁🍂🍃🌑🌒🌓🌔🌕🌖🌗🌘🌙🌚🌛🌜🌡️☀️🌝🌞🪐🌟🌠🌌☁️⛈️🌤️🌥️🌦️🌧️🌨️🌩️🌪️🌫️🌬️🌀🌈🌂☂️⛱️❄️☃️☄️🔥💧🌊
🍇🍈🍉🍊🍋🍌🍍🥭🍎🍏🍐🍑🍒🍓🥝🍅🥥🥑🍆🥔🥕🌽🌶️🥒🥬🥦🧄🧅🍄🥜🌰🍞🥐🥖🥨🥯🥞🧇🧀🍖🍗🥩🥓🍔🍟🍕🌭🥪🌮🌯🥙🧆🥚🍳🥘🍲🥣🥗🍿🧈🧂🥫🍱🍘🍙🍚🍛🍜🍝🍠🍢🍣🍤🍥🥮🍡🥟🥠🥡🦀🦞🦐🦑🦪🍦🍧🍨🍩🍪🎂🍰🧁🥧🍫🍬🍭🍮🍯🍼🥛🍵🍶🍾🍷🍸🍹🍺🍻🥂🥃🥤🧃🧉🧊🥢🍽️🍴🥄🔪🏺
🎃🎄🎆🎇🧨🎈🎉🎊🎋🎍🎎🎏🎐🎑🧧🎀🎁🎗️🎟️🎫🎖️🏆🏅🥇🥈🥉🥎🏀🏐🏈🏉🎾🥏🎳🏏🏑🏒🥍🏓🏸🥊🥋🥅⛸️🎣🤿🎽🎿🛷🥌🎯🪀🪁🎱🔮🧿🎮🕹️🎰🎲🧩🧸♠️♥️♦️♣️♟️🃏🀄🎴🎭🖼️🎨🧵🧶
👓🕶️🥽🥼🦺👔👕👖🧣🧤🧥🧦👗👘🥻🩱🩲🩳👙👚👛👜👝🛍️🎒👞👟🥾🥿👠👡🩰👢👑👒🎩🎓🧢⛑️📿💄💍💎🔇🔈🔉🔊📢📣📯🔔🔕🎼🎵🎶🎙️🎚️🎛️🎤🎧📻🎷🎸🎹🎺🎻🪕🥁📱📲☎️📞📟📠🔋🔌💻🖥️🖨️⌨️🖱️🖲️💽💾💿📀🧮🎥🎞️📽️🎬📺📷📸📹📼🔍🔎🕯️💡🔦🏮🪔📔📕📖📗📘📙📚📓📒📃📜📄📰🗞️📑🔖🏷️💰🪙💴💵💶💷💸💳🧾💹✉️📧📨📩📤📥📦📫📪📬📭📮🗳️✏️✒️🖋️🖊️🖌️🖍️📝💼📁📂🗂️📅📆🗒️🗓️📇📈📉📊📋📌📍📎🖇️📏📐✂️🗃️🗄️🗑️🔒🔓🔏🔐🔑🗝️🔨🪓⛏️⚒️🛠️🗡️⚔️🔫🏹🛡️🔧🔩⚙️🗜️⚖️🦯🔗⛓️🧰🧲⚗️🧪🧫🧬🔬🔭📡💉🩸💊🩹🩺🚪🛏️🛋️🪑🚽🚿🛁🪒🧴🧷🧹🧺🧻🧼🧽🧯🛒🚬⚰️⚱️🗿
🌍🌎🌏🌐🗺️🗾🧭🏔️⛰️🌋🗻🏕️🏖️🏜️🏝️🏞️🏟️🏛️🏗️🧱🏘️🏚️🏠🏡🏢🏣🏤🏥🏦🏨🏩🏪🏫🏬🏭🏯🏰💒🗼🗽🕌🛕🕍⛩️🕋🌁🌃🏙️🌄🌅🌆🌇🌉♨️🎠🎡🎢💈🎪🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚈🚉🚊🚝🚞🚋🚌🚍🚎🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛🚜🏎️🏍️🛵🦽🦼🛺🚲🛴🛹🚏🛣️🛤️🛢️🚨🚥🚦🛑🚧🛶🚤🛳️⛴️🛥️🚢✈️🛩️🛫🛬🪂💺🚁🚟🚠🚡🛰️🚀🛸🛎️🧳⏱️⏲️🕰️🕛🕧🕐🕜🕑🕝🕒🕞🕓🕟🕔🕠🕕🕡🕖🕢🕗🕣🕘🕤🕙🕥🕚🕦
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Gość napisał/a komentarz do Kilka pomysłów na sprawdzenie wiedzy uczniów
Mega łatwe
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie