Młodzi inwestorzy na start!

fot. CC0

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zapraszamy do udziału w XV edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej. 12 września rozpoczęła się rejestracja zgłoszeń na portalu www.sigg.org.pl. Projekt skierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych. SIGG to największy ogólnopolski projekt mający na celu zainteresowanie uczniów zasadami funkcjonowania rynków kapitałowych, giełdy, inwestowania oraz oszczędzania długoterminowego. Przedsięwzięcie realizowane jest przez Fundację im. Lesława A. Pagi oraz Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

„Giełda Papierów Wartościowych co roku mocno angażuje się we współpracę przy Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej. Za pomocą tego projektu rozwiewamy mity, że giełda jest miejscem dostępnym tylko dla osób ponadprzeciętnie zarabiających i zawodowo zajmujących się finansami. Tymczasem dzięki niej każdy może dziś korzystać z szerokiej oferty nowoczesnych produktów finansowych. SIGG to najlepszy sposób, aby zapoznać młodych ludzi z tymi możliwościami, a przy tym pokazać im, jak dokonywać właściwych wyborów i jak stać się świadomym inwestorem. Dbamy o to, aby uczestnicy SIGG podążali za zmianami na rynku i dlatego co roku aktualizujemy projekt, między innymi wzbogacając go o nowe instrumenty finansowe. Nowością w tegorocznej grze będą ETF-y, odzwierciedlające zachowanie indeksów renomowanych giełd światowych. Dzięki nim uczestnicy SIGG nie tylko poznają kolejny instrument, ale także będą mogli zdywersyfikować swoje portfele” – powiedziała prof. Małgorzata Zaleska, Prezes Zarządu GPW.

„Szkolna Internetowa Gra Giełdowa to najpopularniejszy wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych program edukacyjny wprowadzający w tajniki rynku kapitałowego i giełdy. Dowodem na to jest liczba uczestników – dotychczas było to ponad 200 tysięcy uczniów z całej Polski. Liczę, że tegoroczna edycja SIGG będzie cieszyła się takim samym zainteresowaniem jak poprzednie. Tym bardziej, że jej formuła – połączenie gry z równolegle odbywającym się kursem e-learningowym – jest unikatowa w skali kraju. Dodatkowym walorem projektu jest fakt, że biorą w nim udział zespoły uczniów pod nadzorem nauczycieli-koordynatorów. SIGG uczy młodych ludzi wspólnego podejmowania decyzji i pracy w grupie. Projekt jest doskonałym uzupełnieniem szkolnej podstawy programowej, o czym przekonało się już duże grono nauczycieli” – mówi Ewa Paga, Prezes Fundacji im. Lesława A. Pagi.

W rozgrywkach SIGG biorą udział zespoły liczące od 2 do 4 osób. Uczestnicy otrzymują do dyspozycji wirtualne 20 tys. zł oraz dostęp do notowań giełdowych. Swoje „środki” mogą inwestować w akcje spółek wchodzących w skład indeksów WIG20 i mWIG40, a także w kontrakty terminowe i ETF-y.

Uczestnicy SIGG poszerzają także swoją wiedzę na temat instrumentów giełdowych, uczestnicząc w kursie e-learningowym.

Wygrywają zespoły, które uzyskają najwyższą stopę zwrotu z inwestycji. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.

Harmonogram projektu w roku szkolnym 2016/2015:

  • 12 września – 30 września 2016 r. – rejestracja uczestników.
  • 10 października 2016 r. – 15 stycznia 2017 r. – gra podstawowa i kurs e-learningowy.
  • 9 – 15 stycznia 2017 r. – ogólnopolska klasówka online z inwestowania.
  • 1 – 31 marca 2016 r. – dogrywka.

Patroni Honorowi: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ministerstwo Finansów.
Partnerami projektu są: Narodowy Bank Polski oraz Fundacja Banku Zachodniego WBK.
Projekt jest realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Partnerami medialnymi projektu są: Edunews.pl oraz Perspektywy.pl.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie