fot. Agata Baj

Wakacje to dobry czas dla nauczyciela, aby poćwiczyć coś nowego, odmiennego od rutynowych czynności, może nawet coś szalonego… Dlaczego by zatem nie zacząć rysować własnych myśli? Może odkryjemy w sobie talent? Przenoszenie na papier naszych myśli wbrew pozorom nie jest wcale trudne, a w dodatku przynosi nam ogromną satysfakcję. To także świetne narzędzie dydaktyczne – opowiadała o nim Agata Baj w 9-tym webinarze Superbelfrów.

(C) Edunews.pl

Kości do gry mają wielorakie zastosowanie w szkole. Możemy je wykorzystać na różnych przedmiotach, niekoniecznie tylko nauczając / ucząc się matematyki. Można grać w kości z piktogramami (rozwijając wyobraźnię i umiejętności językowe) czy w kości sylabowe, zgłoskowe (ćwicząc wymowę), nie tylko sześciościennymi, ale też dziesięciościennymi. Można do nich wymyślić najróżniejsze scenariusze gier i zabaw. Zatem grajmy, aby się uczyć!

fot. Fotolia.com

Dzieci to mali badacze świata. Mają wrodzoną ciekawość i skłonność do eksperymentowania. Uczą się poprzez działanie – obserwują, wypróbowują, doświadczają. Przyswajają wiedzę wtedy, gdy są zaangażowane i gdy temat je ciekawi. Poznają świat na zasadzie prób i błędów. Te naturalne skłonności dzieci mogą rozwinąć się w pełni przy wykorzystaniu metody projektów badawczych.

(C) Edunews.pl

Muzyka rozwija, dzieci już w klasach I-III potrafią szybko opanować nie tylko naukę gry na różnych instrumentach, ale także zaczynają grać w zespole, uczą się nut, a nawet tworzą własne kompozycje muzyczne. Najważniejsze są tu dobre chęci, otwartość oraz eksperymentowanie. W końcu jak nie wyjdzie za pierwszym razem, to uda się za piątym.

(C) Edunews.pl

Nauka języka angielskiego teoretycznie uznawana jest za jeden z priorytetów na każdym etapie kształcenia. Zaczyna się już w przedszkolu, więc na koniec gimnazjum dzieci powinny chyba już mówić płynnie w tym języku... W teorii oczywiście – w praktyce mamy przed sobą ciągle wiele wyzwań, z którymi żaden narodowy program edukacji języka angielskiego sobie nie poradzi. Ale dobry nauczyciel może – bo ma większe szanse i możliwości.

fot. Fotolia.com

Kiedy natknąłem się na aplikację Spiral (i po krótkim rozpoznaniu) byłem trochę sceptycznie do niej nastawiony. Wydawała mi się nieintuicyjna, taka, w której nie wiadomo o co chodzi. Ale jakże się myliłem! Te narzędzie edukacyjne okazało się tak proste, że aż trudno w to uwierzyć.

(C) Edunews.pl

Coraz częściej spotykamy na różnych opakowaniach, ulotkach, plakatach małe kwadraciki z zakodowaną informacją, czyli QR-kody. Do ich rozszyfrowania służą aplikacje w urządzeniach mobilnych. Przypominają kody kreskowe, które znajdują się na sprzedawanych produktach, ale są o wiele „pojemniejsze”. Są to narzędzia bardzo proste i doskonałe do wykorzystania w edukacji.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie