Edukacja naszych dzieci (2): John Chambers

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

To nowe podejście tworzy nowe wyzwania i może być kosztowne. Jakkolwiek nie może być zrealizowane bez wsparcia szkół, samorządów lokalnych i rządu. Inwestycje są niezbędne nie tylko w technologii, ale również w szkoleniu i doskonaleniu nauczycieli, którzy muszą dobrze przygotować uczniów do przyszłości.

 

Przez wiele lat, nasze zaangażowanie w edukację – głównie w matematykę i fizykę – nie było wystarczające do podtrzymania i rozwoju odpowiedniego poziomu globalnych kompetencji przywódczych w innowacji. Wiemy, że stoimy przed koniecznością zmian, które musimy wprowadzić, aby dostarczyć studentom narzędzi oraz myślenia potrzebnego w przyszłości. Jeśli przegapimy te zmiany, ryzykujemy utratą innowacji, które napędzały wzrost gospodarczy i technologiczny w ostatniej dekadzie, pozostawimy też całe pokolenie nieprzygotowane na spotkanie i poradzenie sobie z wyzwaniami, które nadchodzą. W naszym coraz bardziej zsieciowanym świecie, oddziaływanie jest znacznie większe niż to, którego doświadczamy w domu.

 

Widzimy, że jeśli kraj chce być konkurencyjnym i aktywnym członkiem globalnej gospodarki, musi postawić na edukację, budowę infrastruktury i innowację przy wykorzystaniu ogromnej wspierającej roli rządu. Rozwój globalnej stabilności i powodzenia jest dobrodziejstwem dla nas wszystkich.

Technologie kolaboracyjne mogą w sposób fundamentalny zmienić podejście do tego jak nauczamy i jak się uczymy, ale nie zrobimy tego sami. Musimy wiedzieć jak wykorzystać możliwości Internetu i nowych technologii do kreowania i dzielenia się wiedzą, która przygotuje studentów do umiejętności potrzebnych w konkurencyjnym świecie XXI wieku.

 

Nie możemy ograniczyć się wyłącznie do przewidywania jak będzie wyglądała edukacja w przyszłości. Przygotowanie ludzi z umiejętnościami i narzędziami technicznymi nie jest opcją, jest dziejową koniecznością.

 

John Chambers, prezes i CEO firmy Cisco Systems.

 

Artykuł pochodzi z amerykańskiego wydania magazynu Forbes, 23.01.2008. Podtytuł artykułu pochodzi od redakcji edunews.pl

 

Przeczytaj kolejny artykuł o nowych technologiach w edukacji.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie