Sidebar

21
Pn, Lip

Kilka ważnych i inspirujących myśli (INSPIR@CJE 2021)

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dwa dni wymiany i dzielenia się swoimi doświadczeniami i pomysłami na ciekawsze i angażujące uczniów zajęcia oraz oddolne zmienianie edukacji. Nareszcie spotkaliśmy się na żywo po kolejnej odsłonie pandemii! Nauczyciele z całej Polski spotkali się w Warszawie na dorocznej konferencji INSPIR@CJE 2021 organizowanej przez redakcję Edunews.pl, Fundację Think! i Think Global we współpracy z grupą Superbelfrzy RP. Prezentujemy krótkie podsumowanie wystąpień, którymi dzielili się prelegenci i prelegentki z uczestnikami. Wszystkie wystąpienia będą wkrótce publikowane na łamach Edunews.pl i w kanale TerazEdukacja w YouTube.

Poznaj samego siebie – dziś to stało się bardzo aktualne. Czasem algorytmy Facebooka i innych portali wiedzą więcej o nas niż my. To bardzo ważne dla rozwoju, aby próbować dowiedzieć się więcej o sobie – mówił zdobywca Biegunów, podróżnik i twórca LifePlan Academy Marek Kamiński. Do bieguna dochodzi przede wszystkim głowa, a nie tylko nogi. To też coś, na co powinniśmy zwracać uwagę. I jeszcze jedno - droga jest ważna, a nie tylko jej cel.

Ten czas po pandemii jest w szkole szczególny – może warto na nowo przemyśleć to, co robimy jako nauczyciele. Zaloguj się do samej/samego siebie – zastanów się nad swoimi działaniami, pracami, wyborami – zachęcała Marzena Kędra, profesorka oświaty, dyrektorka publicznej Szkoły Cogito w Poznaniu, sięgając po ciągle aktualne myśli Celestyna Freineta. Nasze wulkany muszą wybuchać. Musimy oddać przestrzeń uczniom, a dyrektorzy muszą oddać przestrzeń nauczycielom. Jako dyrektorka – wiem, że to jest bardzo trudne. (...) Musimy darzyć większą autonomią osoby, z którymi pracujemy, uznawać ich prace i akceptować. Wtedy pojawią się pasje. Inaczej nie da się dojść do kreatywności i innowacyjności w szkole.

Pandemia powinna skłonić nas do refleksji na temat kultury nauczania. Jak gęś karmiona rurką – czasami to drastyczne porównanie można odnieść do ucznia w szkole – mówiła Dorota Kujawa-Weinke, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Elblągu. Za dużo informacji, zbyt przeładowane programy nauczania. Posłuchajmy uczniów - oni naprawdę potwierdzą, że za dużo chcemy w nich wlewać.

O potrzebie dbania o siebie wspominała Marta Florkiewicz-Borkowska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach: Przytul samego siebie. Mówiła także o tym, abyśmy projektując lekcje z wykorzystaniem technologii, stawiali na minimalizm. Wybierzmy jeden cel takiej e-lekcji i zadbajmy o to, aby nie zawalić uczniów informacjami w prezentacji.

O tym, jak ciekawie prowadzić webinary, opowiadali dwaj nauczyciele: Dawid Łasiński (Pan Belfer) z Maciejem Danielukiem. Każdy nauczyciel to aktor – ta prawda dotyczy w szczególności prowadzenia webinarów. Jednak nie tylko trochę gwiazdorzymy, aby zacząć – musimy posiadać wiedzę. I na pewno ją mamy, skoro jesteśmy nauczycielami. Tak więc nie bójmy się - jedna osoba, która się od was czegoś nauczy – już jest waszym sukcesem.

Każdy może być nauczycielem przyszłości. Ona dzieje się dziś – dzięki internetowi. Jestem pełen szacunku dla wszystkich nauczycieli, którzy dali radę w edukacji zdalnej. To było bardzo trudne – mówił Krzysztof Chojecki, nauczyciel i twórca serwisu Pistacja.tv. To doświadczenie, które zdobyliście podczas edukacji zdalnej, to jest bardzo podobne do lekcji na żywo, tylko trzeba wcisnąć czerwony guzik. Dla mnie edukacja przyszłości płynie z sieci – poświęcimy 20 minut, aby zrobić dobry filmik, a potem ten filmik może mieć ogromny zasięg. Bo uczniowie tego poszukują.

Fascynujące było wystąpienie prof. Włodzisława Ducha z UMK o mózgu i neuronaukach. Mózg jest jak plastelina. A edukacja to rzeźbienie plastycznych mózgów! – opowiadał o tym, na co powinni zwracać nauczyciele w pracy z uczniami. Co jest ważne w kontekście nauczania? Najważniejsze wnioski z neuronauk dla nauczania (za: Louis Cozolino, The social neuroscience of education, 2013):

1. Mózg jest organem społecznym.
2. Wczesne uczenie się jest bardzo ważne.
3. Dwa mózgi/funkcje (lewy-prawy, seryjny-równoległy; D. Khaneman, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym).
4. Świadome i nieświadome przetwarzanie informacji zachodzi z różnymi prędkościami, często jednocześnie.
5. Umysł, mózg i ciało są ze sobą nierozerwalnie połączone.
6. Mózg potrafi się koncentrować tylko na krótko, potrzebuje powtórzeń i stymulacji wielu zmysłów, aby się zmienić (trwale nauczyć).
7. Strach i stres utrudniają naukę.
8. Prymat zewnętrznych projekcji - analizujemy innych, ale nie siebie.
9. Uczeniu się pomaga podkreślanie szerszego obrazu, a następnie umożliwienie uczniom samodzielnego odkrywania szczegółów.

Prawdziwe jest zatem powiedzenie: Trzeba się z tym przespać. Sen, odżywianie i nawodnienie są kluczowe dla prawidłowej pracy mózgu. Natomiast, aby się rozwijać, ważne jest nie tyle podejmowanie samego wysiłku, ale warunki, w których uczymy się. Myślenie nie wymaga wysiłku, ale wymaga skupienia! – mówił profesor.

Przywołując z kolei badania Carol Dweck można się zastanawiać – czy ważniejszy dla mnie jest rozwój czy trwałość? O tych dwóch życiowych podejściach mówili Dorota i Marcin Zaród, nauczyciele liceów z Tarnowa. Ważne jest nastawienie na rozwój, które warto zdiagnozować na początku. Nie wystarczy, że uczeń ma świetnego nauczyciela i narzędzia edukacyjne – jeśli nie będzie miał odpowiedniego nastawienia, nie rozwinie się. Rozwój i trwałość to są dwa bieguny, pomiędzy którymi poruszamy się w różnych sytuacjach życiowych. Jakie masz nastawienie? Sprawdź, co mówisz, co czujesz. Głos nastawienia na trwałość: Nie umiem rozwiązać tego zadania. Jak to zmienić? Dodaj: „jeszcze”. Jeszcze nie umiem rozwiązać tego zadania. Może ten problem jest skomplikowany, ale może spróbuję to podzielić na mniejsze kawałki i damy radę.

Bądźcie zmianą w edukacji. Ta siła polskiej szkoły jest w Was. Bądźcie czułymi narratorami w waszych szkołach – mówiła Ewa Drobek z XV Liceum im. Narcyzy Żmichowskiej w Warszawie.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym portalu o nowoczesnej edukacji Edunews.pl (2008-) i organizatorem cyklu konferencji dla nauczycieli INSPIR@CJE (2013-). Zajmuje się zawodowo edukacją od 2002, angażując się w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Szczególnie interesują go inicjatywy związane z tematyką przestrzeni edukacji - był liderem dwóch ważnych projektów międzynarodowych Fundacji Think!Eduspaces21 oraz NOVIGADO. Jest współautorem kilku poradników dla szkół dotyczących przestrzeni edukacyjnych (m.in. Przestrzeń w edukacji). 

 

Komentarze (8)
This comment was minimized by the moderator on the site
Czy zostaną udostępnione zdjęcia z konferencji?
Anon
This comment was minimized by the moderator on the site
tak, na pewno, za kilka dni napiszemy
Administrator
This comment was minimized by the moderator on the site
To jedna z najlepszych konferencji edukacyjnych. Energia krąży pomiędzy eduentuzjastami i mnoży się. Wyjątkowi prelegenci, uważni uczestnicy, aktualne, ważne i praktyczne tematy. Cieszę się, że mogłam się zainspirować.
Katarzyna Włodkowska
This comment was minimized by the moderator on the site
Od jakiegoś czasu uczę się stawać z boku i zostawiać przestrzeń do pracy uczniom; stawać się nie nauczycielem, a moderatorem procesu uczenia się uczniów. O tym mówiła Dorota Kujawa-Wenke. Jest mi to bardzo bliskie. Zapamiętam też wykład p....
Od jakiegoś czasu uczę się stawać z boku i zostawiać przestrzeń do pracy uczniom; stawać się nie nauczycielem, a moderatorem procesu uczenia się uczniów. O tym mówiła Dorota Kujawa-Wenke. Jest mi to bardzo bliskie. Zapamiętam też wykład p. Zarodów o nastawieniu na rozwój oraz prof. Ducha o neurodydaktyce. Niesamowite wrażnie robi Marek Kamiński, który pokazuje, że każdy może zdobywac swoje bieguny... Mogłabym tak długo wymieniać - nauczyłam się bardzo dużo i to w cudownej atmosferze.
More
Ewa PG
This comment was minimized by the moderator on the site
Wspaniała konferencja! Pełna inspiracji, refleksji i zastanawienia się czy właściwą drogą podążam. Nawiązania relacji, tworzenia projektów i poszukiwania współpracy nauczycieli z całej Polski. Szkoda, że jest tylko raz w roku!
Beata Chojnowska-Gąsiorek
This comment was minimized by the moderator on the site
Wspaniała konferencja pełna inspiracji, rozważań i refleksji, czy podążam właściwą drogą, we właściwym kierunku. Sprzyja nawiązywaniu relacji, tworzeniu projektów i poszukiwaniu współpracy z nauczycielami z całej Polski. Żałuję że jest tylko raz...
Wspaniała konferencja pełna inspiracji, rozważań i refleksji, czy podążam właściwą drogą, we właściwym kierunku. Sprzyja nawiązywaniu relacji, tworzeniu projektów i poszukiwaniu współpracy z nauczycielami z całej Polski. Żałuję że jest tylko raz w roku.
More
Beata
This comment was minimized by the moderator on the site
Inspirująco na Inspir@cjach - nic nowego, bo tak jest co roku! To co cieszy najbardziej, że ciągle są tacy, co są na Inspir@cjach po raz pierwszy i już deklarują, że nie ostatni.
Co zaskakuje? Obserwuję zdecydowany odwrót od mówienia o...
Inspirująco na Inspir@cjach - nic nowego, bo tak jest co roku! To co cieszy najbardziej, że ciągle są tacy, co są na Inspir@cjach po raz pierwszy i już deklarują, że nie ostatni.
Co zaskakuje? Obserwuję zdecydowany odwrót od mówienia o narzędziach, a jeśli to zawsze w kontekście, jak je wykorzystać w uczeniu, angażowaniu, nawiązywaniu relacji. Podobał mi się końcowy występ o teatrze, pokazujący, że można stworzyć coś z niczego, np. refleksję przedmiotów, które mamy w torebce o spotkaniu. W mojej parze rozmawiały butelka pełna z pustą - po Inspir@cjach moja butelka jest pełna: refleksji, wglądu w siebie, poszukiwania szczęścia, zadawania sobie pytań, co robimy i dlaczego, pomysłów i projektów, cytatów, piosenek.
Każdą konferencję da się przenieść do onlajnów, zastanawiam się, czy ktoś wymyśli, jak przenieść do onlajnów kuluary, bo to to tam trwa wymiana doświadczeń, rodzą się pomysły i odbywa się wymiana życzliwych myśli.
"To, co mam" po spotkaniu to mimo wszystko "radość najpiękniejszych lat,
to co mam, to serce które jeszcze na wszystko stać,
to co mam, to młodość (ducha) której nie potrafię kryć ,
to wiara, że naprawdę umiem żyć, umiem żyć"
More
Justyna Bober
This comment was minimized by the moderator on the site
Bardzo inspirująca konferencja, skupiająca pasjonatów edukacji. Wiele ciekawych wystąpień, świetnie przygotowana pod względem organizacyjnym. Dzięki niej pomysły rodzą się w głowie. Ludzie zarażają tam swoją energią i "chceniem".
Ewa
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
😀 🧑🏻 ❤️ 🍀 🍌 💡 ✈️
No Emojis found
😀😃😄😁😆😅🤣😂🙂🙃😉😊😇🥰😍🤩😘😗😚😙😋😛😜🤪😝🤑🤗🤭🤫🤔🤐🤨😐😑😶😏😒🙄😬🤥😌😔😪🤤😴😷🤒🤕🤢🤮🤧🥵🥶🥴😵🤯🤠🥳😎🤓🧐😕😟🙁☹️😮😯😲😳🥺😦😧😨😰😥😢😭😱😖😣😞😓😩😫🥱😤😡😠🤬😈👿💀☠️💩🤡👹👺👻👽👾🤖😺😸😹😻😼😽🙀😿😾🙈🙉🙊
👋🤚🖐️🖖👌🤏✌️🤞🤟🤘🤙👈👉👆🖕👇☝️👍👎👊🤛🤜👏🙌👐🤲🤝🙏✍️💅🤳💪🦾🦿🦵🦶👂🦻👃🧠🦷🦴👀👁️👅👄👶🧒👦👧🧑👱👨🧔👨‍🦰👨‍🦱👨‍🦳👨‍🦲👩👩‍🦰🧑‍🦰👩‍🦱🧑‍🦱👩‍🦳🧑‍🦳👩‍🦲🧑‍🦲👱‍♀️👱‍♂️🧓👴👵🙍🙍‍♂️🙍‍♀️🙎🙎‍♂️🙎‍♀️🙅🙅‍♂️🙅‍♀️🙆🙆‍♂️🙆‍♀️💁💁‍♂️💁‍♀️🙋🙋‍♂️🙋‍♀️🧏🧏‍♂️🧏‍♀️🙇🙇‍♂️🙇‍♀️🤦🤦‍♂️🤦‍♀️🤷🤷‍♂️🤷‍♀️🧑‍⚕️👨‍⚕️👩‍⚕️🧑‍🎓👨‍🎓👩‍🎓🧑‍🏫👨‍🏫👩‍🏫🧑‍⚖️👨‍⚖️👩‍⚖️🧑‍🌾👨‍🌾👩‍🌾🧑‍🍳👨‍🍳👩‍🍳🧑‍🔧👨‍🔧👩‍🔧🧑‍🏭👨‍🏭👩‍🏭🧑‍💼👨‍💼👩‍💼🧑‍🔬👨‍🔬👩‍🔬🧑‍💻👨‍💻👩‍💻🧑‍🎤👨‍🎤👩‍🎤🧑‍🎨👨‍🎨👩‍🎨🧑‍✈️👨‍✈️👩‍✈️🧑‍🚀👨‍🚀👩‍🚀🧑‍🚒👨‍🚒👩‍🚒👮👮‍♂️👮‍♀️🕵️🕵️‍♂️🕵️‍♀️💂💂‍♂️💂‍♀️👷👷‍♂️👷‍♀️🤴👸👳👳‍♂️👳‍♀️👲🧕🤵🤵‍♂️🤵‍♀️👰👰‍♂️👰‍♀️🤰🤱👩‍🍼👨‍🍼🧑‍🍼👼🎅🤶🧑‍🎄🦸🦸‍♂️🦸‍♀️🦹🦹‍♂️🦹‍♀️🧙🧙‍♂️🧙‍♀️🧚🧚‍♂️🧚‍♀️🧛🧛‍♂️🧛‍♀️🧜🧜‍♂️🧜‍♀️🧝🧝‍♂️🧝‍♀️🧞🧞‍♂️🧞‍♀️🧟🧟‍♂️🧟‍♀️💆💆‍♂️💆‍♀️💇💇‍♂️💇‍♀️🚶🚶‍♂️🚶‍♀️🧍🧍‍♂️🧍‍♀️🧎🧎‍♂️🧎‍♀️🧑‍🦯👨‍🦯👩‍🦯🧑‍🦼👨‍🦼👩‍🦼🧑‍🦽👨‍🦽👩‍🦽🏃🏃‍♂️🏃‍♀️💃🕺🕴️👯👯‍♂️👯‍♀️🧖🧖‍♂️🧖‍♀️🧗🧗‍♂️🧗‍♀️🤺🏇⛷️🏂🏌️🏌️‍♂️🏌️‍♀️🏄🏄‍♂️🏄‍♀️🚣🚣‍♂️🚣‍♀️🏊🏊‍♂️🏊‍♀️⛹️⛹️‍♂️⛹️‍♀️🏋️🏋️‍♂️🏋️‍♀️🚴🚴‍♂️🚴‍♀️🚵🚵‍♂️🚵‍♀️🤸🤸‍♂️🤸‍♀️🤼🤼‍♂️🤼‍♀️🤽🤽‍♂️🤽‍♀️🤾🤾‍♂️🤾‍♀️🤹🤹‍♂️🤹‍♀️🧘🧘‍♂️🧘‍♀️🛀🛌🧑‍🤝‍🧑👭👫👬💏👩‍❤️‍💋‍👨👨‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👩💑👩‍❤️‍👨👨‍❤️‍👨👩‍❤️‍👩👪👨‍👩‍👦👨‍👩‍👧👨‍👩‍👧‍👦👨‍👩‍👦‍👦👨‍👩‍👧‍👧👨‍👨‍👦👨‍👨‍👧👨‍👨‍👧‍👦👨‍👨‍👦‍👦👨‍👨‍👧‍👧👩‍👩‍👦👩‍👩‍👧👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👦‍👦👩‍👩‍👧‍👧👨‍👦👨‍👦‍👦👨‍👧👨‍👧‍👦👨‍👧‍👧👩‍👦👩‍👦‍👦👩‍👧👩‍👧‍👦👩‍👧‍👧🗣️👤👥👣
💘💝💖💗💓💞💕💟❣️💔❤️🧡💛💚💙💜🤎🖤🤍💋💌💯💢💥💫💦💨🕳️💣💬👁️‍🗨️🗨️🗯️💭💤🏧🚮🚰🚹🚺🚻🚼🚾🛂🛃🛄🛅⚠️🚸🚫🚳🚭🚯🚱🚷📵🔞☢️☣️⬆️↗️➡️↘️⬇️↙️⬅️↖️↕️↔️↩️↪️⤴️⤵️🔃🔄🔙🔚🔛🔜🔝🛐⚛️🕉️✡️☸️☯️✝️☦️☪️☮️🕎🔯🔀🔁🔂▶️⏭️⏯️◀️⏮️🔼🔽⏸️⏹️⏺️⏏️🎦🔅🔆📶📳📴♀️♂️⚧️✖️♾️‼️⁉️〰️💱💲⚕️♻️⚜️🔱📛🔰☑️✔️〽️✳️✴️❇️©️®️™️#️⃣*️⃣0️⃣1️⃣2️⃣3️⃣4️⃣5️⃣6️⃣7️⃣8️⃣9️⃣🔟🔠🔡🔢🔣🔤🅰️🆎🅱️🆑🆒🆓ℹ️🆔Ⓜ️🆕🆖🅾️🆗🅿️🆘🆙🆚🈁🈂️🈷️🈶🈯🉐🈹🈚🈲🉑🈸🈴🈳㊗️㊙️🈺🈵🔴🟠🟡🟢🔵🟣🟤🟥🟧🟨🟩🟦🟪🟫◼️◻️▪️▫️🔶🔷🔸🔹🔺🔻💠🔘🔳🔲
🐵🐒🦍🦧🐶🐕🦮🐕‍🦺🐩🐺🦊🦝🐱🐈🐈‍⬛🦁🐯🐅🐆🐴🐎🦄🦓🦌🐮🐂🐃🐄🐷🐖🐗🐽🐏🐑🐐🐪🐫🦙🦒🐘🦏🦛🐭🐁🐀🐹🐰🐇🐿️🦔🦇🐻🐻‍❄️🐨🐼🦥🦦🦨🦘🦡🐾🦃🐔🐓🐣🐤🐥🐦🐧🕊️🦅🦆🦢🦉🦩🦚🦜🐸🐊🐢🦎🐍🐲🐉🦕🦖🐳🐋🐬🐟🐠🐡🦈🐙🐚🐌🦋🐛🐜🐝🐞🦗🕷️🕸️🦂🦟🦠💐🌸💮🏵️🌹🥀🌺🌻🌼🌷🌱🪴🌲🌳🌴🌵🌾🌿☘️🍀🍁🍂🍃🌑🌒🌓🌔🌕🌖🌗🌘🌙🌚🌛🌜🌡️☀️🌝🌞🪐🌟🌠🌌☁️⛈️🌤️🌥️🌦️🌧️🌨️🌩️🌪️🌫️🌬️🌀🌈🌂☂️⛱️❄️☃️☄️🔥💧🌊
🍇🍈🍉🍊🍋🍌🍍🥭🍎🍏🍐🍑🍒🍓🥝🍅🥥🥑🍆🥔🥕🌽🌶️🥒🥬🥦🧄🧅🍄🥜🌰🍞🥐🥖🥨🥯🥞🧇🧀🍖🍗🥩🥓🍔🍟🍕🌭🥪🌮🌯🥙🧆🥚🍳🥘🍲🥣🥗🍿🧈🧂🥫🍱🍘🍙🍚🍛🍜🍝🍠🍢🍣🍤🍥🥮🍡🥟🥠🥡🦀🦞🦐🦑🦪🍦🍧🍨🍩🍪🎂🍰🧁🥧🍫🍬🍭🍮🍯🍼🥛🍵🍶🍾🍷🍸🍹🍺🍻🥂🥃🥤🧃🧉🧊🥢🍽️🍴🥄🔪🏺
🎃🎄🎆🎇🧨🎈🎉🎊🎋🎍🎎🎏🎐🎑🧧🎀🎁🎗️🎟️🎫🎖️🏆🏅🥇🥈🥉🥎🏀🏐🏈🏉🎾🥏🎳🏏🏑🏒🥍🏓🏸🥊🥋🥅⛸️🎣🤿🎽🎿🛷🥌🎯🪀🪁🎱🔮🧿🎮🕹️🎰🎲🧩🧸♠️♥️♦️♣️♟️🃏🀄🎴🎭🖼️🎨🧵🧶
👓🕶️🥽🥼🦺👔👕👖🧣🧤🧥🧦👗👘🥻🩱🩲🩳👙👚👛👜👝🛍️🎒👞👟🥾🥿👠👡🩰👢👑👒🎩🎓🧢⛑️📿💄💍💎🔇🔈🔉🔊📢📣📯🔔🔕🎼🎵🎶🎙️🎚️🎛️🎤🎧📻🎷🎸🎹🎺🎻🪕🥁📱📲☎️📞📟📠🔋🔌💻🖥️🖨️⌨️🖱️🖲️💽💾💿📀🧮🎥🎞️📽️🎬📺📷📸📹📼🔍🔎🕯️💡🔦🏮🪔📔📕📖📗📘📙📚📓📒📃📜📄📰🗞️📑🔖🏷️💰🪙💴💵💶💷💸💳🧾💹✉️📧📨📩📤📥📦📫📪📬📭📮🗳️✏️✒️🖋️🖊️🖌️🖍️📝💼📁📂🗂️📅📆🗒️🗓️📇📈📉📊📋📌📍📎🖇️📏📐✂️🗃️🗄️🗑️🔒🔓🔏🔐🔑🗝️🔨🪓⛏️⚒️🛠️🗡️⚔️🔫🏹🛡️🔧🔩⚙️🗜️⚖️🦯🔗⛓️🧰🧲⚗️🧪🧫🧬🔬🔭📡💉🩸💊🩹🩺🚪🛏️🛋️🪑🚽🚿🛁🪒🧴🧷🧹🧺🧻🧼🧽🧯🛒🚬⚰️⚱️🗿
🌍🌎🌏🌐🗺️🗾🧭🏔️⛰️🌋🗻🏕️🏖️🏜️🏝️🏞️🏟️🏛️🏗️🧱🏘️🏚️🏠🏡🏢🏣🏤🏥🏦🏨🏩🏪🏫🏬🏭🏯🏰💒🗼🗽🕌🛕🕍⛩️🕋🌁🌃🏙️🌄🌅🌆🌇🌉♨️🎠🎡🎢💈🎪🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚈🚉🚊🚝🚞🚋🚌🚍🚎🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛🚜🏎️🏍️🛵🦽🦼🛺🚲🛴🛹🚏🛣️🛤️🛢️🚨🚥🚦🛑🚧🛶🚤🛳️⛴️🛥️🚢✈️🛩️🛫🛬🪂💺🚁🚟🚠🚡🛰️🚀🛸🛎️🧳⏱️⏲️🕰️🕛🕧🕐🕜🕑🕝🕒🕞🕓🕟🕔🕠🕕🕡🕖🕢🕗🕣🕘🕤🕙🕥🕚🕦
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wojciech napisał/a komentarz do Tabliczka mnożenia z błędem?
Świetna inicjatywa pokazująca, że edukacja nie musi być sztywna i bezduszna. Uczenie się poprzez błę...
Szkoła jest elementem całej konstrukcji, wpięta i zintegrowana z całą strukturą społeczną, demografi...
Jan napisał/a komentarz do Raportem w płot
Zawsze myślałem że nauczanie języków obcych w całej Europie opiera się na ESOKJ, czyli Europejskim S...
Niestety system edukacji w Polsce musi się zmienić żeby można mówić o jakimkolwiek budowaniu marki.....
Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie