Sidebar

15
N, Cze

Uczniowie chętnie korzystają z filmów influencerów

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Emce kwadrat, Mówiąc Inaczej, Po Cudzemu, Matematikus i Matemaks… znasz ich? To oni pomagają w nauce co drugiemu uczniowi w Polsce! Edukacyjne filmy ulubionych twórców internetowych regularnie ogląda połowa ankietowanych. Tak wynika z najnowszego badania Brainly, według którego strony internetowe są równie popularnym źródłem wiedzy, co szkolny podręcznik.

Influencer nowym nauczycielem?

Aż 50 procent polskich uczniów wskazuje, że w nauce pomagają im filmy nagrywane przez ulubionych influencerów. Dominuje YouTube. Według badania przeprowadzonego przez platformę Brainly*, najczęściej oglądane kanały to: Emce kwadrat - 632 tys. subskrypcji, Mówiąc Inaczej - 361 tys. subskrypcji, Po Cudzemu - 351 tys. subskrypcji, Matemaks - 139 tys. subskrypcji oraz Matematikus - 133 tys. subskrypcji.

Nasz mózg o wiele szybciej przyswaja materiały wideo, niż tekstowe, gdyż wykorzystywanych jest wtedy więcej zmysłów. Odbierane bodźce sprawiają, że nauka jest bardziej efektywna i przyjemna. Edukacyjne kanały na portalach internetowych potrafią zaciekawić ucznia na dłużej i sprawić, że czas spędzony w sieci nie jest bezproduktywny - komentuje Anna Sieroń z Brainly.

Internet zamiast podręcznika

Tylko 43% uczniów podczas odrabiania prac domowych korzysta z podręczników. Prawie tyle samo (42%) wykorzystuje do tego celu treści zawarte na stronach internetowych. Serwisy typu Brainly odwiedza regularnie aż 40% uczniów. Dalej znajdują się książki i encyklopedie (30%), podpowiedzi rodziców (24%), filmy w internecie (21%) i korepetycje (18%).

Jak pokazują badania, aż 46% szkół w Polsce wykorzystuje media społecznościowe do celów edukacyjnych, zdając sobie sprawę z tego, jak ważne są one w życiu młodych ludzi. Najbardziej popularny jest YouTube. Pozostałe 54% placówek wciąż nie korzysta z social media w celu urozmaicenia czy uzupełnienia zajęć lekcyjnych.

Fake newsy nie dla uczniów

Ponad połowa uczniów (57%) zdaje sobie sprawę czym jest fake news i wie, że mają one za zadanie wprowadzać czytelników w błąd. Dlatego prawie co drugi uczeń (48%) weryfikuje informacje znalezione w sieci. 41% przyznaje, że robi to czasami. Mimo, że 43% badanych nie słyszało nigdy o fake newsach, to tylko jeden na dziesięciu uczniów (11%) nie sprawdza wiadomości, które przeczyta w internecie.

Staliśmy się społeczeństwem informacyjnym, które jest zasypywane wiadomościami. Coraz więcej z nas wie jak rozpoznawać fake newsy i niezwykle ważne jest, aby przekazywać tę wiedzę dzieciom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z internetem. Rodzice i nauczyciele powinni edukować najmłodszych i tłumaczyć, że nie wszystkie informacje znalezione w sieci są prawdziwe - dodaje Anna Sieroń.

Jak wygląda nauka języków obcych?

W przypadku języków obcych większość uczniów wciąż stawia na tradycyjne metody i najlepiej sprawdzają się dedykowane podręczniki (46%). Jednak już na drugim miejscu znalazły się filmy na YouTube (34%) oraz kolejno: aplikacje do nauki języków obcych (28%), korepetycje indywidualne (22%) i filmy na Netflix/HBO/Showmax (17%).

Dzieci i młodzież najlepiej przyswajają język podczas zwykłych czynności, jakimi jest np. oglądanie filmu w danym języku z polskimi napisami. Poprzez słuch, mimowolnie oswajają się z językiem i zapamiętują słowa oraz całe wyrażenia. Popularność zyskują także filmy na YouTube, które w przyjazny sposób pomagają uczniom na przykład w prawidłowej wymowie trudniejszych słów – mówi Anna Sieroń.

O Brainly

Brainly, jako platforma do wspierania procesu nauki szkolnej, realizuje swoją wizję, aby zapewnić każdemu uczniowi na świecie dostęp do możliwości grupowej nauki online. W ramach planów Brainly chce dalej rozwijać zastosowanie platformy jako wartościowego i łatwo dostępnego źródła wiedzy i pomocy dla uczniów, rodziców oraz nauczycieli. Jej pozytywny wpływ na proces uczenia się został potwierdzony w badaniach, które wskazały, że 91% uczniów uważa korzystanie z platformy za pomocne w zapamiętywaniu treści, wzmacniające samoocenę (86%) i poszerzające bazę wiedzy (83%). Miesięcznie z Brainly korzysta ponad 100 milionów unikalnych użytkowników z całego świata, co sprawia, że jest to największy serwis typu peer-to-peer learning dla uczniów na świecie.

Badanie Przyszłość edukacji online przeprowadzone zostało przez Brainly na grupie 735 polskich uczniów w wieku szkolnym.

 

Komentarze (2)
This comment was minimized by the moderator on the site
****** Część 1 ******

Zwykle nie zabieram głosu na tematy, na których się nie znam, ale tutaj akurat mam coś ciekawego do powiedzenia, więc się swoimi przemyśleniami podzielę.

1. SONDAŻE. Mam krytyczne podejście do sondaży. Tak naprawdę nie...
****** Część 1 ******

Zwykle nie zabieram głosu na tematy, na których się nie znam, ale tutaj akurat mam coś ciekawego do powiedzenia, więc się swoimi przemyśleniami podzielę.

1. SONDAŻE. Mam krytyczne podejście do sondaży. Tak naprawdę nie zawierają one żadnej sensownej wiedzy lub są błędnie interpretowane. Np. fakt, że ileś tam % uczniów wie co to jest fakenews nie ma żadnego sensu poznawczego. Tak naprawdę każdy uczeń rozpozna fałszywą informację, nawet jeżeli nie wie, że "mówi prozą". Zresztą sprawa tzw. "fakenewsów" ma zupełnie inne źródło i jest częścią akcji politycznej różnych środowisk, które używając tego słowa-wytrycha chcą wprowadzić cenzurę w internecie. Tak naprawdę problem fakenewsów nie istnieje, lub jest kompletnie marginalny, dotyczący np. tego, czy "księżniczka miała bluzeczkę w kwiatuszki" lub kto był projektantem jej sukienki. Prawdziwe fakenewsy produkują politycy i media głównego nurtu, a blogerzy i użytkownicy internetu je demaskują. I to demaskowanie kłamstw jest nazywane przez te media "fakenewsami". Jednym słowem pandemonium absurdu.

Albo jakie ma np znaczenie stwierdzenie, że "54% szkół nie korzysta z mediów społecznościowych", skoro KORZYSTA, tylko wypełniający ankietę człowieczek po prostu o tym nie wiedział ? Poza tym 10 minut po wypełnieniu tej ankiety sytuacja już była inna. A za rok czy dwa wartość takich ankiet będzie równa śmieciom w koszu.

Często pod artykułami można przeczytać komentarze nie tylko demaskujące kłamstwa, ale także wyjaśniające źródła i przyczyny tych kłamstw oraz dające linki do materiałów źródłowych. W praktyce umieszczenie poważnego kłamstwa w internecie jest niemożliwe. Dam przykład: w czasach przedinternetowych krążyło wiele legend na temat rzekomo sfałszowanego lotu na Księżyc, UFO, bazy 51, niemieckich baz na Antarktydzie i innych "cudach niewidach". Pisano na ten temat książki masowo wykupywane przez gawiedź, która później dumnie je stawiała na półce obok Pana Tadeusza i Biblii. Potem przyszły jeszcze próby podobnych sztuczek w prawie zamachów WTC, ale wtedy już na szczęście startował internet. Dzisiaj można w internecie bez problemu znaleźć bardzo rzeczowe artykuły demaskujące te wszystkie "sensacje dla ubogich". I co ciekawe: mając dwa filmy jeden o tym, że Amerykanie nie polecieli na Księżyc a drugi o tym że polecieli, każdy od razu widzi, gdzie jest prawda, a gdzie prymitywne naginanie faktów do opowiadanej bajeczki. Żadne dziecko używające internetu nie nabierze się na te głupoty, na które nabierali się dzisiejsi dorośli w czasach przedinternetowych. Internet to gigantyczna i niesamowicie sprawna machina do ODKŁAMYWANIA. Nigdy w historii weryfikacja kłamstw nie była tak łatwa i tak natychmiastowa.

Często gdy ktoś zamieści kłamliwy komentarz, to w ciągu kilku minut zostaje on skontrowany ogromną ilością demaskujących komentarzy i szybko wypływa na wierzch jako najpopularniejszy. W ten sposób kłamstwo jest ujawniane, wywlekane na światło dzienne i ośmieszane. Ludzie zwykle po jakimś czasie uczą się w lot rozpoznawać fakenewsy i nawet bez pomocy innych nie dają się nabierać.

I jest jeszcze jeden czynnik, statystyczny: otóż kłamać na temat wydarzenia można na nieskończoną liczbę sposobów, prawda jest tylko jedna. Jeżeli więc sprawdzimy kilka niezależnych źródeł, to od razu zauważymy, czy informacje się powtarzają, czy są różne. Często jest tak, że jakaś wiadomość jest dostępna tylko na jednym portalu, a gdzie indziej nie ma nawet śladu po danym wydarzeniu. To od razu nasuwa podejrzenie o prymitywne fałszowanie.

No i jeszcze jest wikipedia, która co prawda nie dotyczy spraw bieżących, ale pozwala na ciekawą weryfikację różnych punktów widzenia, gdy się zaglądnie na zakładkę "dyskusja". Są tam ciekawe informacje dotyczące wiarygodności informacji źródłowych.

Jednym słowem fakenewsy to pseudo-problem dotyczący głównie osób powyżej 40 roku życia. Dla dzieci ten problem nie istnieje.
More
Piotr
This comment was minimized by the moderator on the site
****** Część 2 ******

2. VIDEO. Oprócz formy tekstowej, audio i video jest jeszcze czwarta forma, o której się zapomina: jest nią system INTERAKTYWNEJ SYMULACJI. Otóż można przedstawić np. Układ Słoneczny na rysunku, można go przedstawić na...
****** Część 2 ******

2. VIDEO. Oprócz formy tekstowej, audio i video jest jeszcze czwarta forma, o której się zapomina: jest nią system INTERAKTYWNEJ SYMULACJI. Otóż można przedstawić np. Układ Słoneczny na rysunku, można go przedstawić na filmiku edukacyjnym, ale można też zrobić to za pomocą programu, w którym użytkownik może sobie go dowolnie modelować, ustalać parametry początkowe, cofać w czasie do przodu i do tyłu, a nawet zmieniać stałą grawitacji i oglądać, jak wszystkie planety zapadają się na Słońce lub jak rozbiegają się w przestrzeń. Można zmieniać ich masy, dodawać i odejmować ich satelity, zmieniać wielkość i masą Słońca, symulować układ wielu gwiazd itp. takie interaktywne symulatory rzeczywistości istnieją, choć trzeba ich długo szukać i nie zawsze są dobrej jakości. Ale to jest właśnie przyszłość edukacji. Wyobraźmy sobie symulator procesów chemicznych w żywej komórce, gdzie w goglach 3D uczeń może oglądać przebieg procesu zamiany białka, cukrów itp. na budulec komórki, na energię, oglądać proces duplikacji DNA itp. I to na bieżąco zmieniając skalę, szybkość itp. To jest zupełnie inne doświadczenie, niż nawet najlepszy filmik.

3. INFLUENCER (wolałbym nazwę "blogger popularnonaukowy"). To zjawisko pokazuje, że szkoła MUSI się zmienić. Od wielu lat nauczyciel nie jest już dostawcą wiedzy faktograficznej i sytuacja, w której pani stojąca przed 30 uczniami opowiada jakieś fakty, które dzieci mają przed sobą w książkach, a do tego mogą je znaleźć w ułamku sekundy na telefonach i to w formie przerastającej wyobraźnię tej pani to już prawdziwa kompromitacja systemu edukacji.

Rodzice, gdyby tylko mieli świadomość, w jakim kuriozalnym bagnie znajdują się ich dzieci codziennie przez 7 godzin i przez całe kolejne lata, to by chyba chwycili już dawno za siekiery i sami rozwalili tą spróchniałą i nikomu już do niczego niepotrzebną strukturę. Tak zresztą (dosłownie, siekierami) rodzice rozwalili stare szkoły i przerobili je na nowe na Nowej Zelandii).

Jaki jest sens "badać" coś, co jest od dawna oczywiste? Zamiast "badać" powinniśmy natychmiast zmienić system edukacji na spersonalizowany, oparty o nauczanie projektowe w małych grupach. Tu już naprawdę nie ma czego "badać" i nie ma o czym pisać "doktoratów".

Zresztą samo ogarnięcie dostępnych dzisiaj portali edukacyjnych, filmików itp przekracza czas życia jednego człowieka. Nikt tak naprawdę nie jest już w stanie ogarnąć ogromnego oceanu wiedzy, który zalewa internet w stopniu z z każdą sekundą coraz szybszym. Cokolwiek dzisiaj nie poznamy w tym zakresie, jutro już będzie nieaktualne. Dlatego należy zaprzestać wreszcie tych "badań", a pozwolić uczniom na skorzystanie z tego oceanu wiedzy dostępnego NATYCHMIAST i ZA DARMO. Jak możemy na to pozwalać, aby nasze dzieci nie korzystały z tych możliwości ??? Ile jeszcze "badań" zrobimy ?
More
Piotr
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
😀 🧑🏻 ❤️ 🍀 🍌 💡 ✈️
No Emojis found
😀😃😄😁😆😅🤣😂🙂🙃😉😊😇🥰😍🤩😘😗😚😙😋😛😜🤪😝🤑🤗🤭🤫🤔🤐🤨😐😑😶😏😒🙄😬🤥😌😔😪🤤😴😷🤒🤕🤢🤮🤧🥵🥶🥴😵🤯🤠🥳😎🤓🧐😕😟🙁☹️😮😯😲😳🥺😦😧😨😰😥😢😭😱😖😣😞😓😩😫🥱😤😡😠🤬😈👿💀☠️💩🤡👹👺👻👽👾🤖😺😸😹😻😼😽🙀😿😾🙈🙉🙊
👋🤚🖐️🖖👌🤏✌️🤞🤟🤘🤙👈👉👆🖕👇☝️👍👎👊🤛🤜👏🙌👐🤲🤝🙏✍️💅🤳💪🦾🦿🦵🦶👂🦻👃🧠🦷🦴👀👁️👅👄👶🧒👦👧🧑👱👨🧔👨‍🦰👨‍🦱👨‍🦳👨‍🦲👩👩‍🦰🧑‍🦰👩‍🦱🧑‍🦱👩‍🦳🧑‍🦳👩‍🦲🧑‍🦲👱‍♀️👱‍♂️🧓👴👵🙍🙍‍♂️🙍‍♀️🙎🙎‍♂️🙎‍♀️🙅🙅‍♂️🙅‍♀️🙆🙆‍♂️🙆‍♀️💁💁‍♂️💁‍♀️🙋🙋‍♂️🙋‍♀️🧏🧏‍♂️🧏‍♀️🙇🙇‍♂️🙇‍♀️🤦🤦‍♂️🤦‍♀️🤷🤷‍♂️🤷‍♀️🧑‍⚕️👨‍⚕️👩‍⚕️🧑‍🎓👨‍🎓👩‍🎓🧑‍🏫👨‍🏫👩‍🏫🧑‍⚖️👨‍⚖️👩‍⚖️🧑‍🌾👨‍🌾👩‍🌾🧑‍🍳👨‍🍳👩‍🍳🧑‍🔧👨‍🔧👩‍🔧🧑‍🏭👨‍🏭👩‍🏭🧑‍💼👨‍💼👩‍💼🧑‍🔬👨‍🔬👩‍🔬🧑‍💻👨‍💻👩‍💻🧑‍🎤👨‍🎤👩‍🎤🧑‍🎨👨‍🎨👩‍🎨🧑‍✈️👨‍✈️👩‍✈️🧑‍🚀👨‍🚀👩‍🚀🧑‍🚒👨‍🚒👩‍🚒👮👮‍♂️👮‍♀️🕵️🕵️‍♂️🕵️‍♀️💂💂‍♂️💂‍♀️👷👷‍♂️👷‍♀️🤴👸👳👳‍♂️👳‍♀️👲🧕🤵🤵‍♂️🤵‍♀️👰👰‍♂️👰‍♀️🤰🤱👩‍🍼👨‍🍼🧑‍🍼👼🎅🤶🧑‍🎄🦸🦸‍♂️🦸‍♀️🦹🦹‍♂️🦹‍♀️🧙🧙‍♂️🧙‍♀️🧚🧚‍♂️🧚‍♀️🧛🧛‍♂️🧛‍♀️🧜🧜‍♂️🧜‍♀️🧝🧝‍♂️🧝‍♀️🧞🧞‍♂️🧞‍♀️🧟🧟‍♂️🧟‍♀️💆💆‍♂️💆‍♀️💇💇‍♂️💇‍♀️🚶🚶‍♂️🚶‍♀️🧍🧍‍♂️🧍‍♀️🧎🧎‍♂️🧎‍♀️🧑‍🦯👨‍🦯👩‍🦯🧑‍🦼👨‍🦼👩‍🦼🧑‍🦽👨‍🦽👩‍🦽🏃🏃‍♂️🏃‍♀️💃🕺🕴️👯👯‍♂️👯‍♀️🧖🧖‍♂️🧖‍♀️🧗🧗‍♂️🧗‍♀️🤺🏇⛷️🏂🏌️🏌️‍♂️🏌️‍♀️🏄🏄‍♂️🏄‍♀️🚣🚣‍♂️🚣‍♀️🏊🏊‍♂️🏊‍♀️⛹️⛹️‍♂️⛹️‍♀️🏋️🏋️‍♂️🏋️‍♀️🚴🚴‍♂️🚴‍♀️🚵🚵‍♂️🚵‍♀️🤸🤸‍♂️🤸‍♀️🤼🤼‍♂️🤼‍♀️🤽🤽‍♂️🤽‍♀️🤾🤾‍♂️🤾‍♀️🤹🤹‍♂️🤹‍♀️🧘🧘‍♂️🧘‍♀️🛀🛌🧑‍🤝‍🧑👭👫👬💏👩‍❤️‍💋‍👨👨‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👩💑👩‍❤️‍👨👨‍❤️‍👨👩‍❤️‍👩👪👨‍👩‍👦👨‍👩‍👧👨‍👩‍👧‍👦👨‍👩‍👦‍👦👨‍👩‍👧‍👧👨‍👨‍👦👨‍👨‍👧👨‍👨‍👧‍👦👨‍👨‍👦‍👦👨‍👨‍👧‍👧👩‍👩‍👦👩‍👩‍👧👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👦‍👦👩‍👩‍👧‍👧👨‍👦👨‍👦‍👦👨‍👧👨‍👧‍👦👨‍👧‍👧👩‍👦👩‍👦‍👦👩‍👧👩‍👧‍👦👩‍👧‍👧🗣️👤👥👣
💘💝💖💗💓💞💕💟❣️💔❤️🧡💛💚💙💜🤎🖤🤍💋💌💯💢💥💫💦💨🕳️💣💬👁️‍🗨️🗨️🗯️💭💤🏧🚮🚰🚹🚺🚻🚼🚾🛂🛃🛄🛅⚠️🚸🚫🚳🚭🚯🚱🚷📵🔞☢️☣️⬆️↗️➡️↘️⬇️↙️⬅️↖️↕️↔️↩️↪️⤴️⤵️🔃🔄🔙🔚🔛🔜🔝🛐⚛️🕉️✡️☸️☯️✝️☦️☪️☮️🕎🔯🔀🔁🔂▶️⏭️⏯️◀️⏮️🔼🔽⏸️⏹️⏺️⏏️🎦🔅🔆📶📳📴♀️♂️⚧️✖️♾️‼️⁉️〰️💱💲⚕️♻️⚜️🔱📛🔰☑️✔️〽️✳️✴️❇️©️®️™️#️⃣*️⃣0️⃣1️⃣2️⃣3️⃣4️⃣5️⃣6️⃣7️⃣8️⃣9️⃣🔟🔠🔡🔢🔣🔤🅰️🆎🅱️🆑🆒🆓ℹ️🆔Ⓜ️🆕🆖🅾️🆗🅿️🆘🆙🆚🈁🈂️🈷️🈶🈯🉐🈹🈚🈲🉑🈸🈴🈳㊗️㊙️🈺🈵🔴🟠🟡🟢🔵🟣🟤🟥🟧🟨🟩🟦🟪🟫◼️◻️▪️▫️🔶🔷🔸🔹🔺🔻💠🔘🔳🔲
🐵🐒🦍🦧🐶🐕🦮🐕‍🦺🐩🐺🦊🦝🐱🐈🐈‍⬛🦁🐯🐅🐆🐴🐎🦄🦓🦌🐮🐂🐃🐄🐷🐖🐗🐽🐏🐑🐐🐪🐫🦙🦒🐘🦏🦛🐭🐁🐀🐹🐰🐇🐿️🦔🦇🐻🐻‍❄️🐨🐼🦥🦦🦨🦘🦡🐾🦃🐔🐓🐣🐤🐥🐦🐧🕊️🦅🦆🦢🦉🦩🦚🦜🐸🐊🐢🦎🐍🐲🐉🦕🦖🐳🐋🐬🐟🐠🐡🦈🐙🐚🐌🦋🐛🐜🐝🐞🦗🕷️🕸️🦂🦟🦠💐🌸💮🏵️🌹🥀🌺🌻🌼🌷🌱🪴🌲🌳🌴🌵🌾🌿☘️🍀🍁🍂🍃🌑🌒🌓🌔🌕🌖🌗🌘🌙🌚🌛🌜🌡️☀️🌝🌞🪐🌟🌠🌌☁️⛈️🌤️🌥️🌦️🌧️🌨️🌩️🌪️🌫️🌬️🌀🌈🌂☂️⛱️❄️☃️☄️🔥💧🌊
🍇🍈🍉🍊🍋🍌🍍🥭🍎🍏🍐🍑🍒🍓🥝🍅🥥🥑🍆🥔🥕🌽🌶️🥒🥬🥦🧄🧅🍄🥜🌰🍞🥐🥖🥨🥯🥞🧇🧀🍖🍗🥩🥓🍔🍟🍕🌭🥪🌮🌯🥙🧆🥚🍳🥘🍲🥣🥗🍿🧈🧂🥫🍱🍘🍙🍚🍛🍜🍝🍠🍢🍣🍤🍥🥮🍡🥟🥠🥡🦀🦞🦐🦑🦪🍦🍧🍨🍩🍪🎂🍰🧁🥧🍫🍬🍭🍮🍯🍼🥛🍵🍶🍾🍷🍸🍹🍺🍻🥂🥃🥤🧃🧉🧊🥢🍽️🍴🥄🔪🏺
🎃🎄🎆🎇🧨🎈🎉🎊🎋🎍🎎🎏🎐🎑🧧🎀🎁🎗️🎟️🎫🎖️🏆🏅🥇🥈🥉🥎🏀🏐🏈🏉🎾🥏🎳🏏🏑🏒🥍🏓🏸🥊🥋🥅⛸️🎣🤿🎽🎿🛷🥌🎯🪀🪁🎱🔮🧿🎮🕹️🎰🎲🧩🧸♠️♥️♦️♣️♟️🃏🀄🎴🎭🖼️🎨🧵🧶
👓🕶️🥽🥼🦺👔👕👖🧣🧤🧥🧦👗👘🥻🩱🩲🩳👙👚👛👜👝🛍️🎒👞👟🥾🥿👠👡🩰👢👑👒🎩🎓🧢⛑️📿💄💍💎🔇🔈🔉🔊📢📣📯🔔🔕🎼🎵🎶🎙️🎚️🎛️🎤🎧📻🎷🎸🎹🎺🎻🪕🥁📱📲☎️📞📟📠🔋🔌💻🖥️🖨️⌨️🖱️🖲️💽💾💿📀🧮🎥🎞️📽️🎬📺📷📸📹📼🔍🔎🕯️💡🔦🏮🪔📔📕📖📗📘📙📚📓📒📃📜📄📰🗞️📑🔖🏷️💰🪙💴💵💶💷💸💳🧾💹✉️📧📨📩📤📥📦📫📪📬📭📮🗳️✏️✒️🖋️🖊️🖌️🖍️📝💼📁📂🗂️📅📆🗒️🗓️📇📈📉📊📋📌📍📎🖇️📏📐✂️🗃️🗄️🗑️🔒🔓🔏🔐🔑🗝️🔨🪓⛏️⚒️🛠️🗡️⚔️🔫🏹🛡️🔧🔩⚙️🗜️⚖️🦯🔗⛓️🧰🧲⚗️🧪🧫🧬🔬🔭📡💉🩸💊🩹🩺🚪🛏️🛋️🪑🚽🚿🛁🪒🧴🧷🧹🧺🧻🧼🧽🧯🛒🚬⚰️⚱️🗿
🌍🌎🌏🌐🗺️🗾🧭🏔️⛰️🌋🗻🏕️🏖️🏜️🏝️🏞️🏟️🏛️🏗️🧱🏘️🏚️🏠🏡🏢🏣🏤🏥🏦🏨🏩🏪🏫🏬🏭🏯🏰💒🗼🗽🕌🛕🕍⛩️🕋🌁🌃🏙️🌄🌅🌆🌇🌉♨️🎠🎡🎢💈🎪🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚈🚉🚊🚝🚞🚋🚌🚍🚎🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛🚜🏎️🏍️🛵🦽🦼🛺🚲🛴🛹🚏🛣️🛤️🛢️🚨🚥🚦🛑🚧🛶🚤🛳️⛴️🛥️🚢✈️🛩️🛫🛬🪂💺🚁🚟🚠🚡🛰️🚀🛸🛎️🧳⏱️⏲️🕰️🕛🕧🕐🕜🕑🕝🕒🕞🕓🕟🕔🕠🕕🕡🕖🕢🕗🕣🕘🕤🕙🕥🕚🕦
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie