E-learningW Polsce na pierwszym planie myślenia reformatorskiego jest program nauczania. Tymczasem na antypodach ministerstwo edukacji Nowej Zelandii rozpoczyna reformę cyfrową, której głównym elementem jest szybki, szerokopasmowy internet we wszystkich szkołach, e-learning i wachlarz nowoczesnych technologii, które mają rozwinąć nauczanie.
 

innowacje w edukacjiNowoczesne technologie wprowadziły nowy wymiar uczenia się i interakcji pomiędzy uczestnikami procesu edukacji, co może okazać się przełomowe w dobieraniu narzędzi służących zgłębianiu wiedzy i uczeniu się umiejętności. Aktywność i współpraca uczniów, którą trudno osiągnąć wykorzystując papierową publikację, może być stosunkowo łatwo osiągnięta w przypadku narzędzi wirtualnych.
 

innowacje w edukacjiTalent pedagogiczny to... umiejętność pomagania dziecku w odnalezieniu jego talentów i mocnych stron oraz oparcie na nich pracy dydaktycznej i wychowawczej. Rozpoznanie talentów i oparcie na nich pracy w szkole, to klucz do sukcesu i nauczyciela i samego ucznia. Można śmiało mówić, że wszystkie dzieci w szkole są utalentowane – każdy ma tylko inny talent.
 

gry edukacyjneGry komputerowe i wideo są takimi samymi narędziami edukacyjnymi jak każde inne i powinny być szeroko wykorzystywane w klasie szkolnej jako ważne formy wspierające proces edukacji – uważają innowatorzy edukacyjni i naukowcy z brytyjskiej organizacji badawczej Futurelab w nowym raporcie „Możliwości uczenia się w grach komputerowych“.
 

ict w edukacjiOd września szkoły mogą zrezygnować z tradycyjnych, papierowych dzienników lekcyjnych i zastąpić je elektronicznymi. W lipcu Minister Edukacji Narodowej podpisała nowelizację stosownego rozporządzenia w tej sprawie. Oznacza to, że rodzice będą mogli na bieżąco – na przykład poprzez Internet - śledzić wyniki nauki swoich dzieci, a także sprawdzać ich frekwencję na lekcjach.
 

ict w edukacjiTechnologie cyfrowe są coraz tańsze i oferują wielkie możliwości wspierania procesu uczenia się w szkołach. Nie chodzi tu jednak tylko o proste rozwiązania, jak komputery i tablice interaktywne, na których wyświetlane są różne treści, gry, filmy, ale o coś więcej. Wirtualne światy nadają się świetnie do realizacji badań i dokonywania eksperymentów naukowych.
 

E-learningWielu wciąż postrzega platformę e-learning jako narzędzie służące do indywidualnego przyswajania teoretycznej wiedzy. Warto jednak zauważyć, że rozwiązanie to sprawdza się również w praktyce jako potężny bank informacji, który prezentuje nową jakość dialogu pomiędzy szkolącym i studentami. Edukacja przecież opiera się na komunikacji.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie