Laboratorium edukacji multimedialnej

Nowoczesna edukacja
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Era Wiedzy stawia przed nowoczesnym społeczeństwem wyzwanie doskonalenia sposobów nauczania i uczenia się. Technologia w szkole oznacza nie tylko obecność nowoczesnych urządzeń, ale przede wszystkim tworzenie właściwych warunków do korzystania z nich. Niezbędne jest opracowanie efektywnych metod kształcenia z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań.YouTube.com

Kluczem do lepszych wyników jest nauczanie zindywidualizowane. Tradycyjne metody nie pozwalają na nauczanie odpowiadające potrzebom i możliwościom uczącego się – przynajmniej są trudne do zastosowania. Oswojenie nowych technologii i ich intensywne wykorzystanie pozwala na urzeczywistnienie idei zindywidualizowanego nauczania.

Laboratorium Edukacji Multimedialnej (LEM) Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli jest miejscem, w którym prezentowane są innowacyjne rozwiązania edukacyjne i ciekawe pomysły na wykorzystanie technologii informacyjnych w szkole. To platforma służąca wymianie doświadczeń związanych z edukacją interaktywną i promocją najciekawszych rozwiązań metodycznych. Tutaj powstają koncepcje edukacji on-line, programy szkoleń e-learningowych.

W LEM tworzone są scenariusze filmów edukacyjnych, webcasty i instrukcje tworzenia samodzielnie kursów wirtualnych. Laboratorium współpracuje z największymi firmami zajmującymi się e-learningiem, wdrażaniem i wykorzystaniem nowoczesnych technologii ICT, takimi jak IBM, WiedzaNet, Altkom, 4system i wieloma ośrodkami akademickimi będącymi liderami e-learningu w Polsce. W LEM powstał na zamówienie Ministerstwa Edukacji Narodowej film promujący portal edukacyjny Scholaris i rozpoczął pracę nad jego rozwojem. LEM rozpoczęło pracę związane z promocją edukacji opartej na technologii i środowisku WEB 2.0.  LEM patronuje wszelkim inicjatywom edukacyjnym zajmujących się m.in. edukacją mobilną, poszukuje nowych modeli dydaktyki opartej na grach dydaktycznych, portalach społecznościowych, ponadto inicjuje konkursy dla uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania w szkolnej dydaktyce nowoczesnej technologii.

W LEM tworzone są dla systemu doskonalenia nauczycieli standardy kursów e-learning. W tym celu  powstała platforma kształcenia na odległość CODN promująca różne formy szkoleń on-line. Ponadto uruchomiono specjalną stronę wideowykładów skierowanych do nauczycieli.

(Notka o autorze: Witold Kołodziejczyk jest członkiem e-Redakcji Edunews.pl, dyrektorem i twórcą Collegium Futurum w Słupsku)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie