fot. Fundacja Culture Shock

Uczysz się w gimnazjum lub w szkole średniej? Interesują Cię dziennikarstwo społeczne, blogowanie i nowe technologie? Chcesz nauczyć się prowadzić bloga, montować filmy, tworzyć podcasty, memy, animacje? Zostań Mediaspołecznikiem!

fot. Warsztaty Kultury

Tajemniczy sprawca maluje w wielu miastach bloki. Ale chyba niezbyt uważał na lekcjach plastyki. Zna tylko trzy kolory – żółty jak śpioszki niemowlaka, kolor zupy z zielonego groszku i brzoskwiniowy jak babcina halka... Dlaczego trzeba dbać o wspólną przestrzeń, jak zbudować kolorowy szałas i kim są partyzanci ogrodniczy – to tylko część tego, co kryje w sobie przeznaczona dla dzieci i dorosłych publikacja „Miasto dla dzieci” autorstwa Eweliny Kruszyńskiej.

CC-BY-SA Fundacja Panoptykon

Zajmujesz się edukacją dzieci i młodzieży? Pracujesz w szkole: jesteś nauczycielem lub wychowawcą, pedagogiem lub psychologiem? Chcesz w swojej szkole lub bibliotece uczyć, jak bezpiecznie i świadomie korzystać z Internetu i nowych technologii? Szukasz inspiracji do tego, jak pracować z uczniami, ich rodzicami i innymi nauczycielami? Chętnie Ci w tym pomożemy. Weź udział w akcji edukacyjnej Fundacji Panoptykon pt. „Cyfrowa Wyprawka w każdej szkole i bibliotece”.

fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

W klasie trwa właśnie trzęsienie ziemi. Mieszkańcy miasta robią krok do tyłu, lokatorzy licho zbudowanych slumsów – dwa kroki, tylko wieśniacy stoją w miejscu. Młodzi ludzie przemieszczają się po sali z kartami w rękach, próbując zmierzyć się z wyzwaniami, przed jakimi stają mieszkańcy innych części świata.

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Klimat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia czuć już w powietrzu, tym bardziej, że już w listopadzie dekoracje sklepowe, reklamy telewizyjne, ulotki… o Świętach nam zaczęły przypominać. O tym szczególnym czasie możemy rozmawiać w klasie na różne sposoby. Czy na pewno już wszystko o nich wiemy?

fot. Stowarzyszenie CREO

Stowarzyszenie CREO zaprasza do udziału w seminarium pt. „Wolontariat w edukacji”, które odbędzie się 8 grudnia 2015 r. w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu. Seminarium adresowane jest do dyrektorów szkół, nauczycieli, pedagogów, przedstawicieli organizacji pozarządowych i instytucji społecznych oraz osób zainteresowanych rozwijaniem wolontariatu w systemie edukacji.

fot. Jolanta Okuniewska, CC-BY-SA

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek jak piszą w zeszytach dzieci w innych krajach? Czy ciekawiło Was jakie mają zeszyty? Nie? Mnie też jakoś to nie interesowało, dopóki nie trafiłam na zajęcia do klasy drugiej w fińskiej szkole.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Są najliczniejszą grupą zawodową, więc muszą być problemem społecznym. System w jaki została zorgani...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie