Czy uważność przydaje się w życiu? Jak bardzo, skoro nawet słowo to nie istnieje, a autokorekta nieustannie je zakreśla?

Od ponad roku Centrum Badań Kosmicznych PAN w ramach programu Erasmus+ realizuje projekt edukacyjny „Od śrubki do satelity - dobre praktyki w nauczaniu fizyki w gimnazjach oraz fizyki z elementami astronomii w szkołach ponadgimnazjalnych”. Projekt jest odpowiedzią na aktualne problemy nauczania fizyki w szkołach publicznych w Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii.

Wiele szkół znajduje się w pobliżu mniejszych lub większych kompleksów leśnych albo stosunkowo łatwo można się do nich dostać z dziećmi. Pobyt w lesie to okazja do zorganizowania całodniowych, bogatych zajęć przedmiotowych, na których uczniowie będą uczyć się nie tyle z podręczników, co po prostu przy wykorzystaniu tego, co tam w lesie znajdą. Takie zajęcia to okazja nie tylko do poznawania przyrody, ale i pogłębiania znajomości matematyki, języka ojczystego, ale i fizyki, geografii oraz wielu innych przedmiotów.

20. listopada w Centrum Olimpijskim przy ul. Wybrzeże Gdyńskie 4 w Warszawie! Dominika Kulczyk wraz z Kulczyk Foundation zapraszają na wyjątkowe w Polsce wydarzenie: cały dzień poświęcony znaczeniu empatii w procesie wychowania dziecka. Swój udział zapowiedzieli najlepsi polscy specjaliści. Wstęp na Forum pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka jest bezpłatny, a zarejestrować się można na stronie www.wiemczujepomagam.pl. O udziale w Forum Eksperckim „Wiem. Czuję… Pomagam! Szkoła z empatią” decyduje kolejność zgłoszeń.

Tydzień Kodowania 2017 to europejska inicjatywa, której celem jest zachęcanie dzieci, młodzieży oraz dorosłych do nauki programowania. W 2013 r. święto to zainicjowali Młodzi Doradcy ds. Agendy Cyfrowej przy ówczesnej Komisarz UE, Neelie Kroes. Kraje europejskie na specjalnej mapie wydarzeń codeweekowych wprowadzają organizowane przez siebie akcje. W ten sposób powstaje lista państw, które w największym stopniu zaangażowały się w promocję nauki programowania.

Pewną innowacją pedagogiczną może być potraktowanie każdego ucznia w klasie jako bohatera. Takie podejście jest możliwe w każdej szkole. Tworzymy programy nauczania w oparciu o podstawę programową, ale to uczeń jest głównym aktorem w procesie uczenia się i ma możliwość zdecydowania, kim jest jego bohater i w jaką podróż się udaje.

Tegoroczny tytuł Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2017 został przyznany ogólnopolskiemu programowi Mistrzowie Kodowania. Dzięki tej inicjatywie już 100 tysięcy uczniów, na każdym etapie kształcenia, skorzystało z zajęć nauki programowania. Wyróżnienie zostało przyznane przez tygodnik „Głos Nauczycielski”.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie