edukacja społeczna24 października obchodzony jest jako Międzynarodowy Dzień Walki z Otyłością. W tym dniu zwracamy uwagę na problemy zdrowotne wynikające z otyłości. Nauka nie zna jeszcze cudownego leku, który pozwoliłby nam utrzymywać trwale wagę ciała w pożądanych  granicach. Klucz do sukcesu tkwi w aktywności fizycznej i indywidualnych strategiach typu „ŻM”.

 

projekty edukacyjneCentrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli do udziału w kursie internetowym „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki“, przygotowującym do udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym pod tym samym tytułem. Dzięki szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia w swoich szkołach zajęć z uczniami metodą projektową.
 

narzędzia edukacyjne XXI wiekuGry i zabawy geoinformacyjne są jaskrawym przykładem wpływu nowoczesnych technologii na realizację ukrytych ludzkich potrzeb, związanych generalnie z chęcią przeżywania przygód. W wielu przypadkach wykazują istotne podobieństwa z grami „treasure hunt”, spopularyzowanymi począwszy od książek dla dzieci do szerokiej gamy gier komputerowych.
 

narzędzia edukacyjne XXI wiekuInternet stwarza wszystkim jego użytkownikom możliwość w zasadzie dowolnej prezentacji własnego dorobku intelektualnego i zawodowego. Jednym z przydatnych narzędzi są e-portfolia. Można je opisać jako wirtualne wizytówki, ogólnodostępne w sieci, stworzone dla każdego, kto może być zainteresowany naszą działalnością i zawodowym doświadczeniem.

projekty edukacyjne Nauka kojarzy nam się przede wszystkim z podręcznikiem, tablicą, kredą, biurkiem i dziećmi siedzącymi w ławkach. A także z ogromną iloscią informacji mniej lub bardziej użytecznej, które należy zapamiętać. Nie zawsze daje to dobry rezultat. Dla lepszego rozwoju uczniowie muszą wykorzystywać wszystkie zmysły. Potrzebują ruchu, gdyż wówczas ćwiczą wiele umiejętności.
 

projekty edukacyjneWystartował IV Ogólnopolski Festiwal Edukacyjny. Do Malborka przyjechali nauczyciele i edukatorzy z całej Polski aby zastanawiać się, jak zmienić tradycyjne formy edukacji w szerokopasmowe edustrady, na których zmieszczą się każdy styl uczenia i każdy uczeń, a także jak wykorzystywać nowe technologie edukacyjne dla poprawy jakości kształcenia.
 

ICT w edukacji Uczniowie z Północnej Karoliny, już teraz odnoszą edukacyjne korzyści z używania gier komputerowych, w których uczestniczyć może większa liczba osób. Takim narzędziem jest Quest Atlantis, zapraszające użytkowników do trójwymiarowej wirtualnej rzeczywistości. Tam mogą uczyć się, stawiać czoło wyzwaniom, a przy tym doskonale się bawić.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie