Dziewięć razy za

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

7. Indywidualne tempo i sekwencja
Każdy uczeń jest inny. Technologie informacyjne umożliwiają wyrównywanie szans w edukacji właśnie dlatego, że każdy może dobrać sobie taką metodę nauki, jaka mu pasuje. Nie przeszkadzając innym uczniom, mogą powtarzać wybrany materiał i uzupełniać wiedzę w sposób, w jaki najlepiej się uczą. Z czasem zdaniem Page’a nowe technologie staną się tu prywatnym korepetytorem, który chronić będzie przed opóźnieniami w nauczaniu w klasie.

 

8. Waga tornistra
Trzy książki i trzy zeszyty ważą już zapewne więcej niż laptop. Z reguły jednak uczeń ma więcej w plecaku. Ponadto zawierają również dużo mniej wiedzy niż może pomieścić się w pamięci komputera. Dysk o pojemności 2 gigabajtów może pomieścić około 2 milionów stron z ilustracjami, o Internecie nie wspominając. Laptopy są ponadto coraz lżejsze i coraz wydajniejsze. I z pewnością korzystanie z nich może być ciekawsze niż czytanie nawet najciekawszej, ale w końcu "statycznej" książki.

 

9.Osobista produktywność
Uczniowie potrzebują narzędzi, dzięki którym będą bardziej produktywni. Potrzebują pisać, czytać, komunikować się, organizować swój czas i planować. Przenośne komputery zawsze będą czynić ich życie bardziej efektywnymi (tak samo w przypadku nauczycieli). Szkoły muszą pozbyć się papierów – przekonuje Page.

 

“Podsumowując, jeśli edukacja to wiedza i umiejętności intelektualne, to technologia informacyjna jest istotą tego procesu. Proces zmiany w szkolnictwie dopiero się rozpoczął.” – mówi Page – „Wkrótce szkoły będą wyglądały zupełnie inaczej. Bądźmy na to gotowi.”

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie