Lektura przed pierwszym dzwonkiem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na rynek trafiła publikacja „Pierwszy rok nauczania. Jak osiągnąć sukces?’’, autorstwa prof. Richarda D. Kellough, wydana przez Wolters Kluwer Polska. Propozycja ta powinna zainteresować nauczycieli nauczania początkowego, choć stanowi również zbiór cennych informacji dla rodziców, których dzieci dopiero rozpoczynają przygodę z edukacją.PHOTO: SXC.HU

Początek edukacji szkolnej jest wielkim przeżyciem dla dziecka i jego rodziców. Warto popatrzeć na tę nową sytuację okiem doświadczonych amerykańskich pedagogów i skorzystać z zawartych w książce praktycznych porad. Ciężar i odpowiedzialność za edukację naszych pociech spoczywa nie tylko na barkach szkoły. Dlatego tak przydatne okazują się rozdziały dotyczące pomysłów jak motywować dziecko czy te dotyczące dbania o pozytywne relacje nauczyciel – rodzic.

Jak twierdzi sam autor, nauczanie to sztuka, ale także nauka. Zarówno nauczyciele, jak i rodzice przed pierwszym dzwonkiem powinni przejrzeć tę lekturę by z większą pewnością i entuzjazmem wkroczyć w nową przygodę jaką jest rozpoczęcie edukacji najmłodszych. Książka zwiększa szansę na czerpanie satysfakcji zarówno z pracy w szkole, jak i wspierania własnego dziecka w nowym etapie życia, jakim niewątpliwie jest początek szkolnych obowiązków.

(C) Wolters Kluver

W kontekście tematu, którego dotyczy należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie podejście nauczycieli do młodych umysłów, jakie rozpoczynają szkolną edukację. W wieku 6-7 lat umysł człowieka ma największą ilość otwartych połączeń neuronalnych i należy w taki sposób prowadzić edukację, aby nie zniszczyć dziecięcej ciekawości świata, nie zahamować kreatywności i pozbawić dzieci radości z bycia w szkole. Przestroga zwłaszcza dla młodych nauczycieli i dla tych, którzy już bardzo długo pracują w szkołach i wykazują dużą rutynę w wykonywaniu swoich obowiązków.

Richard D. Kellough jest emerytowanym profesorem Wydziału Edukacji Uniwersytetu Stanowego Kaliforni w Sacramento, gdzie pracował przez 30 lat. Jest uznanym amerykańskim autorem publikacji poświęconych nauczaniu w szkołach podstawowych i średnich (K-12).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie