Pomoce dydaktyczne? Zrób to sam/a!

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Powiadają, że nauczyciel to jedyny zawód, w którym kradnie się z domu i wynosi do szkoły przeróżne rzeczy. Może być tego bardzo dużo, zwłaszcza gdy znosi… odpady i odpadki przerobione na pomoce dydaktyczne. Jak się okazuje, wcale nie potrzeba wiele pracy, aby dać dzieciom w szkole fantastyczne narzędzia do edukacyjnych zabaw i nauki.

Dobry nauczyciel wczesnoszkolny musi być bardzo czujny, nawet jak skończył już lekcje i wraca do domu po szkole. A nuż na sklepowej wystawie będą zamieniać jedną dekorację na inną – cóż, wtedy jest okazja, aby zapytać, czy nie oddadzą tej starej do szkoły…

O tym, jak poradzić sobie z niedoborem pomocy dydaktycznych w klasach I-III opowiadała podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2016 Joanna Apanasewicz, nauczycielka wczesnoszkolna z „Małej Szkoły” – Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Koninie Żagańskich.

„Tak naprawdę wszystko zaczęło się od plastikowych zakrętek. W szkole, w której podjęłam pracę początkowo było bardzo mało pomocy dydaktycznych. Brakowało dosłownie wszystkiego. Być może to właśnie skłoniło mnie do poszukiwania rozwiązań, które sprawiłyby, że lekcje staną się ciekawsze, atrakcyjniejsze w porównaniu z wypełnianiem kart pracy.” – mówi Joanna Apanasewicz. „W pierwszej kolejności zaczęłam gromadzić liczmany. Pamiętałam słowa mojej nauczycielki ze studiów, która mówiła, że matematyki nie da się wytłumaczyć słowami, trzeba dać dziecku do ręki kamyki i pozwolić nimi manipulować, nauczyć myślenia, wyciągania wniosków i konkluzji i to było prawdziwym wstępem do nauki poprzez zabawę.”

Zobaczmy, do czego można wykorzystać w szkole przeróżne odpady ☺

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2016 były firma Think GlobalFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerzy merytoryczni: społeczności nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji były: Fundacja OrangeFundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji była Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są dla szkoły.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie