E-dzienniki wkraczają do szkół

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
 
W przypadku klasycznego, licencyjnego modelu szkoła musi zakupić serwer (ok. 3 tys. zł), licencję na system operacyjny oraz bazę danych (ok. 7 tys. zł). Oprócz tego musi też posiadać system zasilania awaryjnego. Do tej sumy należy dodać wydatki z tytułu zapewnienia stosownego łącza, obsługi administracyjnej etc. „Łączny koszt zakupu dziennika w systemie licencyjnym, oznacza dla szkoły jednorazowy wydatek rzędu ok. 12 tys. zł.” – uważa Zalewski. „Zdecydowanie atrakcyjniejszy jest outsourcing usługi. W przypadku wyboru modelu typu SaaS, koszty korzystania z systemu ograniczają się do dwóch pozycji: kosztów dostępu do Internetu oraz kosztów nabycia samej usługi. Oznacza to, że za elektroniczny dziennik szkoła zapłaci roczny abonament, w zależności od wielkości szkoły, w wysokości od 100 do 300 zł.”
 
Rozwiązanie SaaS ma dodatkowo tę zaletę, że pozwala na dostęp do usługi przez Internet, podczas gdy niektóre e-dzienniki dostępne są dla uprawnionych osób wyłącznie w szkolnych sieciach LAN.
 
Nowe możliwości
Placówki oświatowe, które mają teraz możliwość zastąpienia tradycyjnych dzienników elektronicznymi, z pewnością przekonają się o zaletach takiej formy dokumentowania życia szkoły. O tym, że e-dzienniki są bardzo przydatne świadczy fakt, że wprowadzano je już w szkołach jeszcze w czasie obowiązywania konieczności prowadzenia papierowej dokumentacji, kiedy e-dziennik był tylko formą usprawniającą system oceniania i komunikacji pomiędzy samymi nauczycielami, a także rodzicami uczniów.
 
Elektroniczne dzienniki pozwolą również na znaczne odchudzenie szkolnych archiwów, ponieważ dokumenty elektroniczne gromadzone są na serwerach i nie wymagają przeznaczania na nie powierzchni magazynowych.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie