Nowe rozwiązania w e-learningu zespołowym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningEuropejscy naukowcy przygotowali ogólnodostępną i nieodpłatną platformę online COOPER, która integruje elementy e-learningu, serwisów społecznościowych i systemu zarządzania projektem. Pomaga w ten sposób członkom zespołów pracujących w różnych miejscach osiągnąć jak najwięcej praktycznych doświadczeń przy realizacji wspólnego projektu.

 

Metoda projektowa jest jedną z najlepszych i najpopularniejszych form sprawdzenia wiedzy i wykorzystania jej w praktyce przez osoby uczące się. Realizowana w grupie osob przynosi dodatkowe doświadczenia, wzmacniając interakcję i kolaborację pomiędzy członkami zespołu, którzy mogą przecież pochodzić z różnych krajów, kultur i reprezentować różne poziomy wiedzy i umiejętności.

 

Platforma COOPER powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na narzędzia pracy zespołowej online. Do tej pory były dostępne takie rozwiązania jedynie w formie komercyjnych platform zarządzania projektami, ale nie były one nastawione na pracę zespołową rozumianą jako proces uczenia się. Platforma zapewnia środowisko wirtualne, w którym rozrzuceni po świecie członkowie zespołu mogą swobodnie się komunikować, korzystać z tych samych doradców, określać tryb pracy i dostarczać dokumenty i opracowania. Jest idealnym rozwiązaniem dla szkół wyższych, ale także dla międzynarodowych korporacji.

 

Twórcy platformy COOPER uznali, że proponowane rozwiązanie w zakresie zarządzania projektem musi być maksymalnie elastyczne. Dlatego nie narzuca ona żadnych rozwiązań wynikających z wbudowanych w nią modułów, pozwalając na swobodne określenie parametrów i zasad pracy przez jej użytkowników. W ten sposób członkowie zespołu zarządzają swoim projektem przy minimalnej interwencji administratorów. Jednocześnie zadbano, aby platforma integrowała różne formy komunikowania się członków zespołu. Oprocz standardowych form (komunikator, poczta) dostępne są VoIP i wideokonferencje. W ten sposób członkowie zespołu mogą ze sobą swobodnie rozmawiać, organizować spotkania, zostawiać dla siebie wiadomości.

 

Twórcy platformy zadbali również o mechanizm ocenny. Przy wykorzystaniu platformy do celów akademickich, nagradzana jest nie tylko praca w zespole, ale również wartość końcowa samego projektu. Jego rezultaty są przechowywane i archiwizowane, dając tym samym możliwość kontynuacji pracy nad projektem innym zespołom badawczym.

 

Strona internetowa platformy COOPER.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie