Stypendia przyszłości III

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak budować narrację wokół programów stypendialnych, wywoływać pozytywne skojarzenia? Jakie kryteria przyjąć podczas przyznawaniu stypendiów? Jak słuchać młodych ludzi i nawiązać z nimi dialog? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszej publikacji “Stypendia Przyszłości III. Praktyczny poradnik o programach stypendialnych”, która jest efektem trzeciego cyklu spotkań i rozmów Fundacji Dobra Sieć z organizatorami programów stypendialnych.

Dzięki otwartości uczestników i prelegentów z całej Polski stworzyliśmy kompleksowy przewodnik, który opisuje różnorodne doświadczenia związane ze stypendiami, przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych społeczną inwestycją w młodzież.

Obecnie w Polsce działa niemal 600 organizacji przyznających stypendia. To nie tylko samorządy czy instytucje państwowe, ale także organizacje pozarządowe, szkoły wyższe i średnie, a nawet firmy. Polski system stypendialny rozwija się i przyczynia do zmniejszania nierówności finansowych i w dostępie do dobrej edukacji. Ponadto pozwala rozwijać unikalne talenty i daje motywację do dalszego rozwoju. To ogromna sieć, która rocznie wspiera setki tysięcy osób. Te organizacje często mają na sercu finansową pomoc dla zdolnych i ambitnych jednostek, promowanie talentów oraz motywowanie do dalszego kształcenia.

W publikacji Stypendia Przyszłości III znajdują się:

  • wypowiedzi organizatorów udanych programów stypendialnych, którym udało się stworzyć społeczność stypendystów,
  • konkretne porady dotyczące modyfikacji programu stypendialnego na podstawie dialogu z jego odbiorcami – stypendyst(k)ami,
  • doświadczenia organizatorów z różnymi metodami selekcji kandydatów i kandydatek do programów.

Ta publikacja jest efektem i podsumowaniem trzeciego cyklu spotkań "Stypendia Przyszłości", który zainicjowała Fundacja Dobra Sieć w 2021 roku.

 

(Źródło: Fundacja Dobra Sieć)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie