Poznaj kobiety, o których nie przeczytasz w podręcznikach do historii

fot. History Channel

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Telewizja HISTORY przygotowała projekt Herstory, który poświęcony jest historiom inspirujących kobiet – od twórczyni kodeków, przez antropolożki, po tajne agentki. Postaci wybitnych Polek przybliżą nam podcasty, dzieła sztuki i wyjątkowa aukcja charytatywna, a także specjalnie opracowane scenariusze lekcji.

HISTORY Channel we współpracy z Edunews.pl przygotowała bezpłatne scenariusze lekcji dla nauczycieli.

Herstory to projekt, przy którym w moim zespole chce pracować każdy i zważywszy na szeroki zakres działań, każdy taką szansę dostał. Zaczynając od kampanii na naszych kanałach telewizyjnych, przez specjalną stronę internetową, aktywności w mediach społecznościowych aż po podcasty. Zachęcam do wysłuchania rozmów Anny Tatarskiej z jej gościniami o roli kobiet w świecie - od kultury, nauki, sztuki do gamingu, sportu i mediów. Kolejny ważny akapit w naszej opowieści Herstory to zestaw scenariuszy lekcji przygotowanych przez współpracujących z nami ekspertów i ekspertki do wykorzystania w szkołach podstawowych i średnich – mówi wiceprezeska, dyrektorka generalna A+E Networks CEE, Izabella Wiley.

Korzystając z przygotowanych scenariuszy, nauczyciele i nauczycielki mogą przedstawić uczniom Polki, o których nie znajdą wiele informacji w podręcznikach. Dzięki takim lekcjom uczniowie i uczennice poszerzą wiedzę o Marii Curie-Skłodowskiej, poznają Marię Czaplicką i inne pionierki, dowiedzą się o nieznanych im dotąd naukowczyniach.

Uczniowie poznają też kobiety, które zapisały się w historii walk o niepodległość i demokrację w Polsce, zanalizują biogramy kilku kobiet walczących w obronie niepodległości Polski, poddadzą refleksji ich działania. Elżbieta Zawacka, Anna Pustowójtówna i Aleksandra Zagórska to nazwiska, które powinien znać każdy.

Opracowane materiały można pobrać ze strony: https://www.historytv.pl/herstory/ w zakładce Materiały dla szkół.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie