Młodzi geodeci i słynne obrazy

fot. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dobra szkoła powinna stawiać nie tylko na jakość edukacji, ale i na rozwój kreatywności. Niecodzienny pomysł przyszedł do głowy uczniom w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku. Trzecioklasiści z Technikum geodezyjnego postanowili podjąć się próby odtworzenia słynnych obrazów mistrzów malarstwa.

Uczniowie kierunku geodezyjnego poznają tajniki nauki o pomiarach, zarówno w teorii jak i w praktyce. Jednakże szkoła to nie tylko zajęcia dydaktyczne, pomiary i żmudne obliczenia. Młodzi geodeci z klasy trzeciej technikum postanowili pokazać nieco inne oblicze swojej przyszłej profesji, poprzez performance, "geodezję na wesoło".

Uczniowie wpadli na pomysł odtworzenia słynnych obrazów (nie tylko polskich) w nieco zmienionej formie. Młodzi geodeci przedstawili dzieła takie jak "Hołd pruski" i "Rejtan" Jana Matejki, "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci, "Rozstrzelanie powstańców madryckich" Francisca Goi, "Doświadczenie z pompą próżniową" Josepha Wrighta oraz "Przysięga Horacjuszy" Jacques'a-Louis Davida. Młodzi geodeci podczas robienia zdjęć bawili się świetnie. Połączyli przy tym zabawę z nauką, pogłębiając swoją wiedzę z zakresu humanistyki.

Przy powstawaniu aranżacji pracowała cała klasa, a autorem koncepcji oraz kolaży graficznych był uczeń Kamil Morawiec.

Oto przykłady tego, co udało się uczniom zrealizować:

Fot. 1. "Hołd pruski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku 

Fot. 2. "Rejtan - Upadek Polski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

Fot. 3. "Doświadczenie z pompą próżniową" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

Fot. 4. "Przysięga Horacjuszy" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

 

Notka o autorze: Paweł Dudek jest nauczycielem w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie