Edukacja przyrodnicza w obliczu zmiany społecznej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W Krakowie w budynku głównym Uniwersytetu Pedagogicznego rozpoczęła się wczoraj II Międzynarodowa Konferencja "Edukacja przyrodnicza w obliczu zmiany społecznej" (WCNTSE). Ponad 50 uczestników z 14 krajów świata (Argentyna, Austria, Bułgaria, Czechy, Grecja, Francja, Niemcy, Polska, Słowacja, Szwajcaria, Tunezja, Turcja, Ukraina, USA) podejmie dyskusję na temat wyzwań wobec których stoi obecnie edukacja przyrodnicza, związanych z rozwojem technologii informacyjnych oraz dynamicznymi zmianami społecznymi. Konferencja potrwa do 5 lipca.photo: sxc.hu

Zgłoszono 49 referatów oraz 22 postery w następujących obszarach tematycznych:

  • Zmiana społeczna a edukacja;
  • Nauczanie i uczenie się przyrody;
  • ICT w edukacji przyrodniczej;
  • Kształcenie nauczycieli w warunkach zmiany społecznej;
  • Problemy socjonaukowe.

Uczestnicy konferencji będą mogli wziąć udział w grze edukacyjnej w pomieszczeniach Muzeum Przyrodniczego PAN. Podróż w czasie utrzymana w klimacie fantasy pozwoli im przenieść się do epoki paleolitu w poszukiwaniu przyczyn wymierania megafauny plejstoceńskiej.

Przygotowana została także oferta dla polskich nauczycieli przyrody i biologii. Mogą oni uczestniczyć we wszystkich sesjach konferencji, a także w zajęciach warsztatowych prowadzonych przez zespół specjalistów z francuskiego ośrodka 'Les Atomes Crouchus'. Podczas warsztatów nauczyciele będą mogli się zapoznać z propozycjami gier dyskusyjnych jako narzędzi nauczania przyrody i edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz propozycjami eksperymentów przyrodniczych stymulujących zainteresowania i motywację uczniów.

Konferencja oraz imprezy jej towarzyszące zostały zorganizowane przez pracowników Zakładu Edukacji, Komunikacji i Mediacji Przyrodniczej Instytutu Biologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Współorganizatorem konferencji jest Dokuz Eylül Universitesi w Izmirze.

Więcej informacji na temat programu konferencji na stronie: http://wcntse.up.krakow.pl/

Edunews.pl jest patronem medialnym konferencji WCNTSE.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie