Zacznij zmieniać świat wokół siebie!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Kształtowanie postaw społecznych u młodzieży jest jednym z najważniejszych celów wychowania. A okres nauki w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej to czas, w którym budzą się w młodych ludziach społeczne instynkty. I właśnie wtedy warto je pobudzać, warto inspirować do działania na rzecz innych ludzi, pokazać, jak wiele od nas samych zależy.photo: sxc.hu

Szkoła jest dobrym miejscem, aby zacząć zmieniać świat wokół nas. Jeżeli chcemy mieć świadomych obywateli, potrzebujemy świadomej młodzieży. Dlatego powstał projekt "Młodzież i filantropia" Fundacji dla Polski skierowany do uczniów gimnazjów i liceów. Zachęca on młodych ludzi do działania w środowisku lokalnym i na rzecz lokalnych organizacji społecznych, przełamywania stereotypów i angażowania się w ważne sprawy, kształtuje postawy filantropijne, uczy jak planować i realizować działania na rzecz innych.

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu zrealizowanego w ramach projektu "Młodzież i filantropia", który inspiruje młodych ludzi do działania.

Projekt powstał z myślą o szkołach, które chcą poznać i włączyć do swoich działań metodę projektu edukacyjnego jednocześnie angażując uczniów w sprawy ich społeczności lokalnej. Ma on charakter interdyscyplinarny – wykorzystuje treści ustalone dla różnych przedmiotów w podstawie programowej.

W ramach projektu uczniowie zapoznają się z ideą filantropii, problemami społecznymi i przekonują się, że każdy może coś zrobić, żeby ludziom wokół nas żyło się lepiej. Odwiedzają lokalne organizacje pozarządowe i przygotowują na ich temat prezentacje, które potem przedstawiają na forum szkoły. Dla swojego bohatera – lokalnej organizacji mogą dzięki temu wygrać 5 tys. zł., czyli realnie wspomóc jej codzienne działania.

W projekcie pilotażowym udział wzięli uczennice i uczniowie dwóch warszawskich liceów. Zachęcamy kolejne szkoły do zaangażowania się w projekt i zmieniania na lepsze otaczającego nas świata.

Więcej informacji na stronie: www.mlodziezifilantropia.pl.
      
Projekt pilotażowy jest realizowany od października 2011r. w dwóch warszawskich szkołach średnich w partnerstwie z Institute for Philanthropy w Londynie i Towarzystwem Przyjaciół I SLO w Warszawie. Projekt jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie