Czy możemy coś prosić zamiast kserówki? (3)

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prawdopodobnie większości rodziców kolorowe podręczniki i ćwiczenia wydadzą się doskonałymi narzędziami do edukacji ich dzieci. Ale czy sprawią, że nasze dzieci będą aktywne i twórcze? Nie liczmy na nie - nie dadzą dzieciom tyle, ile dają najróżniejsze gry, zabawy, projekty i całkiem poważne zadania-wyzwania wymyślane przez twórczych nauczycieli.

Nauczyciel ciągle poszukujący nowych metod i narzędzi dydaktycznych – to raczej rzadkość w szkołach. Ale każdy może się łatwo przestawić na taki „tryb eksploratora” edukacji. Zasoby internetu są przebogate w cenne pomoce dydaktyczne i szkoda, że tak rzadko z nich korzystamy. Zbyt łatwo uznajemy, że nawet najlepszy podręcznik, elementarz, wystarczy, aby „zrealizować program nauczania”. A gdzie nauka i doświadczanie uczenia się?

Dzieci nie mają problemu z wyborem między podręcznikiem a grą, zabawą czy mini-projektem, który rusza ich z ławek – potrafią szybko dostrzec różnice i proszą o więcej. Skąd zatem brać pomysły na ciekawe zajęcia niepodręcznikowe? Choćby z bloga Zamiast Kserówki – oto kolejna porcja inspiracji zaprezentowanych podczas konferencji INSPIR@CJE 2016 w Warszawie przez Sabinę Piłat i Monikę Walkowiak z grupy Superbelfrzy RP:

Przy okazji - blog Zamiast Kserówki przekroczył już znakomitą liczbę pół miliona wyświetleń. I wyświetla się dalej. Pojawiają się kolejne pomysły na niepodręcznikowo-kserówkową edukację. Nic tylko brać i korzystać.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie