W nowy rok szkolny z nowym Edunewsem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Witamy w nowym, gruntownie przebudowanym portalu o nowoczesnej edukacji. Edunews skończył w tym roku trzy lata, a w przestrzeni wirtualnej i nowych technologiach edukacyjnych to cała epoka. Edukacja się cały czas zmienia, więc my również nie chcieliśmy stać w miejscu, mimo nieustannie rosnącej popularności serwisu. Uznaliśmy, że czas nieco zmienić strukturę portalu, ponieważ zgromadziliśmy już ponad 1500 artykułów i opracowań, które warto szerzej prezentować. Dlatego nowy rok szkolny zdecydowaliśmy się rozpocząć z nową, pogłębioną strukturą działów portalu. Odchodzimy tym samym trochę od modelu blogowego serwisu, chociaż zachowujemy wiele elementów, do których byliście Państwo przyzwyczajeni. Na stronie głównej będzie widać teraz znacznie więcej treści edukacyjnych, dzięki czemu będzie można wygodniej korzystać z serwisu.(C) EDUNEWS.PL

W nowym kształcie serwisu nadal zachowujemy jego dotychczasowy charakter. Chcemy być najważniejszym portalem debaty edukacyjnej, debaty, w której uczestniczą wszyscy zainteresowani losami polskiej szkoły i edukacji. Zapraszamy do rejestracji w serwisie (logowanie w prawym górnym rogu strony), komentowania artykułów, ale przede wszystkim do przesyłania swoich wypowiedzi dotyczących rożnych aspektów rozwoju współczesnej edukacji. Uważamy, że w Polsce debata publiczna na tematy ważne dla rozwoju kraju (w tym edukacji) praktycznie się nie toczy, poza kilkoma tematami, które są politycznie nośne i na których różne osoby chcą zbijać swój kapitał. O większości spraw ważnych dla dzisiejszych uczniów i uczących ich nauczycieli milczymy. Dotyczy to zwłaszcza nauczycieli! I jest to milczenie zastanawiajace. To nie jest prawda, że nauczyciele nie mają nic do powiedzenia. Zatem co jest przyczyną? Strach przed wyrażaniem własnego zdania? Przed dyrektorem szkoły, kuratorem, czy innym urzędnikiem?

Edunews jest portalem niezależnym od władz oświatowych czy finansowania publicznego - będziemy zatem forum, w którym podejmowane będą tematy trudne i prezentowane opinie niekoniecznie zbieżne z poglądami urzędników oświatowych. Powiększajmy ciągle przestrzeń debaty edukacyjnej, ponieważ sukces polskiej szkoły i uczelni nie zależy wyłącznie od modelu samego systemu edukacji, ale od nas wszystkich, którzy bezpośrednio lub pośrednio jesteśmy zaangażowani w jego prozaiczną codzienność.

Zapraszamy do dyskusji i współpracy

Redakcja Edunews.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie