Zbliża się koniec roku, bardzo bogatego w wydarzenia edukacyjne, czyli powoli można zacząć podsumowywać, co ważnego wydarzyło się w polskiej edukacji. Z naszego redakcyjnego punktu widzenia pewnym zaskoczeniem (pozytywnym) była nowa odsłona Scholaris.pl, która (po latach błędów i wypaczeń) zaczęła wreszcie przypominać nowoczesny serwis edukacyjny. O tym, dokąd zmierza Scholaris.pl rozmawiamy z koordynatorem tego projektu w Ośrodku Rozwoju Edukacji, Krzysztofem Nierojewskim.fot. Scholaris.pl

To dobra wiadomość dla nauczycieli, rodziców i uczniów. W sieci pojawiła się nowa platforma edukacyjna Didakta.pl zawierająca bogate zasoby multimedialne dla szkół podstawowych i gimnazjów. Z całą pewnością warto przyjrzeć się bliżej temu serwisowi. O tym, jak dzięki Didakta.pl można zdobywać wiedzę z różnych przedmiotów szkolnych oraz jak ułatwia ona pracę nauczycielom redakcja Edunews.pl rozmawiała z Davidem Formankiem, prezesem firmy SILCOM Multimedia, która od kilku lat rozwija zasoby nowoczesnej, interaktywnej edukacji dla polskich nauczycieli i uczniów.© Didakta.pl

Szukając poza Polską wzorców do naśladowania w edukacji, coraz częściej spoglądamy na północ Europy.  W Finlandii selekcja kandydatów do programów kształcenia pedagogicznego jest naprawdę ostra. Tylko ok. 10 proc. chętnych zostaje przyjętych – mówi prof. Markku Hannula w rozmowie z Janem Gmurczykiem.fot. sxc.hu

Ludzki rozum to najlepsza i najmocniejsza technologia na tym świecie. Jeszcze, bo może okazać się, że już niedługo tak będzie, jeśli nie będziemy potrafili wspierać świadomie naszego rozumu dostępnymi technologiami. Jest to szczególnie istotne w nauczaniu. Szkoła musi włączać technologię do nauki, ponieważ posługują się nimi uczniowie.photo: sxc.hu

Temat kształcenia nauczycieli dla uczniów XXI wieku jest w ocenie wielu ekspertów jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej szkoły. W rozmowie z profesorem Stanisławem Dylakiem z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu zastanawiamy się, w jaki sposób można przygotowywać dla szkół młodych nauczycieli lepiej rozumiejących na czym polega nauczanie.photo: istockphoto.com

Kierunek zmian polskich uczelni jest znany – to poprawienie ich konkurencyjności, podnoszenie jakości badań i oferty skierowanej do studentów. Pytanie, jak to zrobić? Rozmowę z Edwinem Bendykiem, publicystą tygodnika „Polityka“ poprowadził Leszek Szmidtke – dziennikarz „Pomorskiego Przeglądu Gospodarczego” oraz Radia Gdańsk.Photo: sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie